Planerar en New York resa...

Planerar en New York resa...

January 16th, 2012, 5:14 pm #1

Tjena! Kan tänka mig att frågan varit uppe tidigare men jag försöker igen... Planerar som sagt en New York resa senare i vår och undrar om det finns någon här på forumet som sitter på några bra tips om man ska slå till på en klocka, både nytt och begagnat!

Hade främst tänkt mig rolex
Like
Share

January 16th, 2012, 5:17 pm #2

De flesta ställen ligger i samma område, strax söder om central park. Där finns det AD för rolex, omega, pan osv. VIll du ha beggat så finns det lite på torneau men även ett extremt stort utbud i diamiond district som består utav 100-tals små och stora smyckes och klockaffärer som till 90% ägs av judar, ryssar eller judiska ryssar =) Dessa är ju som du förstår sk gråhandlare och säljer nytt och beggat.

Har du koll på läget kan man få ok pris där, men fan vad dom hustlar. Pruta och vik inte en tum.
Like
Share

January 16th, 2012, 6:58 pm #3

Tjena! Kan tänka mig att frågan varit uppe tidigare men jag försöker igen... Planerar som sagt en New York resa senare i vår och undrar om det finns någon här på forumet som sitter på några bra tips om man ska slå till på en klocka, både nytt och begagnat!

Har du varit inne och läst på VRF?
Like
Share

January 16th, 2012, 7:40 pm #4

Tack för snabba svar! Erik: är det risk för mycket fejk i diamond district? Hur mycket billigare borde man kunna knipa en submariner tror du? (Svårt att svara på jag vet...)
Vaniljglass: Okej trevligt! Ska jag vara ärlig så har jag dålig koll på vad VRF är för något?...
Like
Share

January 16th, 2012, 7:56 pm #5

Like
Share

January 17th, 2012, 12:48 pm #6

http://www.youtube.com/watch?v=efDUSXigY3w
Like
Share

January 17th, 2012, 5:40 pm #7

Haha, skön snubbe. Men är han bra for real?
Like
Share

January 18th, 2012, 3:19 am #8

Men han är tillräckligt etablerad och känd för att man inte ska råka ut för pirat- eller stöldgods.

Priserna är för höga för att jag skulle handla av honom, men det kan aldrig skada att pruta om du gjort din hemläxa på förhand.
Like
Share