Hello, my name is Beau, I'm an addict.
Geintje...
Als je echt wilt spreken van verslaving, ben je dus lichamelijk of geestelijk afhankelijk van een bepaald middel.
In dit geval dus sex.
Ik denk als je echt niet meer goed kan functioneren, op welk vlak dan ook, dat je constant wilt, dan kun je toch wel spreken van een sexverslaving.
Welke verschijnselen je hebt als je dan geen sex hebt, weet ik niet maar misschien werkt het net als bij alcoholverslaving, een soort onthoudingsverschijnselen ofzo.
Het lijkt me ook wel een probleem worden als je gedachten constant gefocust zijn op sex.. Je hebt je gedachten voor zoveel andere dingen nodig.
Tuurlijk, ik zou mezelf voor de zgn hype ook wel een sexverslaafde kunnen noemen want ik krijg er ook niet genoeg van maar ik functioneer nog prima dus is die stelling voor mij niet weggelegd.
Ik denk dat de term sexverslaving dus wel degelijk bestaat en dat er ook genoeg mensen zijn die voldoen aan de criteria voor sexverslaafde. (maar dat het ook wel een beetje opgehemeld wordt omdat het leuk klinkt om te zeggen dat je een sexverslaafde bent?)
Groet Bo.