Omdömen Sjöö Sandström Royal Steel

Omdömen Sjöö Sandström Royal Steel

May 9th, 2012, 8:07 pm #1

Kan någon därute ge mig lite omdömen om Sjöö Sandström Royal Steel. ETA-verk väl? Skönt stålarmband? Säker i badet?
Tack!
Like
Share

May 9th, 2012, 8:42 pm #2

Och den jag kanske saknar mest!

Jag hade royal steel classic 2 med vit urtavla. Dålig koll på urverket men tickar på bra och min höll tiden väl.
Stilren, välbyggd länk med dubbelvikning, badvänlig och passar både till t-shirt och kavaj.

Köp!

Min sista bild på exet innan den såldes

"På med gummibanden, det är sommar!!"
Like
Share

May 9th, 2012, 9:12 pm #3

Kan någon därute ge mig lite omdömen om Sjöö Sandström Royal Steel. ETA-verk väl? Skönt stålarmband? Säker i badet?
Tack!
...utan problem.

Badade med den i flera olika hav, åkte på åtskilliga Roskildefestivaler etc. ETA 2824, bra skit!

Like
Share

May 10th, 2012, 7:29 am #4

Tack!
men min första riktigt fina klocka var en Sjöö Sandström Chronolink Worldtimer UTC, och den finns självklart kvar, den kommer aldrig att gå att sälja.

Jag har läst så många sorgliga berättelser här på forumet om avyttringar man har gjort, som man sedan ångrar och det är jag säker på att jag skulle göra med min. Det skall inte hända mig.
Det var ju den som gjorde att man fastnade totalt i klockträsket.

Jag gillar nog allt med den klockan, och det är lite roligt att ha en klocka som man har plockat ihop här i Sverige.

Som jag ser det så är en Sjöö Sandström ett måste för den svenska klocksamlaren.

- Det är synd att det bara finns tidtagare men inga tidgivare -
Like
Share