zoon 13 mnd bv+bijvoeding=weinig poepen

zoon 13 mnd bv+bijvoeding=weinig poepen

michenou
michenou

July 22nd, 2008, 5:08 pm #1

hoi meiden
mijn zoon van 13 mnd,drinkt 4 borstvoedingen(2 keer live en 2 keer fles met bv)
en drinkt 1 keer flesje thee(140cc)
en 1 keer een beker met fruitsap(half potje fruitpap,met 2 sinasapples,verder verdund met water)

als eten eet hij

bakje yogert(200 gram)
halve boterham(als hij er zin in heeft tenminste)
warm eten(gehakt,rijst,wortel,kindy bonen,pasta,worst,boontjes,gourget enz enz)met 2 eetlepels olijf olie er door

en als toetje:of danoontje,of stuk of 10 druiven

verder eet hij zelden liga,koekjes enz enz!!

maar toch poept hij erg weinig!

eergister niets!!!!!
gister 1 drolletje(pruim grote)
vandaga ook niets

is dit wel normaal,???
hij hefet geen last als je het mij vraagt!

maar wat kan ik nog meer geven of juist niet geven wat ik nu wel geef dat hij goed gata poepen!

of is het zo dat als je nog bv geeft ze dus niet elke dag nog hoeven te poepen,,???

alle tips welcome...

xxxxxxxxxjes michenou
Share

July 23rd, 2008, 8:27 am #2

Dag Michenou,

Wil je je vraag op het nieuwe forum zetten? We zijn net verhuisd en beantwoorden hier alleen nog de draadjes die al liepen.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

Jascha
Jascha

July 27th, 2008, 6:52 am #3

hoi meiden
en 1 keer een beker met fruitsap(half potje fruitpap,met 2 sinasapples,verder verdund met water)

als eten eet hij

bakje yogert(200 gram)
warm eten(gehakt,rijst,wortel,kindy bonen,pasta,worst,boontjes,gourget enz enz)met 2 eetlepels olijf olie er door

eergister niets!!!!!
vandaga ook niets

is dit wel normaal,???

maar wat kan ik nog meer geven of juist niet geven wat ik nu wel geef dat hij goed gata poepen!

of is het zo dat als je nog bv geeft ze dus niet elke dag nog hoeven te poepen,,???

alle tips welcome...

xxxxxxxxxjes michenou
Hallo Michenou,

Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn dochter van 8 maanden. Wij zijn vast voedsel aan het introduceren en zij krijgt nog 4 borstvoedingen per dag, nu is haar ontlasting heel droog en zij moet veel moeite doen om te poepen. Ik vond deze gegevens hier op de site:

http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... aq-13.html

Bij dikke ontlasting kun je laxerend voedsel geven zoals (gedroogde) pruim, een abrikoosje, of een beetje roosvicee laxo. Maar ook 'fietsen'of babymassage kan een handje helpen.
Is je kindje nog jong, en eigenlijk nog maar net begonnen met het eten van vast voedsel, geef hem dan een week geen vast voedsel meer, maar alleen nog maar de borst (of fles). Zijn darmpjes kunnen dan weer tot rust komen, daarna gewoon weer opnieuw proberen.

Bij wat oudere kindjes die last van wat harde poep hebben let je er op dat je vezelrijk eten geeft, en voldoende drinken.

Veel succes ermee

Share

Hennah
Hennah

July 27th, 2008, 8:03 pm #4

hoi meiden

als eten eet hij

bakje yogert(200 gram)

eergister niets!!!!!
vandaga ook niets

is dit wel normaal,???

alle tips welcome...

xxxxxxxxxjes michenou
Zo te zien aan je "menu", lijkt het me dat je tamelijk weinig verse groente en fruit geeft.
Worteltjes en rijst werken verstoppend.
Meloen en peer werkt laxerend.
Misschien helpt het om meer te variëren met het vaste voedsel, en geen vruchtensap maar hele vruchten te geven (zonder schil en pitten).

Met de zoekfunctie kun je allerlei oude draadjes over dit onderwerp vinden.

Succes!

HH
Share