Minkä pelin ostit/sait viimeksi?

Keskustelua muista kuin TR peleistä
(Other games)

Minkä pelin ostit/sait viimeksi?

Zenie
Jäsen
Zenie
Jäsen

17 Mar 2008, 16:51 #1

Niin, elikkäs minkä pelin olette ostaneet tai saaneet viimeksi?
Ja olisi kiva tietää, että mistä olette sen hankkineet ja mahdollisesti millä hinnalla?
Onko/oliko teillä joitakin ennako odotuksia pelin suhteen ja ostitteko sen harkitusti vain hetken mielijohteesta? Olisi mukava saada hyvien pelien ostovinkkejä atlantiksen käyttäjiltä.

Itse ostin tossa hetki sitten Tomb Raider: Angel of Darkness pelin CDon.com:ista. Hintaa postikulujen kera pelille tuli noin 21€. Ja tämä ostos oli jo pitkään harkittu :). En ole vielä päässyt kyseistä peliä pelaamaan kiireiden vuoksi, mutta odotukseni ovat korkealla ja peli vaikuttaa muutenkin todella mielenkiintoiselta, onhan se Tomb Raider :040:!
One Ring to rule them all
One Ring to find them
One Ring to bring them all
and in the darkness bind them

Ylläpitämäni Murtunut Miekka, LotR-foorumi
Reply
Like

Max
Pappi
Max
Pappi

19 Mar 2008, 11:04 #2

Sain eilen Orange Boxin, eli paketin mikä sisältää Half-life kakkosen, Episode Onen ja Twon, Portalin ja Team Fortress 2:sen.
En todellakaan pettynyt! :e009: Uskomattoman hyvä paketti! :050:
Sellosta 49,90 eurolla. :e033:
Respect my authority!
Reply
Like

Lumikeiju
Raidaaja

21 Mar 2008, 16:36 #3

Tomb Raider Angel of Darknessin ostin Playstation 2:lle huuto.netistä, postikuluineen hintaa tuli 15 euroa. Ihan harkittu ostos oli tietysti eikä minulla ennakko-odotuksia ollut, koska olen AoDin pelannut aiemminkin läpi. PC-versio ei koneellani toiminut, joten pitihän se PS2-versio sitten hankkia.
Reply
Like

chillerfox961
Jäsen

21 Mar 2008, 21:04 #4

the legend of zelda phantom hourglas dslle 49€ erinomainen peli mutta reilusti liian lyhyt :e003:
"Life...Dreams...Hope...Where'd they come from? And where are they headed...? These things...I'm going to destroy!!"
Reply
Like

tr-girl
Jumala

22 Mar 2008, 13:49 #5

Viimeksi ostin Tomb Raider Legendin. Halvalla sain, Tokmannilla maksoi 19,90€ pleikkari kakkoselle ja oli viimeinen siellä oleva. :e036: Kerrankin kävi tuuri. Tuo oli siis Platinum -versio että siksi ilmeisesti niin halpa. :D

Todella tyytyväinen olen ollut tuohon, tykkään kauheasti siitä kiipeilystä! :D Ja ensimmäinen TR:ni pleikkarilla joten näppäimetkin opin melko nopeasti.

Nyt pitäisi vain pölläistä jostakin kaksikymppiä että saisi hakea sieltä Tokmannilta sen alennuksessa olevan Harry Potter ja Liekehtivän pikarin. :D
Reply
Like

Juripa
Raidaaja
Juripa
Raidaaja

19 Apr 2008, 12:57 #6

Lost Odysseyn (Xbox 360) ostin eilen.

Final Fantasy- tekijöiden uusin tuotos. Ei nyt ihan mutta entisiltä SE-työläisiltä. Pelin musiikit on Nobuo Uematsun käsialaa ja sen kyllä kuulee. Siinä missä Final Fantasy on vajonnut alas jo yhdeksikön jälkeen, Lost Odyssey aloittaa varmasti oman nousukautensa. Peli on huippusuosittu ympäri maailmaa ja sen kyllä ymmärtää miksi: Peli on täydellinen JRPG!

Peli kertoo Kaimista jonka arveltiin kuolleen taistelussa mutta hänelle selviää alkumetreillä miksei hän kuollut meteorin pudottua sotatantereelle. Hän on yksi kuolemattomista hahmoista. Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö pelissä voi pomppia game overia, kyllä voi. Peli on tyypillinen RPG. Pelin pituutti on roimasti, neljän levyn verran! Aivan kuten Final Fantasyissa vanhoina hyvinä aikoina. Peli ei saanut kovin hääppöisiä arvosteluja mutta fanit pitävät sitä FFVII:n jälkeläisenä. Tälläistä saa lukea joka paikasta, eli peli ei voi olla huono. Itse olen vasta parisen tuntia pelaillut ja minusta tämä hakkasi jo ekan tunnin jälkeen Final Fantasy XII:n mennen tullen.

Japanifriikit saavat herkkua mahan täydeltä. Pelissä voi nimittäin vaihtaa puhekielen aina englannista, ranskaan kuin italiasta japaniin! Tosifanit tietysti pelaavat japanin kielellä mutta minä englannin koska todellakin haluan ottaa kaiken irti jokaisesta juonen kolosta vain mitä voi saada.

Jos jotain nipotettavaa pitäisi näin ensialkuun keksiä, antaisin vähän kritiikkiä hahmojen lookista. Kaim on muuten kiva, mutta hänen naamansa on jotenkin ärsyttävän näköinen. Toinen kuolematon tyyppi, Seth on muuten hyvä, mutta hänen hiuksensa on rumat. Hänellä on kyllä loistava ääninäyttelijä, aivan kuten Kaimilla. Sitten oma lempihahmoni, Jansen (argh, miksei hän voi olla Jensen?). Hän on oikeasti huvittava hahmo. Kun sankareiden matka alkaa, Jansen ilmestyy paikan päälle räkäkännissä! Ääninäyttely oli yhtä vakuuttava kuin itse ääninäyttelijä olisi oikeasti ollut humalassa. Moni peli saa kritiikkiä surkeasta ääninäyttelystä mutta Lost Odysseyssä se on todella vakuuttavaa!

Grafiikka ei ole mitään maata mullistavaa. Oikeastaan se on aika kaukana siitä. Tai välillä ainakin tuntuu siltä. Ei se toki mitään huonoa ole mutta kun kyseessä on Xbox 360:n peli, siltä olisi voinut odottaa ehkä vähän enemmän. Ehkä tuon voi antaa anteeksi kun peliltä näköjään löytyy enemmän kestoa kuin kiirastulelta, niin jostainhan sitä pitää karsia.

Lost Odysseyltä voi odottaa enemmän sitä vanhaa Final Fantasy- meininkiä mitä niissä olivat kauan sitten. Tämä peli avaa kyllä FF-pelaajien silmät jo alkumetreillä. Kuinka huonommaksi FF voi vajota Lost Odysseyn edessä? Final Fantasy on kokenut mullistavia uudistuksia sitten XI:n jälkeen mutta Lost Odyssey pitää huolen siitä, että vanhojen FF-pelien moottori toimii täydellisesti tänäpäivänäkin vaikka lajigenrenä se on nähty jo monen monta kertaa.

Pelin musiikkipuoli on toimivaa. Mitä voit olettaa kun Uematsu on päässyt peliin mukaan? Kuunnelkaapa vaikka pelin battle theme. Se ei ehkä ole kovin järisyttävä juuri taistelumusiikiksi mutta pursuaa jotenkin draamaa. Tämä saa minut aina pyörimään ympyrää kunnes taistelu alkaa. Tähän astisesta musiikeista parasta on ollut maailman kartan musiiki ja todella tunnelmallinen Wohl Highlandsien rauhallinen musiikki joka sopii tuollaiselle rauniolle kuin nappi silmään.

Tässä kait piti lyhyesti kommentoida peliä? Tässä tuli nyt enemmän kuin pari riviä. Tämä peli nyt sattui iskemään minuun todella kovaa. Loistava peli! :D
<center></center>
Reply
Like

Juripa
Raidaaja
Juripa
Raidaaja

02 May 2008, 19:41 #7

Grand Theft Auto IV:n sain heti julkaisupäivänä, eli tiistaina. En ole päässyt siitä pahemmin kommentoimaan kun tämä kone ei ollut toiminnassa mutta nyt täältä löytyy yksi viesti enemmän.

Peli on ihan paras! Nuo aiemmat GTA:t ei hirveästi iskenyt mutta tämä on oikeasti hyvä. Onhan peli uuden sukupolven pelejä mutta taas jälleen tuntuu ettei pelistä otettu kaikkea irti mutta kyllä peli toimii näinkin. Pelin tarina on samaa GTA-huttua kuin aikaisemminkin. Venäläinen Niko muuttaa Liberty Cityyn serkkunsa luo aloittaakseen uuden elämän. Liberty City ollaan nähty parissa GTA:ssa aiemminkin mutta nelosen Liberty City on erillaisempi. Se on New York! Pelistä löytyy Time's Square, Central Park ja tietysti vapauden patsas. GTA-tyyliin ne on nimetty erillaiseksi kuten vapauden patsas tunnetaan nimellä Statue of Happiness koska patsas hymyilee :D

Pelin onlinemoodi, eli nettipeli toimii kuin unelma! Peli on kuin virtuaalihahmo vaikka SA:n tyyliin pelaaja ei pystykään kasvattamaan lihaksia, syömään tai tekemään muuta arjen askareita. Nämä ovat sitten mukana single playerissä, tosin ei pakollisina nekään. Pelaajalle annetaan oma kännykkä jolla voi soitella privaattipuheluita niille henkilöille jotka ovat samassa pelissä kuin sinä. Tämän avulla voit myös kerätä uusia ystäviä kaverilistaan (Xbox 360). Idea on niin täydellinen kuin voi olla. Suomalaisia pelaajiakin löytyy pilvin pimein. Minä törmäsin tänään enimmäkseen vain suomalaisiin ja oli hauskaa! Siis ihan älyttömän hauskaa! Onlinemoodissa voi myös käyttää Xboxin headsettiä jonka avulla voit jutella kaikille pelaajille saman aikaisesti. Eli vähän niin kuin voice chatti. Tätä hyödynnetään useassa XBoxin peleissä joita voi pelata verkossa. Pelin onlinemoodi kolahti minuun enemmän kuin single player. Aika yleistä tuommoinen mutta online on niin kympin pisteen arvoinen. Se ei lagaa ja muutenkin siinä kaikki toimii!

10/10! :D
<center></center>
Reply
Like

Rayne
Arkeologi
Rayne
Arkeologi

03 May 2008, 13:25 #8

Huutonetistä hommin itselleni Final Fantasy XII:n ;D Hirveästi en ole vielä ennättänyt pelaamaan sitä, mutta tähän mennessä juoni ja nätteys on kyllä ehdotonta plussaa. Ainut, mikä vähän tökkii minulla, on se taistelu. Olen aina tottunut vaan mätkimään ja hakkaamaan nappeja, kunnes vihollinen kuolee :e006: Joten se hyökkäys-käskyn antaminen tuntuu ainakin vielä ärsyttävältä, mutta kyllä siihen tottuu.

Voih minulta loppuu tila hyllyssä! En saa siihen enää siististi pelejä.
Ei kukaan haluaisi ostaa uudenveroista Formula One: Championship Edition -peliä PS3:lle? Huutonetissäkin koitan sitä kaupitella...
Reply
Like

tombfani
Jäsen

03 May 2008, 14:13 #9

Muistaakseen Crash Bandicoot 1 :042:

Itselläni MELKEIN koko sarja :)

Crash Bandicoot sopii lapsille todella hyvin... Pelissä seikkailee pussimäyrä nimeltään Crash Bandicoot, Jonka on luonut ilkeä Dr.Neo Cortex. Crash pääsee pakenemaan hänen
luoltaan, mutta Cortex saakin kiinni hänen tyttöystävänsä! Nyt Crash:n täytyy pelastaa hänet. Pelissä on paljon kenttiä (jotkut helppoja,jotkut vähäsen vaikeitakin) Ja kentissä voit yrittää rikkoa kaikki puulaatikot, jos saat rikottua kaikki kentästä, saat timantin! timanttien avulla saat läpipeluuprosentteja/yms... Lähde mukaan Crash bandicootin kanssa huimalle seikkailulle! Crash täytyy ratsastaa villisialla, taistella vastuksien kanssa Ja paljon muuta! Mun arvosana on 9+
Huh en yleensä jaksa kirjottaa noin paljon mut nyt jaksoin
:e033:
No kyllä mä jaksaisin totakin enemmän ;)
A-ha!
Reply
Like

Starchild
Jumala

03 May 2008, 18:03 #10

Käytiin tänään vähän shoppailemassa ja ostin Grand Theft Auto: Vice Cityn, jota olen jo vähän aikaa kuolannut....joskus nappulana tuli pelattua tätä paljonkin, vaikken koskaan läpi saanut vedettyä, mutta täytyypi sanoa että kovin nostalginen ja innostunut tunne tuli kun tänään aloitin pelaamista.

Ostin pelin, mistäs muualta kuin Itäkeskuksen GameStopista :040: Maksoi 9,9 e. Eli ei paha hintakaan. Peli on todella hyvä mielestäni. Harmi vain että muistan siitä melkein kaiken mitä olen joskus pelannut.

Ja en ole varmaankaan tänne paljoa reportoinut, mutta Vice Citya ennen ostin Anniversaryn....kovaa vauhtia sitäkin yritän pelata. GameStopista hankin senkin, maksoi käytettynä muistaakseni 25 euroa. Ihan hyvin on tähän asti toiminut, kannattaa käydä GameStopista tsekkaamassa pelejä. :)
I hear thunder but there's no rain
Reply
Like

afnene
Ylipappi
afnene
Ylipappi

03 May 2008, 18:41 #11

Jeah! Kävin tossa eilen ostamassa Gigantista ostamassa Grand Theft Auto IV:n Xbox 360:een :e005: Oli pakko ostaa koska se oli aivan älyttömän halpa! Makso 49e!!!!
Useissa nettikaupoissa maksaa jtn 69e :042:
Olen peliin ihan koukussa.

Ja sit tilasin tossa yhtenä päivänä Sims 2 Vapaa-ajan.
"Jacqueline natla, you just don't know when to die" :D
Reply
Like

Sitron
Ylijumala
Sitron
Ylijumala

09 Jun 2008, 18:17 #12

Mietin että vastaanko tähän vai sitten siihen "mitä pelaatte tällä hetkellä" -ketjuun. Päätimpä nyt kummiskin vastata tähän kun voin kertoilla niistä kolmesta jotka ostin, joista kaksi tosin eivät ole vielä saapuneet. Sit vaiks syväluotaavampaa myöhemmin toiseen ketjuun. 8)

Noniin, myönnetään, minuun iskee japsirope. Niimpä Arc: Twilight of the Spirits oli nappiostos minulle. Löysin sen käytettynä hintaan 9,90 ja olin ihan hypehypehype. Olin sitä aiemminkin nähnyt mutta kannen perusteella se tuntui varsin tyyylsältä. Lueskelin tuossa kuukausi sitten kuitenkin vanhaa pelit lehteä jossa oli siitä arvostelu ja sen perusteella sitten tuli ostettua. Ihan mahtiostos, olen pelannut sillaiset kuusi tuntia ja olen ihan koukussa. On oikeastaan tuskaa istua tässä kun haluaisin olla pelaamassa! Ehdottomasti tuon kympin arvoinen. Ihan mahtava pelisysteemi ja minua kiinnostaa kovasti milloin veljekset kohtaavat.

Sitten muita ostoksia on Magnacarta hintaan kuusi euroa. Tältä en sinäänsä odota paljoa. Takakansi näytti hieman mälsältä silloin kun sitä pari vuotta sitten kaupan hyllyllä katselin. Nyt se lähti kuitenkin noin halpaan hintaan niin en viitsinyt pihistellä. Saapahan pelihyllyyn jotain täytettä. Ei siis suuria ennakko odotuksia, saas nähdä miten käy. :3

Sitten vielä La Pucelle Tactics. Tästä on vain hämärä muistikuva. Sillä kannen hahmolla oli ainakin ihan sairaan suuret tissit. Ja lyhyt hame. Että en oikein tiedä mitä odottaa. 83 Mut mut, toivottavasti se on ees vähän okei, kympillä sekin lähti. Saas vaan nähä milloin on aikaa näihin kahteen että kuinka kauan tuo Arc kestää. Onse aika :wub:.
Kweh?!
Reply
Like

Zenie
Jäsen
Zenie
Jäsen

11 Jun 2008, 13:31 #13

Minulla tarttui täysin yllätyksenä ja herätysostoksena toissa päivänä mukaan peli nimeltä Xena Warrior Princess. En tosiaankaan uskonut, että tätä peliä enää mistään kaupasta PS2:selle saisi! Olen kyseisen TV-sarjan fani ja olihan pelikin sitten ostettava, kun sen näin Citymarketissa pilkkahantaan 14,95&#8364;. Olin jo aiemmin katsellut peliä, lähes keräily mielessä, yhdestä nettikaupasta, mutta kun sinne seuraavan kerran eksyin, oli peli hävinnyt valikoimasta. Siinä taidettiin sanoa, että peliyhtiö oli lopettanut pelin saanni, jos oikein muistan. Oli siis täydellinen yllätys kun se suorastaan silmilleni hyppäsi. Hmm.. tiedän, että peli ei ole kovinkaan loistokas, lisenssipeli kun on. Huomaahan tämän myös pelin juonesta ja takakannessa olevista kuvista. Mutta en ostanut tätä, jotta saisin mahdollisen maittavan pelikokemuksen. Minulla on muutenkin vielä monta peliä kesken, enkä taida aloittaa sitä vielä pitkään aikaan. Onpahan nyt ainakin jonkinlaista viihdettä pimeille syys illoille :e035:.
One Ring to rule them all
One Ring to find them
One Ring to bring them all
and in the darkness bind them

Ylläpitämäni Murtunut Miekka, LotR-foorumi
Reply
Like

chillerfox961
Jäsen

12 Jun 2008, 16:30 #14

noh tuli tavallaan heräte ostoksena tilasin nääs puolenkuun pelistä
metal gear solid 3 substance oli alennuksessa ja oli vielä varastossakin kyseistä peliä.
en ole oikein pelannut kyseisen pelisarjan muita pelejä ja aijoinkin kokeilla tätä :046: .
"Life...Dreams...Hope...Where'd they come from? And where are they headed...? These things...I'm going to destroy!!"
Reply
Like

Vinkula
Pappi

12 Jun 2008, 18:11 #15

Suunnitelmissa on Tekken peli. Koska tämä T6 ilmestyy Suomessa? Koska Vinkula nappaa sen sitten :e019:

Uusin hankintani on... Tai en mun hankinta, mutta pelailen joskus sitäkin (siskoni peli) The Sims 2 Autiosaari Ihan mukavaa ajankulua.
Reply
Like

jenna
Pappi

18 Jun 2008, 19:40 #16

Me taidettiin viimeks ostaa PS3:lle Resistance:Fall Of Man peli. Tosin, en sitä ole ite vielä pelannu, vaikka ukko-kullalle uhosin että varmasti pelaan! ;D Saa nähdä. Mut sitä ennen ostettiin Heavenly Sword ja sen pelasin äskettäin läpi. Erittäin kaunis peli! Narikoa sai ihan tosissaan ihastella, vaikka samaa sukupuolta onkin. Maisemat oli myös WAU! Harmi että peli oli niin lyhyt ja eteneminen siinä putkimaista. Mutta toisaalta, grafiikka ja maisemat korvasi kaiken! :) Samoin juoni, ihmiset ja niitten ilmeet ja eleet. :e033:
Reply
Like

Sitron
Ylijumala
Sitron
Ylijumala

01 Aug 2008, 12:27 #17

Chocobo Tales deeässälle.

Ostin kyseisen pelin maanantaina ja nyt olen sen oikeastaan pelannut läpi. Sillaiset 21h pelikellossa tällä hetkellä, juonellisesti ei enää mitään tarjottavaa mutta täydelliseen suoritukseen on matkaa. Tälläisiä käsikonsoleiden pelien pitää mielestäni olla. :3 Kivoja minipelejä jotka ovat kuitenkin sidottu juonellisesti toisiinsa, mutta juoni ei siltikään tarvitse mitenkään hirvittävän suurta keskittymistä ja peliä on helppo pelata osissa.

Kivoimmat minipelit olivat valitettavasti niitä helpoimpia, tai sitten ne olivat kivoja koska olivat helppoja kukaties. ;D Taino vaikeinta ovat ne microgamet, niissä sitä kynää pitää tökkiä siihen ruutuun ja olen ihan varma että hajotan sen vaikka se on suunniteltu kestämään sen. Kynän heiluttaminen on paljon helpompaa. Mutta kynää on kyllä kiva käyttää.

Tosi kiva peli, lisäksi chocobot on <3.
Kweh?!
Reply
Like

Juripa
Raidaaja
Juripa
Raidaaja

01 Aug 2008, 13:43 #18

Minullakin on tuo Chocobo Tales DS:lle. En edes muista missä päin olen menossa. Varmaan pääsin juuri sieltä synkästä metsästä pois ja pääsin rannalle. Nuo minipelit ei vain jaksa innostaa. Eniten on tahkottu sitä missä pitää lennättää kilpikonnaa niin pitkälle kuin mahdollista. Ja ne musiikkiminipelit on kivoja koska viholliset on niin tyhmiä niissä. Ne korttipelit on kyllä parasta koko pelissä :D
<center></center>
Reply
Like

Sitron
Ylijumala
Sitron
Ylijumala

01 Aug 2008, 19:04 #19

Juripa @ Aug 1 2008, 03:43 PM wrote: Ja ne musiikkiminipelit on kivoja koska viholliset on niin tyhmiä niissä. Ne korttipelit on kyllä parasta koko pelissä :D
Joo, unohdin kokonaan ne korttipelit! Niissä on oikeastaan eniten haastetta, ainakin jos ei ole tehnyt minipeleissä kun vaadittavat hommat niin kauhean hyviä kortteja ei varastossa voi olla.

Ja totta että nuo viholliset ovat välistä aika tyhmiä. Vielä kun ne kolme samalla puolella olevaa tönivät toisiansa. :'D Yksinpelinä tuo musiikkihommeli onkin jo vähän vaikeampi. Vähän turhan fiksuja nuo viholliset ovat sillaisessa minipelissä jossa "rakennetaan" taloja. ;___;
Kweh?!
Reply
Like

Juripa
Raidaaja
Juripa
Raidaaja

03 Aug 2008, 14:17 #20

Anttilassa oli läjä Xbox 360-pelejä alennuksessa ja ainakin kovimmat sanat on Halo 3 ja Mass Effect. Minäpä tuskailin kauan minkä ostan ja päädyin Haloon enkä oikeastaan pettynyt valintaan yhtään. Onhan tämä peli saanut ympärilleen paljon kehuja. Eipä nämä FPS-pelit kiinnosta pätkääkään mutta tämä on ihan hauska koska se ei ole niin monimutkainen ja vaikeustaso (easy) on sopiva meikäläiselle joka on tasan pari kertaa kokeillut tämän genren pelejä. Kontrollit on helppo oppia mikä on tietty plussaa. Peli on oikeastaan aika hauska. Ensinnäkin en ollut uskoa silmiäni kun näin ekan kerran sen jättiläishämähäkkirobotin ja minut käskettiin tuhota se yksin. Ei tommosia näe joka pelissä. Niin ja ajoneuvot! Ne on ihan parhaita vaikka niiden opetteluun meni aika kauan aikaa. Mielummin olen itse ratissa kun annan tietokonehahmon koska he eivät yksinkertaisesti osaa ajaa. Mitäs vielä? Eiköhän tuossa ollut ne oleellisimmat mitkä tulee heti mieleen.

Konsolifin ainakin antoi ymmärtää että onlinessa tämä on nannaa! Marketplace oli ainakin pullollaan ladattavaa sisältöä ja vielä ilmaiseksi! Mitä nyt katsoin niin kovalevyllä pitää olla aika paljon tilaa jos mielii kaikki ladata mutta pakkohan niitä kokeilla. Ei tämä varmaan turhaan ole nimetty Xboxin suosituimmaks Live-peliksi! Odotan innolla että pääsen Liveen käsiksi. Tosin meikäläinen on vielä niin n00b joten... :D

Huonommin sen 29 euroa olisi voinut käyttää.
<center></center>
Reply
Like