'relactatie' bij 16 mnd

'relactatie' bij 16 mnd

moedervanJacob
moedervanJacob

July 20th, 2008, 5:55 pm #1

Hallo,

Door een stage waarbij ik dagen én nachten van huis ben is mijn BV geheel teruggelopen. Ook met de kolf krijg ik er zo goed als niks meer uit, en ook de TSR blijft uit. Op de momenten dat ik wel thuis ben, leg ik mijn zoon enkele keren per dag aan. Hij start wel met zuigen maar er lijkt niks uit te komen. Het blijft gezellig maar zonder melk is hij toch sneller afgeleid. Over twee weken heb ik drie weken vakantie en hoop ik door continu samen te zijn en hem vaker aan te leggen weer wat productie te krijgen. Hebben jullie hier ervaring mee of tips die ik de komende weken danwel in de vakantie kan uitvoeren? Wij waren er beiden nog helemaal niet klaar voor om te stoppen, ik vind dit dan ook heel vreselijk (mijn zoon lijkt er overigens niet zo mee te zitten). Alvast bedankt.
Share

onbekend
onbekend

July 21st, 2008, 12:38 am #2

Ik heb wel ervaring met relactatie maar toen was mijn kindje jonger (13 maand). Met 3 weken verlof voor de boeg zou je een eindje moeten kunnen komen. Veel aanbieden en vooral ook weten waneer je stopt met aanbieden.
Vooral veel mogelijkheid bieden tot drinken. Je kunt de kolf uit de kast halen en elke 2 uur overdag gaan kolven voor stimulatie. Dan is het zo 10 minuutjes en vooral jezelf niet gek maken.
Afhankelijk van hoe lang je bv hebt gegeven en hoelang je het al niet meer geeft kun je je productie weer helemaal of gedeeltelijk terug op peil brengen.

Tips voor relactatie

Veel bloot op bloot
geduld
kolven
een goede LK (om je te adviseren over hoe vaak, waneer, domperidom, syntocinon en meer, wat kan en wat niet) en als aanspreekpunt
vraag = aanbod
Een partner of vriendin om tegenaan te kunnen praten
tijd
Geen doel stellen, alles wat kan is meegenomen
Share

July 21st, 2008, 6:03 am #3

Hallo,

Door een stage waarbij ik dagen én nachten van huis ben is mijn BV geheel teruggelopen. Ook met de kolf krijg ik er zo goed als niks meer uit, en ook de TSR blijft uit. Op de momenten dat ik wel thuis ben, leg ik mijn zoon enkele keren per dag aan. Hij start wel met zuigen maar er lijkt niks uit te komen. Het blijft gezellig maar zonder melk is hij toch sneller afgeleid. Over twee weken heb ik drie weken vakantie en hoop ik door continu samen te zijn en hem vaker aan te leggen weer wat productie te krijgen. Hebben jullie hier ervaring mee of tips die ik de komende weken danwel in de vakantie kan uitvoeren? Wij waren er beiden nog helemaal niet klaar voor om te stoppen, ik vind dit dan ook heel vreselijk (mijn zoon lijkt er overigens niet zo mee te zitten). Alvast bedankt.
Waarschijnlijk zal door vaal aanbieden en veel samen zijn en je er neit te druk over maken de productie vanzlef weer terug komen.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

moedervanJacob
moedervanJacob

July 21st, 2008, 5:24 pm #4

Bedankt dames,

Ik ga mn best doen en verder zal het gaan zoals het gaat.

groet!
Share

Danielle
Danielle

July 21st, 2008, 5:28 pm #5

Hallo,

Misschien naast vaak de borst aanbieden ook erop letten dat je zelf goed eet bij het relacteren?

Een lekkere zelfgetrokken kippensoep met lavas is bloedopbouwend en dus goed voor de BV.
Verder zijn er ook allerlei soorten thee voor borstvoeding te stimuleren en heeft Weleda ook borstvoedingsolie om je borsten mee in te smeren en masseren.
Share

July 21st, 2008, 5:35 pm #6

ik merk zelf bij kolven dat het ook echt psychisch is: als ik mijn aandacht erop gericht heb en mijn hoofd is verder leeg, dan gaat het een stuk beter. Dus geen tv, pc, muziek f wat dan ook om me heen.
Ook werkt geur voor mij goed: kleertjes (zonder spuug) deden in het begin wonderen! Doordat Thijs te vroeg kwam, heb ik het ook moeten opwekken en dat is goed gelukt. Mijn lijf was er nog niet klaar voor, maar vaak kolven heeft toch resultaat opgeleverd.
Verder hielp bij mij de siroop van neerlands bekendste homepatisch merk met de V erg goed. Waarom het werkte weet ik niet, misschien placebo-effect. Maar dat maakte me niks uit .
Succes en ik hoop voor je dat het gaat lukken!
Like
Share