gewone melk ?

gewone melk ?

mamar
mamar

September 16th, 2007, 8:35 am #1

Hallo,

Ik hoor/lees zo vaak verschillende voedingsadviezen over wanneer met gewone melk kan worden begonnen, vandaar mijn vraag.

Vanaf welke leeftijd mogen kindjes gewone koemelk drinken (geen allergieën bekend).

Bij mijn dochter (bijna 5 jaar) heb ik maar 7,5 maand BV gegeven en vanaf toen totdat ze 18 maanden was kreeg ze opvolgmelk.
Nu hoor ik steeds vaker dat kindjes al met 1 jaar aan de gewone melk mogen. Ik ben nu met m'n zoon vastbesloten tot minstens 1 jaar BV te geven en wellicht langer als het me tegen die tijd nog steeds zo goed bevalt.
Maar kolven wil ik dan echt niet meer, dus heb ik een alternatief nodig voor als ik werk.

Mogen kindjes van 1 jaar pure koemelk of is opvolgmelk dan toch beter? Is ook wel koemelk, maar volgens mij aangepast aan dat wat een dreumes nodig heeft.

Ik zie in het boek van Stefan Kleintjes al volle melk bij 9 maanden staan. Weliswaar verdund, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit juist is.

Wie weet hoe het echt zit?

mamar
Share

September 16th, 2007, 9:20 am #2

Hoi Mamar, het klopt echt. Vanaf 9 mnd kun je verdunde koemelk geven en langzaamaan de verdunning minderen.

Antonieke, mama van Máron sinds 4 juni 2006

Like
Share

September 16th, 2007, 12:58 pm #3

Hallo,

Ik hoor/lees zo vaak verschillende voedingsadviezen over wanneer met gewone melk kan worden begonnen, vandaar mijn vraag.

Vanaf welke leeftijd mogen kindjes gewone koemelk drinken (geen allergieën bekend).

Bij mijn dochter (bijna 5 jaar) heb ik maar 7,5 maand BV gegeven en vanaf toen totdat ze 18 maanden was kreeg ze opvolgmelk.
Nu hoor ik steeds vaker dat kindjes al met 1 jaar aan de gewone melk mogen. Ik ben nu met m'n zoon vastbesloten tot minstens 1 jaar BV te geven en wellicht langer als het me tegen die tijd nog steeds zo goed bevalt.
Maar kolven wil ik dan echt niet meer, dus heb ik een alternatief nodig voor als ik werk.

Mogen kindjes van 1 jaar pure koemelk of is opvolgmelk dan toch beter? Is ook wel koemelk, maar volgens mij aangepast aan dat wat een dreumes nodig heeft.

Ik zie in het boek van Stefan Kleintjes al volle melk bij 9 maanden staan. Weliswaar verdund, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit juist is.

Wie weet hoe het echt zit?

mamar
Opvolgmelk is een verzinsel van de KV fabrikanten om het verbod op reclame voor nr 1 voedingen te omzeilen.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

mamar
mamar

September 16th, 2007, 6:43 pm #4

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

Ben er dus ook mooi ingestonken 5 jaar geleden.
Heb dus een half jaar overbodig opvolgmelk gebruikt terwijl ze gewone melk had kunnen krijgen. (Kan ik m'n geld nog terugvragen? hahaha)
Eigenlijk logisch want ze eten dan ook al volledig met de pot mee.

Bedankt voor dit vroege advies; voorlopig zijn we hier nog volop aan de borstvoeding.

mamar
Share