oproep filmpjes

oproep filmpjes

September 22nd, 2007, 8:15 am #1

Lieve moeders,

Volgende week ga ik een lezing verzorgen over Rapley (Titel: ''Borstvoeding en bijvoeding onder eigen regie''). Ik wilde eerst de Engelse DVD erbij vertonen,maar bedacht me toen dat het eigenlijk veel leuker is om Nederlandse (en Vlaamse) kindjes te laten zien. Daarom vraag ik jullie: als je een filmpje hebt van jouw kindje dat lekker zelf aan het eten is, mag ik die dan gebruiken om als onderdeel van mijn presentatie aan een grote groep Nederlandse logopedisten te late zien.
Niet alle logopedisten vinden Rapley een goed idee en ik denk dat filmpjes van met smaak en plezier etende kindjes ze een andere kijk erop kan geven. Maar ook als je kindje kokhalst op het filmpje is dat goed: daar kan ik weer van alles bij uitleggen en laten zien hoe knap het is van zo'n klein kindje om een te groot stuk zelf weer naar buiten te werken.
Even praktisch: ik kan niets met filmpjes die op YouTube of zo staan. Het liefst heb ik een filmpje dat met Windows Media Player gespeeld kan worden, want dat past goed in de Powerpoint.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

September 22nd, 2007, 8:54 am #2

...dat ik je niet kan helpen. Ik heb even gekeken en slechts 1 kort filmpje van mijn zoon die een broodkorstje of een soepstengel eet. De kwaliteit is niet zo goed dus ik zie het verschik niet. Hij is van oktober 2005, daar was hij 7,5 maand. Er wordt niet bij gepraat. Dus ik denk niet dat ik je kan helpen maar als je het zelf wil beoordelen wil ik hem wel doorsturen als ik weet hoe.

Groetjes, Marlene

Finn(25-02-2005) en Liv (07-04-2007)
Like
Share

September 22nd, 2007, 9:04 am #3

Het makkelijkst is het om het als emailaanhangsel mee te sturen. Mijn emailadres is gonneke29@yahoo.com
Ik kijk wel of ik iets mee kan.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

September 22nd, 2007, 9:20 am #4

Heb 'm gemaild. Hoop dat het goed is gegaan.
Waarom vinden niet alle logopedisten rapley goed? Ik heb tot nu toe alleen maar voordelen kunnen vinden (voor het kind dan, voor de vloer niet )

Groetjes, Marlene

Like
Share

wendy
wendy

September 22nd, 2007, 10:30 am #5

Lieve moeders,

Volgende week ga ik een lezing verzorgen over Rapley (Titel: ''Borstvoeding en bijvoeding onder eigen regie''). Ik wilde eerst de Engelse DVD erbij vertonen,maar bedacht me toen dat het eigenlijk veel leuker is om Nederlandse (en Vlaamse) kindjes te laten zien. Daarom vraag ik jullie: als je een filmpje hebt van jouw kindje dat lekker zelf aan het eten is, mag ik die dan gebruiken om als onderdeel van mijn presentatie aan een grote groep Nederlandse logopedisten te late zien.
Niet alle logopedisten vinden Rapley een goed idee en ik denk dat filmpjes van met smaak en plezier etende kindjes ze een andere kijk erop kan geven. Maar ook als je kindje kokhalst op het filmpje is dat goed: daar kan ik weer van alles bij uitleggen en laten zien hoe knap het is van zo'n klein kindje om een te groot stuk zelf weer naar buiten te werken.
Even praktisch: ik kan niets met filmpjes die op YouTube of zo staan. Het liefst heb ik een filmpje dat met Windows Media Player gespeeld kan worden, want dat past goed in de Powerpoint.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Ik heb een filmpje van de eerste keer dat mijn (toen 6 maanden oude) zoontje volgens de Rapley-methode eet. Het is wel een leuk filmpje, maar vrij klein formaat, dus ik weet niet of het geschikt is. Oh, en hij gaat inderdaad over zijn nek, maar daar stopt het filmpje dus ook, omdat wij ons ook een hoedje schrokken, haha.
Maar goed, ik kan je erbij vertellen dat het goed afliep en dat hij sindsdien regelmatig 'op z'n Bourgondisch' eet, zoals mijn man het dan noemt.
Ik zal hem wel even emailen.
Share

Wendy
Wendy

September 22nd, 2007, 10:31 am #6

Lieve moeders,

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Beste Gonneke,

Ik zal je via de e-mail een filmpje sturen van onze dochter (15-01-2007) die voor de eerste keer pasta (Penne met allerlei groeten en tomatenpuree) eet en daar zichtbaar van geniet. Aan het eind van het filmpje, wil ze de camera ook "een hapje voeren"!!
Hopelijk heb jer er iets aan!

Groeten, Wendy
Share

marianne
marianne

September 22nd, 2007, 10:31 am #7

Lieve moeders,

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Hoi Gonneke,

Ik heb iets opgestuurd, maar ben benieuwd of het aankomt, vanwege de grootte van het bestand...

groetjes,
Marianne mv Lugh
Share

September 22nd, 2007, 10:47 am #8

Het makkelijkst is het om het als emailaanhangsel mee te sturen. Mijn emailadres is gonneke29@yahoo.com
Ik kijk wel of ik iets mee kan.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Ik heb 2 korte filmpjes voor je, maar t lukt me niet ze te versturen via email, ze zijn te groot. Heb jij msn, dan kan ik ze via msn naar je oversturen? Mijn msn adres is marloux777@hotmail.com.

Marloes mv Helena (11-02-03) & Simon (18-08-06)
Like
Share

September 22nd, 2007, 12:37 pm #9

Heb 'm gemaild. Hoop dat het goed is gegaan.
Waarom vinden niet alle logopedisten rapley goed? Ik heb tot nu toe alleen maar voordelen kunnen vinden (voor het kind dan, voor de vloer niet )

Groetjes, Marlene

sommige logopedisten zijn bang voor verslikken en andere problemen of ze zijn bang dat kindjes dan niet met een lepel leren eten.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

September 22nd, 2007, 12:38 pm #10

Ik heb een filmpje van de eerste keer dat mijn (toen 6 maanden oude) zoontje volgens de Rapley-methode eet. Het is wel een leuk filmpje, maar vrij klein formaat, dus ik weet niet of het geschikt is. Oh, en hij gaat inderdaad over zijn nek, maar daar stopt het filmpje dus ook, omdat wij ons ook een hoedje schrokken, haha.
Maar goed, ik kan je erbij vertellen dat het goed afliep en dat hij sindsdien regelmatig 'op z'n Bourgondisch' eet, zoals mijn man het dan noemt.
Ik zal hem wel even emailen.
Ik kan in principe alles gebruiken.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share