Verschil in hypo-allergene melk

Verschil in hypo-allergene melk

Tamara
Tamara

September 24th, 2007, 2:14 pm #1

Ik wil mijn dochtertje graag pap gaan geven, maar omdat kolven voor geen meter gaat, wil ik dat met kv gaan doen. Omdat we hier nogal wat allergien hebben, ben ik eerst maar eens met 15 cc gaan proberen van een hypo-allergene melk. Daar reageert ze dus op met uitslag en spugen (doet ze anders nooit). Is er verschil in de verschillende hypo-allergene melken? Of wordt dit dus weer ***? En eet ze dat wel naast de bv?

*** merknaam verwijderd***
Last edited by bijvoeding on September 24th, 2007, 5:49 pm, edited 1 time in total.
Share

September 24th, 2007, 5:07 pm #2

waar ze een allergie voor zou kunnen hebben?
Mijn oudste, Danilo, is allergisch voor melk. Hij reageerde heel sterk op de... heet dat hypo-allergene kv? Van *** was het.
Op **** reageerde hij wel goed.

Mireille, mv Danilo (23-12-04) en Emilio (12-10-06)
Uitgeroepen tot Miss Sympathy èn WC-Houdini op het MDV!

**** merknamen verwijderd door beheer***
Last edited by bijvoeding on September 24th, 2007, 5:49 pm, edited 1 time in total.
Like
Share

September 24th, 2007, 5:47 pm #3

Ik wil mijn dochtertje graag pap gaan geven, maar omdat kolven voor geen meter gaat, wil ik dat met kv gaan doen. Omdat we hier nogal wat allergien hebben, ben ik eerst maar eens met 15 cc gaan proberen van een hypo-allergene melk. Daar reageert ze dus op met uitslag en spugen (doet ze anders nooit). Is er verschil in de verschillende hypo-allergene melken? Of wordt dit dus weer ***? En eet ze dat wel naast de bv?

*** merknaam verwijderd***
Dames, ik vind het heel vervelend, maar het noemen van merknamen mag niet op dit forum. Ik begrijp dat dit op zich natuurlijk de vraag ondermijnt, maar ik ga ze wel editen

Tamara, wat is de reden dat je pap wil geven? Er zijn veel dames die dat niet doen, omdat het zo'n gedoe is om speciaal voor pap te gaan kolven (helemaal als je verder mogelijk nooit kolft).

En heb je eventueel wat aan tips die helpen bij het kolven?

Christel mv Pauline (06-03-06)

Like
Share

Tamara
Tamara

September 24th, 2007, 5:48 pm #4

waar ze een allergie voor zou kunnen hebben?
Mijn oudste, Danilo, is allergisch voor melk. Hij reageerde heel sterk op de... heet dat hypo-allergene kv? Van *** was het.
Op **** reageerde hij wel goed.

Mireille, mv Danilo (23-12-04) en Emilio (12-10-06)
Uitgeroepen tot Miss Sympathy èn WC-Houdini op het MDV!

**** merknamen verwijderd door beheer***
Of het een allergie is weet ik niet, maar ik heb wel gemerkt dat haar huidje erg reageert op koemelk. Zelf ben ik niet op dieet gegaan (haar eczeemhuidje was de enige klacht) maar ik heb wel gekeken tot hoever ik kon gaan met koemelk gebruiken. Nu gebruik ik maximaal 1 koemelkproduct (bekerjte melk/yoghurt en wat kaas af en toe) op een dag. (ook met het idee haar toch al wat te laten wennen eraan, bij mijn middelste dus wel heel streng op dieet geweest en het had geen effect, behalve dan dat ik de BV niet kon volhouden).
Vandaar dus dat ik gelijk een (preventief) hypo-allergeen melk ben gaan uitproberen. Maar er zijn zoveel soorten/ merken van. En om nou al die merken te gaan proberen. Is de ene hypo-allergene melk beter/anders dan de andere? Of is de volgende stap dus inderdaad de ***??

***merknaam verwijderd**
Last edited by bijvoeding on September 24th, 2007, 5:50 pm, edited 1 time in total.
Share

Tamara
Tamara

September 24th, 2007, 5:59 pm #5

Dames, ik vind het heel vervelend, maar het noemen van merknamen mag niet op dit forum. Ik begrijp dat dit op zich natuurlijk de vraag ondermijnt, maar ik ga ze wel editen

Tamara, wat is de reden dat je pap wil geven? Er zijn veel dames die dat niet doen, omdat het zo'n gedoe is om speciaal voor pap te gaan kolven (helemaal als je verder mogelijk nooit kolft).

En heb je eventueel wat aan tips die helpen bij het kolven?

Christel mv Pauline (06-03-06)

Zij weigert pertinent de fles en pap leek mij dan een mooie oplossing. Vooral ook omdat kolven deze keer niet lukt. Bij mijn eerste lukte het ook niet, bij de middelste wel en nu dus weer niet. Gelukkig is het ook niet echt nodig, ik neem haar gewoon overal mee naar toe. Ze doet het nl nog niet voor minder dan 10 voedingen....Maar intussen zou het toch wel handig zijn als ze in ieder geval 1 voeding van iemand anders krijgen kan...
Helemaal geen pap geven?? Dacht dat dat altijd de voorloper van brood was, is die tussenstop niet nodig??
Share

September 24th, 2007, 6:07 pm #6

Kolven, praat me er niet van

Ik kan het ook niet goed en had ook nog eens een flesweigeraartje. Dat kleine beetje dat ik dan gekolft had wilde ze dan ook nog niet.

Ik lees hier vrij vaak dat mensen géén pap geven. Kolven te veel gedoe, moedermelk bindt lastig. Dat laatste heb je dan geen last van met kv natuurlijk. En eigenlijk is het niet nodig. Een paar slokken moedermelk levert net zoveel, zo niet meer, op dan een bordje pap. En als voorloper voor brood is het ook niet nodig. (misschien kan je bij de zoekfunctie 'pap'invoeren, dan vind je vast nog wel wat draadjes hierover).

Ik weet niet hoe oud je dochter is?
Like
Share

Tamara
Tamara

September 24th, 2007, 6:28 pm #7

Ik wilde geen pap gaan geven om haar groei. Ik wil zo langzaam aan gaan afbouwen. En een papvoeding leek mij dan een goed begin omdat ze dus de fles niet pikt en voorlopig nog niet zoveel bij-eet dat dat voldoende is om een bv te vervangen...
Share

Eva1976
Eva1976

September 24th, 2007, 6:34 pm #8

Zij weigert pertinent de fles en pap leek mij dan een mooie oplossing. Vooral ook omdat kolven deze keer niet lukt. Bij mijn eerste lukte het ook niet, bij de middelste wel en nu dus weer niet. Gelukkig is het ook niet echt nodig, ik neem haar gewoon overal mee naar toe. Ze doet het nl nog niet voor minder dan 10 voedingen....Maar intussen zou het toch wel handig zijn als ze in ieder geval 1 voeding van iemand anders krijgen kan...
Helemaal geen pap geven?? Dacht dat dat altijd de voorloper van brood was, is die tussenstop niet nodig??
Beste Tamara,

Mijn zoontje weigerde ook gedurende drie maanden de fles, en ik wilde toen ook proberen 1 voeding als pap te geven.Inderdaad lukte het niet om een behoorlijke pap van mijn moedermelk te maken (ook niet met Biobim).

Maar los daarvan, het heeft bij mijn zoontje net zolang geduurd voordat hij goed pap van een lepeltje kon eten, als dat hij uit de fles leerde drinken.

Mocht het wel of niet lukken met dat lepeltje (misschien heb jij meer geluk), het is waarschijnlijk sowieso verstandig om elke dag te blijven oefenen met de fles. Wij oefenden elke dag een paar keer met 50 cc moedermelk. Maar misschien dat dat wat lastig voor jou is, aangezien kolven niet echt goed gaat?

Heel veel succes in ieder geval!

groeten van Eva
Share