Is dit nou echt zo weinig?

Is dit nou echt zo weinig?

Ilse (mama van Angelina)
Ilse (mama van Angelina)

July 17th, 2008, 1:36 pm #1

Hallo allemaal

Ik lees al een tijdje mee hier, maar had nog niet eerder wat gepost. Nu dan toch..

Gisteren bij het cb geweest en kreeg daar te horen dat mijn dochter te weinig was gegroeid. Vorige keer was t ook al niet zo veel, maar nu was t toch echt te weinig. Dus ze moet meer eten. Nu had ik zelf de indruk dat ze best goed at en ze is absoluut niet tenger ofzo, juist lekker 'hollands welvaren' zoals ik te pas en te onpas van iedereen hoor.

Willen jullie even meedenken dan?

Ze is overigens nu 8 maanden, 70cm en 7935 gram. Ze is de afgelopen 2 maanden 400 gram gegroeid en de 2 maanden daarvoor 600 gram, dus 1 kilo in 4 maanden ongeveer. Ze had overigens een geboortegewicht van 8pond, dus dun is ze nooit geweest

Ze eet per dag:
200 gram fruit
bijna hele boterham
200 gram groentepotje (vers wil ze niet :-S)
1 babydanoontje
halve liga/soepstengel of rijstwafeltje

Daarnaast 3 of 4 keer BV

Is dit nu echt zo weinig voor haar leeftijd? En zoja, wat kan ik haar dan nog extra geven? Ze slaapt nog behoorlijk veel, is hooguit 2 uur per keer wakker, dus om haar in die tijd vol te gaan zitten proppen zie ik niet bepaald zitten.

Overigens, toen ze met 4.5 maand een periode had dat ze snachts weer wakker werd voor een voeding, kreeg ik te horen dat ik haar dan niet mócht voeden, want ze was al zwaar zat en eten deed ze maar overdag! Daar heb ik me uiteraard niks van aangetrokken

Bedankt voor t meedenken
Ilse
Share

July 17th, 2008, 6:17 pm #2

Dit lijkt me een redelijk dagmenu, maar ze is inderdaad niet erg hard gegroeid. Je zou kunnen proberen om voor en na de slaapjes de borst aan te bieden om daarmee wat extra calorieën en voeding binnen te krijgen. Vast voedsel meer lijkt me ook niet eenvoudig uit te voeren. Je kunt wel kiezen voor de meer calorierijke soorten fruit en groenten en door het eten en op het brod wat olie-boter te doen.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

Ilse (mama van Angelina)
Ilse (mama van Angelina)

July 17th, 2008, 6:38 pm #3

Hoi Gonneke

Bedankt voor je reactie. Moet ik me zorgen maken om het feit dat ze zo weinig gegroeid is de afgelopen maanden of zal t gewoon een 'dip' ofzo zijn? Ik probeer haar nu al wat vaker aan te leggen, maar dan drinkt ze gewoon niet, heeft blijkbaar geen honger. Ze gaat een beetje liggen spelen met m'n tepels, maar in verband met d'r scherpe tandjes, vind ik dat niet zo'n strak plan

Op brood doe ik meestal een restantje van dr fruithap of gewoon een beetje boter. Van de week had ik er een plakje kaas op.

Ze slaapt best veel, heeft eigenlijk maar 3 wakker momenten van 2 uur op een dag. Dus eigenlijk heb ik ook maar 3 'eetmomenten'.

Na de 1e bv smorgens gaat ze meteen weer terug naar bed en slaapt dan nog 2 uur. Tijdens het 1e 'wakker-moment' krijgt ze haar fruit, tijdens de 2e haar brood en tijdens de 3e haar warme eten.
Share

Ilse (mama van Angelina)
Ilse (mama van Angelina)

July 17th, 2008, 6:40 pm #4

Dit lijkt me een redelijk dagmenu, maar ze is inderdaad niet erg hard gegroeid. Je zou kunnen proberen om voor en na de slaapjes de borst aan te bieden om daarmee wat extra calorieën en voeding binnen te krijgen. Vast voedsel meer lijkt me ook niet eenvoudig uit te voeren. Je kunt wel kiezen voor de meer calorierijke soorten fruit en groenten en door het eten en op het brod wat olie-boter te doen.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Nog even een aanvulling..wat moet ik verstaan onder 'calorierijkere soorten fruit en groente'? Welke soorten kan ik dan het beste proberen?

Ze krijgt nu overigens nog steeds potjes fruit en groente, dus dat is vanalles wat. Ik probeer haar nog steeds aan de verse hap te krijgen, maar dat weigert ze, terwijl ze d'r groentepotjes heerlijk lijkt te vinden. Ik wil haar wel vers laten eten, dus bied het wel (bijna) elke dag aan, maar als ze het niet wil ga ik niet pushen.
Share

July 17th, 2008, 6:47 pm #5

calorierijker fruit: banaan, meloen (niet de watermeloen), druiven, avocado
groenten: wortelen, bieten, knolgroenten

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

Tee
Tee

July 18th, 2008, 7:45 pm #6

je kan haar natuurlijk ook gewoon meer BV geven. ons dochter van 9 maanden krijgt nog gemiddeld 7 keer te drinken (borst of afgekolfd). Ze zit zeer mooi op haar curve, is eerder gestegen. daarnaast eet ze na het drinken op z'n rapleys.
Share