Vilken av de två klockorna passar bäst till fracken??

Vilken av de två klockorna passar bäst till fracken??

March 19th, 2012, 3:57 pm #1

Jag ska på fest på Söndag med logen

Like
Share

March 19th, 2012, 4:06 pm #2

Ska man följa reglementet få man inte ha armandsur till frack. Om man nu inte bryr sig om det (vilket jag ibland inte gör) så tycker jag båda funkar.

/ Stefan http://www.network54.com/Realm/Axelzon/beerdrink1.gif
Like
Share

March 19th, 2012, 4:07 pm #3

Jag ska på fest på Söndag med logen

Som jag har förstått saken så bör man inte ha armbandsur till vare sig frack eller smoking, särskilt inte sportur (om man inte är James Bond och kan tänkas behöva ge sig ut på en spontan simtur eller använda klockans inbyggda sågklinga för att ta sig ur en dödsfälla ).

Man får naturligtvis göra som man vill och om du vill rocka en sportrolle till frack så kan jag tycka att det vore lite coolt. Själv skulle jag dock köra traditionellt med fickur.
Like
Share

March 19th, 2012, 4:08 pm #4

Ska man följa reglementet få man inte ha armandsur till frack. Om man nu inte bryr sig om det (vilket jag ibland inte gör) så tycker jag båda funkar.

/ Stefan http://www.network54.com/Realm/Axelzon/beerdrink1.gif
Haha! Du slog mig med en sekund! :-) (nt)
Like
Share

March 19th, 2012, 4:18 pm #5

Som jag har förstått saken så bör man inte ha armbandsur till vare sig frack eller smoking, särskilt inte sportur (om man inte är James Bond och kan tänkas behöva ge sig ut på en spontan simtur eller använda klockans inbyggda sågklinga för att ta sig ur en dödsfälla ).

Man får naturligtvis göra som man vill och om du vill rocka en sportrolle till frack så kan jag tycka att det vore lite coolt. Själv skulle jag dock köra traditionellt med fickur.
är till för att brytas. Men skulle jag i sista sekund ändra mig så får jag leta upp en rova Men jag tror också att det skulle vara fräckt med en Rolle.
Like
Share

March 19th, 2012, 4:23 pm #6

att köra på rollen måste du lova att slänga upp en bild på dig i frack med dykarur på armen. Jag gissar att det kan se sjukt coolt ut.
Like
Share

March 19th, 2012, 4:35 pm #7

i filmen "agent 007 ser rött" ? Hade han tagit av sig Rollen då? Jag har för mig att det finns en scen där han dyker ner i vattnet med frack och kollar på klockan då bomben går av som han har placerat i en byggnad Det är fotoförbjud i logen, men jag kan köra med en spionkamera
Like
Share

March 19th, 2012, 4:42 pm #8

... om man skall vara petig – vilken är mindre formell än fracken.

/Henrik
Like
Share

March 19th, 2012, 4:42 pm #9

i filmen "agent 007 ser rött" ? Hade han tagit av sig Rollen då? Jag har för mig att det finns en scen där han dyker ner i vattnet med frack och kollar på klockan då bomben går av som han har placerat i en byggnad Det är fotoförbjud i logen, men jag kan köra med en spionkamera
Då kör han Sub på nato till sin smoking.

Ska du köra nato måste du dock fixa ett som är passar lite tightare mellan luggarna
Like
Share

March 19th, 2012, 4:45 pm #10

Jag vet inte skillnaden på en frack eller smoking. Hade jag fått gått som jag velat så hade det varit i jeans och en T-skirt
Like
Share