graag tips eten onderweg naar italie

graag tips eten onderweg naar italie

September 11th, 2007, 7:30 pm #1

Donderdag gaan we lekker op vakantie naar toscane. We willen relaxed rijden en 2 nachtjes overnachten. Onze dochter van 10 mnd heeft een keer 1 potje van oma gehad omdat ze rapleyen erg eng vond. Dat at ze dus mooi niet op:) Oma moest toen wel even het courgetje koken en dat at ze meteen lekker op, hihi.

Nu vraag ik me af wat handig is om mee te nemen onderweg als avond maaltijd voor mijn dochtertje. Ik ben van plan om voor de 1ste avond even wat groenten en een aardappeltje te koken en dit kan ze dan wel koud eten. Maar hoe hebben jullie het onderweg gedaan voor diegene die op vakantie zijn geweest en ook hebben overnacht? De 2e avond is wat lastiger. Ik heb wel een potje gekocht, maar ben bang dat ze dat niet eet. Zijn er nog tips van ervaren "rapley reizigers/vakantiegangers?

Alvast bedank,

Groetjes Ysanne
Like
Share

Gootje
Gootje

September 11th, 2007, 8:15 pm #2

Hoihoi,

Lekker op vakantie naar Toscane! Ik wil ook! Wij zijn in het voorseizoen naar Corfu geweest, onze dochter was toen 8 maand. We zorgden altijd dat we komkommer en tomaat bij ons hadden, zodoende had ze altijd wat te eten. Een keertje aanvullen met wat brood, lijkt me ook prima. Je zou ook wat instant couscous van de AH mee kunnen nemen, kokend water erbij (uit de thermoskan), 5 minuutjes laten staan, en het is klaar. Als je in een hotel overnacht en eet, is er vast wel iets wat ze mee kan eten. Vaak krijg je er wel een bakje sla oid bij, of is er een saladabuffet (vooral in duitsland en oostenrijk). Bijgerechten als aardappels en groente zijn ook wel apart te bestellen. In Italie hebben wij met onze oudste (toen 14 mnd) nooit een probleem gehad. Lekker wat pastaatjes, wat groente, beetje brood, ze knabbelde altijd lekker mee. Italianen zijn daar ook wel op ingesteld.

Nou, heel erg veel plezier!

groetjes,
Gootje
Share

September 11th, 2007, 9:19 pm #3

Donderdag gaan we lekker op vakantie naar toscane. We willen relaxed rijden en 2 nachtjes overnachten. Onze dochter van 10 mnd heeft een keer 1 potje van oma gehad omdat ze rapleyen erg eng vond. Dat at ze dus mooi niet op:) Oma moest toen wel even het courgetje koken en dat at ze meteen lekker op, hihi.

Nu vraag ik me af wat handig is om mee te nemen onderweg als avond maaltijd voor mijn dochtertje. Ik ben van plan om voor de 1ste avond even wat groenten en een aardappeltje te koken en dit kan ze dan wel koud eten. Maar hoe hebben jullie het onderweg gedaan voor diegene die op vakantie zijn geweest en ook hebben overnacht? De 2e avond is wat lastiger. Ik heb wel een potje gekocht, maar ben bang dat ze dat niet eet. Zijn er nog tips van ervaren "rapley reizigers/vakantiegangers?

Alvast bedank,

Groetjes Ysanne
toen wij op vakantie gingen (naar texel, mind you )hadden we een grote afsluitbare bak vol cherrytomaatjes, avocado, perziken en pruimen meegenomen. ging heel goed! en extra crackers, brood enz.
wat fijn zeg, toscane...wow!
Like
Share

Kroeze
Kroeze

September 12th, 2007, 6:32 pm #4

Onze dochter was zes maanden en net een week aan het rapleyen toen we voor het eerst weg gingen. Toen inderdaad wat sperziebonen uit de saladbar gehaald met wat aardappel en brood en dat was voldoende. En soms ook helemaal niets, dan kreeg ze gewoon borst en was ze daar ook wel happy mee.

Afgelopen weekend zijn we weer een weekendje weg geweest en we nemen haar inmiddels (8 maanden) gewoon mee naar een restaurant. Als ze maar groenten serveren is die van ons happy. Ze had ontzettend veel bekijks toen ze tijdens ons voorgerecht zat te smullen van een stukje tomaat en een stukje stokbrood met boter; en nog veel meer toen ze van mijn hoofdgerecht wat gekookte groenten en een stuk (gepofte) aardappel kreeg. Ik heb dan wel zelf wat doekjes mee om het restaurant netjes achter te laten en ik geef haar de wat minder rotzooi gevende groente (en niet alles tegelijk - allemaal trucs om het niet zo'n bende te laten worden . Maar als we maar vroeg genoeg (haar normale etenstijd aanhouden) gaan eten, vermaakt ze zich prima en eet ze heel rustig een half uur achter elkaar. Voor iedereen genieten!

Fijne vakantie!! Heerlijk om nu naar de zon te mogen...ik mis 'm hier erg!
Share

sandra
sandra

September 13th, 2007, 6:00 pm #5

Alvast bedank,

Groetjes Ysanne
Wat ons zoontje ook erg lekker vind is koude pasta salade. Pasta koken en af laten koelen en dan tomaatjes, blokjes kaas/ham, augurk, champignons etc etc erdoor. Je kan er zelf mee varieren. Een beetje olie erover en klaar is kees. Als je dat op de dag van vertrek nog klaar kunt maken, dan kan je dat de volgende dag toch ook nog wel geven?
Fijne vakantie!

Gr San
Share