Schillen van groente en andere vragen

Schillen van groente en andere vragen

July 21st, 2008, 12:39 pm #1

Hallo, onze man (6,5 maand) eet sinds twee weken bijna iedere dag een beetje fruit en wat rijstcracker. Hij knaagt er zelf van en lijkt het wel leuk te vinden. Nu wil ik hem binnenkort ook groente gaan aanbieden. Wij eten vaak gourgette en aubergine en als ik het goed begrijp, mag hij dat al hebben. Alleen: hoe maak ik dat klaar? Koken? En moet de schil er af?

En nog een andere vraag: hij krijgt nu aan het eind vd middag nog een borstvoeding (ca half 6-6 uur) en dan bij het slapengaan weer (even na 7u). Zo weet ik nl zeker dat hij géén honger heeft in de avond
Moet ik dit nu gaan aanpassen als hij groente gaat krijgen? Het komt in tijd allemaal zo dicht opelkaar namelijk.

Nu ik toch bezig ben nog maar een vervolgvraag: hoeveel moet een kindje eten voordat het de vraag naar borstvoeding gaat beinvloeden? Niet dat ik dat snel verwacht, hoor, maar k ben altijd erg bang voor ongemerkt teruglopende productie, vandaar.

Bedankt alvast voor de reacties!
Like
Share

Danielle
Danielle

July 21st, 2008, 3:34 pm #2

Bij aubergine raden ze aan wel de schil eraf te halen, kan allergische reactie geven
Bij courgette hoeft het niet.

Gewoon stomen of koken in een beetje water. In stukken snijden die ze kunnen vastpakken en in hun mond kunnen stoppen.
Of smoren met een beetje olie of roomboter.

In het begin kan je eerst BV geven en daarna groente, dus bijv. na de voeding van 6 uur. Na 7en kan ook, maar dan zou ik wel kijken of hij niet te moe is om te Rapleyeb

Share

July 22nd, 2008, 8:21 am #3

Hallo, onze man (6,5 maand) eet sinds twee weken bijna iedere dag een beetje fruit en wat rijstcracker. Hij knaagt er zelf van en lijkt het wel leuk te vinden. Nu wil ik hem binnenkort ook groente gaan aanbieden. Wij eten vaak gourgette en aubergine en als ik het goed begrijp, mag hij dat al hebben. Alleen: hoe maak ik dat klaar? Koken? En moet de schil er af?

En nog een andere vraag: hij krijgt nu aan het eind vd middag nog een borstvoeding (ca half 6-6 uur) en dan bij het slapengaan weer (even na 7u). Zo weet ik nl zeker dat hij géén honger heeft in de avond
Moet ik dit nu gaan aanpassen als hij groente gaat krijgen? Het komt in tijd allemaal zo dicht opelkaar namelijk.

Nu ik toch bezig ben nog maar een vervolgvraag: hoeveel moet een kindje eten voordat het de vraag naar borstvoeding gaat beinvloeden? Niet dat ik dat snel verwacht, hoor, maar k ben altijd erg bang voor ongemerkt teruglopende productie, vandaar.

Bedankt alvast voor de reacties!
Zelf geef ik Meike rond dezelfde tijden als jij bv en groente krijgt ze dan tussendoor.

Ik krijg niet de indruk dat ze na de groente minder drinkt rond 7u, ze valt nog even fanatiek aan op de borst en trekt deze echt aan de bh naar haar mond

Groeten Mirjam,
mama van Meike (17-01-08)
Like
Share