Baby safe feeder

Baby safe feeder

Annemieke
Annemieke

September 20th, 2005, 1:21 pm #1

In een eerder berichtje las ik iets over de baby safe feeder, die je als hulpje bij de methode Rapley kunt gebruiken. Dit lijkt me wel wat, maar als ik internet afspeur kom ik alleen Engelse en Amerikaanse onlinestores tegen waar ik dit kan kopen. Weet iemand waar ik iets dergelijks in Nederland kan kopen?
Share

September 20th, 2005, 1:51 pm #2

Misschien als je de verkooppunten in de USA mailt? Ik heb ze gekregen van mijn schoonzus die in Boston woont, vandaar.

Irene (mv Elise 10-10-02 en Gijs 11-09-04)
Like
Share

Annemieke
Annemieke

September 20th, 2005, 5:27 pm #3

Al googelend ben ik bij www.mothersbliss.co.uk terecht gekomen. Zij verkopen ze. Verzendkosten zijn 7,50 Pond naar Nederland. In Nederland kan ik geen enkele winkel vinden.
Share

Anonymous
Anonymous

September 30th, 2005, 7:22 am #4

In een eerder berichtje las ik iets over de baby safe feeder, die je als hulpje bij de methode Rapley kunt gebruiken. Dit lijkt me wel wat, maar als ik internet afspeur kom ik alleen Engelse en Amerikaanse onlinestores tegen waar ik dit kan kopen. Weet iemand waar ik iets dergelijks in Nederland kan kopen?
Voor andere belangstellenden: ik heb inmiddels het e.e.a. besteld via de Amerikaanse site. Bleek al met al een stuk goedkoper dan via de Engelse site. Voor een starter kit plus twee sets replacement bags betaal ik nu incl. verzendkosten 24 Euro. Ze zijn nog op zoek naar een Nederlandse distributeur, begreep ik uit hun berichtjes.
Share

Mama van Noor
Mama van Noor

June 9th, 2007, 9:35 am #5

Maar Baby Safe feeder is nu verkrijgbaar in Nederland bij www.shop4mama.nl
Share

June 9th, 2007, 2:03 pm #6

Heeft iemand enig idee hoe dat werkt? Het lijkt mij ook wel wat omdat het oppakken en vasthouden van het fruit erg moeilijk gaat. Krijgen ze zo ook hele stukjes binnen?

Corrine, trotse mama van Ruben,
geboren 10-11-2006
Like
Share

Leonoor
Leonoor

June 9th, 2007, 2:29 pm #7

Je moet het even opzoeken op internet. Genoeg uitleg en plaatjes te vinden, inderdaad ook op de website van shop4mama.
Volgens mij is het een soort sabbelzak, waar dus geen stukjes uitkomen maar pulp. Wat fijn gekauwd is komt door de gaatjes van die zak naar buiten.
Volgens mij kan je net zo goed of pureren of a la Rapley geven. Dit is weer zoiets...weer een apparaat.
Ik word er weleens moe van! Kan het niet wat minder? Ik voel me nu af en toe al een transportbedrijf als ik ergens heenga, laat staan als ik me zou laten verleiden om al dit soort attributen ook nog aan te schaffen!
Share

June 9th, 2007, 2:34 pm #8

Heeft iemand enig idee hoe dat werkt? Het lijkt mij ook wel wat omdat het oppakken en vasthouden van het fruit erg moeilijk gaat. Krijgen ze zo ook hele stukjes binnen?

geboren 10-11-2006
wat ik er uit opmaak, is dat je bijv. een stuk banaan in het zakje stopt, en die in de ring met handvat laat glijden. Kind kauwt op het zakje, waar gaatjes in zitten. Zo komt langzaam maar zeker er gepureerd banaan uit.

Volgens de fabrikant is het doel tweeledig: Kind leert kauwen en 2) kind kan zich niet meer verslikken in te grote stukjes, omdat ze met een paar tandjes vaak de neiging hebben stukken af te bijten die ze vervolgens niet fijn kunnen malen omdat ze geen kiezen hebben.

Mijn mening: Echt Amrikaans hoor dit ding, en nogal onzinnig, vind ik. MIsschien dat het wel goed werkt bij andere doelgroepen, zoals de oorspronkelijk site beweert, maar daar heb ik verder geen verstand van. (Down kindjes, Alzheimer patienten).

Ten eerste hebben babies een uitstekende kokhalsreflex, en ten tweede gaat het leren oppakken en naar de mond brengen van voedsel vanzelf steeds beter en vlugger. Imme is nu 9 maanden en heeft in de laatste maand een enorme sprong gemaakt. Ze werkt nu vlot dingen naar binnen.

Het geeft helemaal niet dat ze in de eerste paar maanden nog maar weinig binnen krijgen. Het is en blijft BIJvoeding.
Like
Share

June 9th, 2007, 2:57 pm #9

Grote bezwaar is in mijn ogen dat het kind niet meer ziet wat hij krijgt, het niet meer zelf kiest en oppakt. Het zelf pakken van je eten hoort bij het leerproces.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

June 11th, 2007, 7:02 am #10

Ik was er al bang voor toen ik dat ding zag, gepureerd voedsel. Het ging mij om het makkelijker op kunnen pakken van glibberige stukjes zoals peer. Werkt dus niet zo. Ik zal de schil er eens aanlaten, dat helpt vast beter.

geboren 10-11-2006
Like
Share