mag creastel clear voor een beeb van 13 mnd?

mag creastel clear voor een beeb van 13 mnd?

michenou
michenou

July 19th, 2008, 6:33 pm #1

hoi
voorheen gaf ik me zoon van 13 mnd elke ochted een flesje thee,maar dat begon hij zat te worden(wat ik wel begrijp)
water was ook goed,mara dat ook niet te vaak
van diksap gaat hij spugen,(lijkt wel ,of hij dat niet handelen kan)
nou drinkt hij een flesje creastel clear(zonder bubbels hoor)
maar mag dit eigenlijk wel?
dart vroeg ik mij opeesn eens af
tis zo 140 cc wat hij drinkt per dag!!
Share

July 19th, 2008, 9:12 pm #2

Ik heb even opgezocht wat erin zit. Even als voorbeeld de peer/appel smaak, de andere smaken hebben vergelijkbare ingrediënten:
Bronwater, voedingszuur (citroenzuur), natuurlijk aroma, zuurteregelaar (natriumcitraat), zoetstoffen (cyclaamzuur, aspartaam, sacharine), appelsap (0,01%), perensap (0,01%), bevat een bron van fenylalanine.

Dat zou ik mijn kind dus zeker niet geven. Ik let er erg goed op dat mijn kinderen geen zoetstoffen binnen krijgen, vind ik echt rommel. Om eerlijk te zijn zou ik die crystal clear zelf niet eens drinken Het meest treurige vind ik nog wel dat het de peren/appel smaak is en dat er letterlijk (!) één druppel appelsap en één druppel perensap in zit. Echt treurig

Tip: je zoontje vindt blijkbaar water met een smaakje lekker. Die van ons ook, zij krijgen altijd water met wat sap erdoor (met 13 maanden deden we dat ong. nog in de verhouding 1/3 sap en 2/3 water). Lijkt me echt een heel stuk gezonder! Zo'n sap/water mengsel krijgen ze één of twee keer per dag. De rest van de dag drinken ze alleen water net als wij.

Groetjes,
Eva mv Berend (5-2-2005) & Fiene (13-11-2006)

Like
Share

Merel
Merel

July 20th, 2008, 5:16 am #3

hoi
voorheen gaf ik me zoon van 13 mnd elke ochted een flesje thee,maar dat begon hij zat te worden(wat ik wel begrijp)
Kunstmatige zoetstoffen zijn van chemische samenstelling en er wordt vollop gewaarschuwd om dit vooral niet aan jonge kinderen te geven.

Ik gebruik zelf al nooit light producten waar dit in zit. Ik vind het pure troep maargoed, dat is mijn mening. Als ik bijv. cola dink dan drink ik dit liever met gewone suiker dan met chemische zoetstoffen.

Ik zou gewoon water geven, eventueel aangelengd met wat sap (appelsap, sinaasappelsap, roosvicee, of nog liever diksap).

Groeten,
Merel.

p.s. google maar eens op aspartaam voor de grap
(http://www.aspartaam.nl/)
Share

Anna
Anna

July 20th, 2008, 3:47 pm #4

hoi
er is een hele lekkere oplosthee van zonnatura deze heet 20 kruiden en zit in een bus. Probeer deze eens! Groeten Anna.
Share

July 20th, 2008, 5:10 pm #5

die is zeker lekker ..... (in me zwangerschap heb ik wel honderd bussen versleten.....
Like
Share

July 20th, 2008, 7:18 pm #6

ken hem ook. Smaakt idd best lekker. Zit volgens mij wel honing in. Is nl best wel zoet, zou heel even de lijst ingrediënten bekijken. Gewone kruidenthee (kamille, munt, brandnetel, venkel) staat bij mij nog steeds hoog op de lijst. Gaan echt potten van doorheen. Misschien wil je kindje dat ook proberen?

Groetjes,

MamaThijs
Like
Share

Merlijn
Merlijn

July 21st, 2008, 11:07 am #7

hoi
Onze Hannah van 19 maanden krijgt ook geen drinken met zoetstoffen. Met de bv kijk ik zelf ook uit met light produkten, ik vind het pure troep.

Wij hebben problemen met de gastouder hierom gekregen. Ik had nl altijd een pakje sap, 100% sap, geen nektar of wannabe sap, meegegeven. Maar dat vond ze onhandig, dus kreeg Hannah altijd een tuitbeker met light sap. Zowiezo een tuitbeker terwijl wij dit niet wilden, en light sap, zonder overleg. Want het was zo praktisch. Uiteindelijk heeft dit, een volgend wicky drama (krijgt ze nl ook niet) en de combi bv/rapley ertoe geleid dat we zijn gestopt met de gastouder.

Hannah krijgt bv, thee, diksap of gewoon sap. Yoghurt met diksap vindt ze ook erg lekker en als hoogtepunt geldt het melkschuim van de cappucino.
Share

July 21st, 2008, 12:08 pm #8

Ik heb even opgezocht wat erin zit. Even als voorbeeld de peer/appel smaak, de andere smaken hebben vergelijkbare ingrediënten:
Bronwater, voedingszuur (citroenzuur), natuurlijk aroma, zuurteregelaar (natriumcitraat), zoetstoffen (cyclaamzuur, aspartaam, sacharine), appelsap (0,01%), perensap (0,01%), bevat een bron van fenylalanine.

Dat zou ik mijn kind dus zeker niet geven. Ik let er erg goed op dat mijn kinderen geen zoetstoffen binnen krijgen, vind ik echt rommel. Om eerlijk te zijn zou ik die crystal clear zelf niet eens drinken Het meest treurige vind ik nog wel dat het de peren/appel smaak is en dat er letterlijk (!) één druppel appelsap en één druppel perensap in zit. Echt treurig

Tip: je zoontje vindt blijkbaar water met een smaakje lekker. Die van ons ook, zij krijgen altijd water met wat sap erdoor (met 13 maanden deden we dat ong. nog in de verhouding 1/3 sap en 2/3 water). Lijkt me echt een heel stuk gezonder! Zo'n sap/water mengsel krijgen ze één of twee keer per dag. De rest van de dag drinken ze alleen water net als wij.

Groetjes,
Eva mv Berend (5-2-2005) & Fiene (13-11-2006)

aspartaam hoorde ik laatst dat dit echt rot spul. Er zijn allemaal onderzoeken naar. Er worden veel vraagtekens bijgezet. Er zijn namelijk geluiden dat dit spul goeie dingen (vitamines enz) afbreken. Dit spul zit voornamlijk in light producten.
Al is het waar of niet het is raar spul dat niet zomaar in de natuur is onstaan dus geef ik het niet. Ik geef mijn kind vaak water. Vind hij heerlijk
Groetjes Els
Like
Share

July 21st, 2008, 3:12 pm #9

Onze Hannah van 19 maanden krijgt ook geen drinken met zoetstoffen. Met de bv kijk ik zelf ook uit met light produkten, ik vind het pure troep.

Wij hebben problemen met de gastouder hierom gekregen. Ik had nl altijd een pakje sap, 100% sap, geen nektar of wannabe sap, meegegeven. Maar dat vond ze onhandig, dus kreeg Hannah altijd een tuitbeker met light sap. Zowiezo een tuitbeker terwijl wij dit niet wilden, en light sap, zonder overleg. Want het was zo praktisch. Uiteindelijk heeft dit, een volgend wicky drama (krijgt ze nl ook niet) en de combi bv/rapley ertoe geleid dat we zijn gestopt met de gastouder.

Hannah krijgt bv, thee, diksap of gewoon sap. Yoghurt met diksap vindt ze ook erg lekker en als hoogtepunt geldt het melkschuim van de cappucino.
wat een lekkerbekje: het schuim van de cappuccino! Hahaha, geweldig!
Like
Share