gefrituurd eten

gefrituurd eten

Nans
Nans

July 21st, 2008, 7:33 am #1

Hoi,

Nora is achter twee weken 1 jaar. We geven bijvoeding dmv Rapley en krijgt nog volop bv. Afgelopen weekeinde waren we frietjes aan het eten en mijn vriend en mijn moeder wilden beiden haar frietjes geven. Reden: ze moet het toch leren eten en ze is toch bijna 1 jaar. Ik wilde dat eigenlijk niet en dus ontstond er een discussie erover... Uiteindelijk heeft ze twee frietjes geproefd en het ging er vlotjes in (tot grote vreugde van hun). Maar nu is mijn vraag, vanaf wanneer hebben jullie gefrituurd voedsel gegeven? Ben ik dan zo abnormaal om dit zo lang mogelijk niet te geven? En vooral,is 1 jaar de magische leeftijd om alles te laten eten?

Groetjes, Nancy en Nora
Share

Saar
Saar

July 21st, 2008, 7:56 am #2

Wij geven alleen friet als het zelf gebakken is... niet uit de snackbar dus. Thuis frituren we in plantaardige frituurolie en ook dan krijgt hij (13 maand) ongeveer 5 frietjes. We vinden het belangrijker dat hij groente eet. Sinds hij 10 maand is mag hij af en toe een frietje meeproeven, maar echt patat eten doet hij nog niet dus.

Ik verbaas me er ook altijd over dat mensen hem al allerlei koekjes, taartjes en chipjes willen geven... dat komt er echt nog niet in hier.
Share

Lise
Lise

July 21st, 2008, 8:16 am #3

Hoi,

Nora is achter twee weken 1 jaar. We geven bijvoeding dmv Rapley en krijgt nog volop bv. Afgelopen weekeinde waren we frietjes aan het eten en mijn vriend en mijn moeder wilden beiden haar frietjes geven. Reden: ze moet het toch leren eten en ze is toch bijna 1 jaar. Ik wilde dat eigenlijk niet en dus ontstond er een discussie erover... Uiteindelijk heeft ze twee frietjes geproefd en het ging er vlotjes in (tot grote vreugde van hun). Maar nu is mijn vraag, vanaf wanneer hebben jullie gefrituurd voedsel gegeven? Ben ik dan zo abnormaal om dit zo lang mogelijk niet te geven? En vooral,is 1 jaar de magische leeftijd om alles te laten eten?

Groetjes, Nancy en Nora
Wij hebben geen frituurpan

Waarom vinden ze dat ze per se friet moet leren eten? Eten jullie dat vaak dan?
Share

Nans
Nans

July 21st, 2008, 8:23 am #4

Wij eten dit hoogstens een keer in drie maanden of zo, dus echt niet vaak. Maar ze hadden schrik dat het geen echte Belg ging zijn... Een flut reden volgens mij, maar ja.
Maar doordat ze nu bijna 1 jaar is, krijg ik deze discussie wel vaker met mijn vriend en (vooral) mijn moeder. Net alsof ze dan alles mag eten en ik vroeg mij af of ik daar dan zo absurd in ben. (dat gevoel krijg ik toch van hun)

Groetjes, Nancy en Nora
Share

July 21st, 2008, 10:01 am #5

Nee hoor, je bent niet absurd bezig, maar je houdt de gezondheid van je kind in het oog. Niets mis mee, toch. Een keertje ''zondigen'' mag best, maar het hoeft helemaal nog geen gewoonte te worden; een echte Belg gaat ze toch wel zijn, hoor. En wist je dat statistisch gezien Nederlanders meer frieten eten dan Belgen?

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

Lise
Lise

July 21st, 2008, 10:28 am #6

Wij eten dit hoogstens een keer in drie maanden of zo, dus echt niet vaak. Maar ze hadden schrik dat het geen echte Belg ging zijn... Een flut reden volgens mij, maar ja.
Maar doordat ze nu bijna 1 jaar is, krijg ik deze discussie wel vaker met mijn vriend en (vooral) mijn moeder. Net alsof ze dan alles mag eten en ik vroeg mij af of ik daar dan zo absurd in ben. (dat gevoel krijg ik toch van hun)

Groetjes, Nancy en Nora
Lastig, want volgens mij weten ze zelf ook wel dat het een flutreden is

Ze willen gewoon dat het kindje geniet van lekkere dingen die nu ineens mogen (zo is mijn man ook wel eens af en toe), maar je zou kunnen zeggen dat dat nog niet betekent dat al die nieuwe dingen ook moeten en dan ook nog gelijk na de 1e verjaardag. Rustig opbouwen?

Enne een voorkeur voor foute dingen zit volgens mij in die kindjes ingeprogrammeerd en het eten daarvan hoeven ze niet te leren. Mijn man gaf laatst voor het eerst een kruimel chips (dit was het compromis tussen ons) aan ons zoontje van 20 maanden en die zei ondanks dat die minimale kruimel nauwelijks te proeven was gelijk mmm mmm en maakte het lekker gebaar. Vreselijk, maar het was toch ook wel weer grappig ergens. Maar nu krijgt hij dus zelfs geen kruimel meer: als hij iets lekker vindt gaat er veel naar binnen en dat is niet de bedoeling.

Share

Joke
Joke

July 21st, 2008, 12:08 pm #7

Hoi,

Groetjes, Nancy en Nora
Tja, wij bakken aardappeltjes ook wel eens op in (olijf)olie.
Dan zie ik niet zo goed het verschil met aardappels die je in de frituur (ook met olie) bakt.
Toch? (Met daarbij natuurlijk, zoals altijd, wel de afwisseling en de 'mate' in het oog houden)

Groet,
Joke
Share

July 21st, 2008, 12:13 pm #8

Wij eten wel eens friet. Mijn jongen vind het vooral grappig die frietjes. Speelt ermee. Hij is nu 1,5 jaar en eet wel eens friet uit de snackbar want die is van opa en oma. Maar ik geef hem dan ervoor altijd wat anders zodat hij al een beetje vol zit. En hun snappen het maar niet want hij eet altijd veel enmet patat is het nooit veel. Ik kan daar heel veel tegen houden. Zoals cola met 1 jaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en nog steeds vragen ze elke week of hij echt geen cola mag. Maar die frietjes is dan 1 ding dat dan mag. Maar niet te vaak en te veel.Het is iets wat bij sommige mensen heerst. Een kind moet snoepen
Groetjes Els
Like
Share