groente uit blik of pot?

groente uit blik of pot?

liset
liset

July 16th, 2008, 5:04 pm #1

Hallo allemaal,
wel handig hoor zo'n forum met al die tips en ervaringen van anderen!!!

Ik kan alleen niets vinden over groente uit een blik of pot?
(kan geloof ik ook niet zo goed met de zoekfunctie overweg,
langleve het nieuwe forum)
Wij eten niet altijd verse groente (wel zoveel mogelijk).
Kunnen baby's ook gewoon meeeten als we groente uit een blik/pot eten?
Of is dat te zout voor ze?

Share

July 16th, 2008, 6:48 pm #2

Ja, groenten uit blik en pot is altijd gezouten. Voor een heel enkel keertje kan het wel (goed afspoelen haalt een deel van het zout weg), maar niet regelmatig. Diepvries groenten zonder sausjes en dergelijke kunnen zonder bezwaar worden gebruikt.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

liset
liset

July 18th, 2008, 9:26 am #3

Nu zag ik dat er in de potjes babyvoeding ook wel zout zit.
Ook in de rijstwafels van bambix, deze prducten zijn toch
speciaal voor baby's gemaakt?
Is dat zou niet schadelijk dan?
Heeft iemand ervaring met babyliga's?

Share

July 18th, 2008, 2:32 pm #4

Dingen die ''speciaal voor baby's'' worden gemaakt zijn iet per definitie meer geschikt voor hen. Er zitten juist vaak meer toevoegingen in.
Het veiligst zit je altijd met dingen die je vers koopt en zelf klaarmaakt en met basisproducten zonder toevoegingen. Babykoekjes voegen voor baby zelf niets toe, maar voldoen aan het gevoel van ''iets extra's geven'' van moeders of oma's. Baby zelf is net zo blij met een rijstwafel of een broodkorst of een soepstengel.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

Maulin
Maulin

July 18th, 2008, 2:43 pm #5

Nu zag ik dat er in de potjes babyvoeding ook wel zout zit.
Ook in de rijstwafels van bambix, deze prducten zijn toch
speciaal voor baby's gemaakt?
Is dat zou niet schadelijk dan?
Heeft iemand ervaring met babyliga's?

In de rijstwafels van bambix zit toch geen zout?
Share

July 18th, 2008, 2:48 pm #6

Dingen die ''speciaal voor baby's'' worden gemaakt zijn iet per definitie meer geschikt voor hen. Er zitten juist vaak meer toevoegingen in.
Het veiligst zit je altijd met dingen die je vers koopt en zelf klaarmaakt en met basisproducten zonder toevoegingen. Babykoekjes voegen voor baby zelf niets toe, maar voldoen aan het gevoel van ''iets extra's geven'' van moeders of oma's. Baby zelf is net zo blij met een rijstwafel of een broodkorst of een soepstengel.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
laten we de papa's niet vergeten! Die geven vast ook graag iets extra's

Heb even de Bambix Rijstewafels erbij gehaald. Ingrediënten zijn rijs en vitamine B1. Geen zout dus. Er zit per 100 gram 0,003 mg natrium in. In een zakje zit 40 gram, en dat zijn ongeveer 24 wafeltjes. Dat is dus heel erg weinig natrium per wafeltje, lijkt me.
In kinderkoekjes (zoals Liga) zit wel vaak suiker. Ik lees bij alles wat voorverpakt is eerst goed de ingrediënten. Suiker en zout wil ik zelf er niet in hebben: dan krijgt hij dus iets anders.

Succes met het zoeken van lekkere en goede tussendoortjes!

MamaThijs
Like
Share

July 20th, 2008, 11:33 am #7

Dat overal suiker in zit, was ik ook al achter gekomen. Maar heb jij al wel (baby)koekjes zonder suiker gevonden?

Groeten Mirjam,
mama van Meike (17-01-08)
Like
Share

July 20th, 2008, 2:58 pm #8

Hoi Mirjam,

Thijs is nog te klein voor tussendoortjes: hij is nog geen 7,5 maand. Ik ben al blij als hij fruit en groente eet . Tot nu toe staat rijstewafel en soepstengel op mijn lijstje.
Ik heb dus nog niet actief gezocht naar koekjes zonder suiker, maar ik denk dat de natuurwinkel een goede start zou zijn. Daar hebben ze vaak erg lekkere dingen, die alleen natuurlijk gezoet zijn, dus zonder suiker of chemische varianten. Als Thijs aan koekjes ed toe is, ga ik denk ik eerst daar kijken. Als je wat lekkers vindt zonder suiker hoor ik het graag!

Groetjes,

MamaThijs
Like
Share