broodkorst met 6 maanden

broodkorst met 6 maanden

July 25th, 2007, 8:14 pm #1

Mijn zoontje wil graag meeeten met het avond eten.

Nu hebben we gister en vandaag broodkorst gegeven. Hij vind het geweldig en sabbeld heerlijk op zijn korst. Die ook voor een helft verdwijnt.

Nu weet ik niet of ik hier mee door wil gaan. Ik vind dit eigenlijk een beetje te goed gaan. Hij heeft er geen last van, maar is net 6 maanden niet wat vroeg voor al zoveel brood.

Hij heeft ook banaan en peer gehad maar trok hij best een vies gezicht bij.

Tijdens het avondeten zit hij in zijn wippertje bij ons, ik weet dat eten eigenlijk niet moet in zijn wippertje maar hij kan nog niet een hele maaltijd in de kinderstoel zitten en aangezien we zelf zitten te eten kan op schoot ook niet.

Like
Share

July 25th, 2007, 8:49 pm #2

Zolang hij er geen last van heeft, zou ik hem lekker van het broodkorstje laten eten. Mijn dochtertje kreeg er duidelijk wel buikpijn van, dus zijn wij een tijdje met brood gestopt. Maar jouw zoontje kan het blijkbaar beter hebben.

Ik snap jullie redenatie niet zo goed om hem in een wipstoel te zetten. Dat probleem heeft toch (bijna) iedereen in het begin? Mijn dochter is nu 8 maanden en kan nu meestal de hele maaltijd uit zitten, maar zelfs nu halen we haar regelmatig al tijdens het eten uit de kinderstoel (omdat ze dan gaat mopperen omdat ze eruit wil). Dan eten we gewoon met haar op schoot en wisselen we af: zodra mijn man dan klaar is met eten, neemt hij haar gelijk.

Groetjes,
Eva mv Berend (5-2-2005) & Fiene (13-11-2006)

Like
Share

July 26th, 2007, 11:49 am #3

Ik bedoel hij kan nog niet een helemaal tijd zitten in de kinderstoel. Hij kan nu 5 minuutjes in de kinderstoel maar meer is niet leuk.

Zijn wippertje vind hij leuk en zit hij graag in. Aan het einde van de maaltijd mag hij best wel opschoot maar als net alles warm is, vind ik het wel prettig als mijn man en ik tegelijk kunnen eten.

En met die broodkorst is het de afgelopen dagen heel goed gegaan. Meneer erg in zijn sas met zijn nieuwe speeltje en papa en mama rustig kunnen eten.

Maar de vraag is of het al kan

Ik wil er niet vanuit gaan dat als ze geen last hebben dat het dan per definitie goed is (veel babietjes hebben ook geen last van bijvoeding voor 6mnd).

Like
Share

July 26th, 2007, 12:47 pm #4

Ha Marjolein,

deze vind ik wel een goeie: "Ik wil er niet vanuit gaan dat als ze geen last hebben dat het dan per definitie goed is (veel babietjes hebben ook geen last van bijvoeding voor 6mnd)."

Ik weet natuurlijk niet hoeveel broodkorst meneer naar binnen werkt, maar wat dacht je van 2 - 3 korsten per dag? Daarnaast is variatie ook belangrijk, dus daar zorg je voor door hem verschillende soorten eten voor te zetten, en dan heb je nog de fases: altijd maar weer die fases. Een tijdje zijn ze gek ergens op, en dan is het weer afgelopen.
Als hij in zijn sas is en jullie kunnen rustig eten, wel, dat is ook wat waard. Als hij wat groter is en er goed bij kan zitten, komt zijn interesse voor het andere eten ook wel

Groet!

Stefan Kleintjes, kinderdi√ętist | http://www.borstvoeding.com/
Like
Share

July 27th, 2007, 10:11 am #5

Hij weigert gelukkig niets. Het ene vind hij alleen lekkerder dan het andere.

En broodkorst is dus favoriet, kun je van te voren niet bedenken. Hij eet nu 1/4 broodkorst bij onze avondmaaltijd.

Gister zijn we begonnen in de kinderstoel met brocolli en als toetje broodkost gegeven in zijn wippertje.
Like
Share

Saskia
Saskia

July 27th, 2007, 8:06 pm #6

Hoi,

Ik gaf mijn dochter vanaf zes maanden ook een a twee broodkorsten per dag en deze gingen er snel in! Ik dacht ook : "Oh, als dat maar goed gaat". Maar ze is gewoon dol op brood en eet nu bij ons ontbijt en lunch echt wel een hele boterham op!

Ik zet mijn dochter (is nu 8 maanden) pas sinds twee dagen in de kinderstoel. Een broodkorst of rijstewafel kreeg/krijgt ze bij mij ook in de wipstoel, en de rest van het eten dus twee maanden lang op schoot. de wipstoel staat dan wel bijna helemaal rechtop. Het ging eigenlijk wil prima. Nu moet ik er wel bijzeggen dat Anemone zich nooit heeft verslikt of veel heeft gekokhalst, en dat ik het daarom wel durf.
Ik kon na een week of twee trouwens prima zelf eten met haar op schoot erbij.

Groetjes,
Saskia
Share