Lust geen melk

Lust geen melk

Conny
Conny

April 8th, 2008, 10:09 am #1

Mijn zoontje krijgt nog 2 keer per dag borstvoeding. Hij is nu bijna 18 maanden. Maar ik heb het idee dat hij binnenkort gaat stoppen. Het gaat allemaal wat moeizaam voordat hij begint met drinken. Ik hoop dat het een fase is. Stel dat hij echt binnenkort gaat stoppen, hoe doe ik dat dan met zijn 300cc zuivel op een dag. Hij lust geen koeiemelk en geen sojamelk. Ik heb al vanalles geprobeerd. Bij het avondeten krijgt hij een toetje van 50cc dus dat zou dan alles zijn samen met de boter en kaas op zijn brood. Bij lange na geen 300cc. Dus hoe moet ik dit dan aanpakken?
Share

Moo
Moo

April 8th, 2008, 12:27 pm #2

Melk en zuivel zijn lang niet zo nodig als veel mensen denken. Als je vegetarisch eet, is het misschien wel problematisch. Het is iig wel mogelijk om op andere manieren voldoende voedingstoffen binnen te krijgen. Misschien kan iemand anders hier wat zinnigs over zeggen?
Share

April 8th, 2008, 2:35 pm #3

Mijn zoontje krijgt nog 2 keer per dag borstvoeding. Hij is nu bijna 18 maanden. Maar ik heb het idee dat hij binnenkort gaat stoppen. Het gaat allemaal wat moeizaam voordat hij begint met drinken. Ik hoop dat het een fase is. Stel dat hij echt binnenkort gaat stoppen, hoe doe ik dat dan met zijn 300cc zuivel op een dag. Hij lust geen koeiemelk en geen sojamelk. Ik heb al vanalles geprobeerd. Bij het avondeten krijgt hij een toetje van 50cc dus dat zou dan alles zijn samen met de boter en kaas op zijn brood. Bij lange na geen 300cc. Dus hoe moet ik dit dan aanpakken?
Wat heb je tot nu toe geprobeerd? Onze tweeling (20 mnd) lust geen vloeibare zuivel, maar pap (havermout, boekweit, griesmeel), kwark en yoghurt gaan prima, en zo af en toe bakken we pannekoeken. En inderdaad, het is minder belangrijk dan het CB het doet lijken dat ze die 300 ml binnenkrijgen. Kwark en kaas zijn trouwens geconcentreerder dan melk, dus daar heb je minder van nodig.
Like
Share