NATO band... ...är det verkligen snyggt?

NATO band... ...är det verkligen snyggt?

February 17th, 2012, 6:57 am #1

Själv så tycker jag att NATO-banden, enbart gör att klockorna ser billiga ut....
Like
Share

February 17th, 2012, 7:08 am #2

det ser helt ok ut. En skön omväxling från länk.

De jag kört/kör på nato då och då.

...fast, sedan finns det ju så klart klockor som inte ska komma i närheten av ett nato ens.
Like
Share

February 17th, 2012, 7:17 am #3

Fin ROLEX, men där har du ett skolexempel på vad jag menar, när jag säger att NATO banden gör att klockorna ser billiga ut...
Like
Share

February 17th, 2012, 7:18 am #4

Själv så tycker jag att NATO-banden, enbart gör att klockorna ser billiga ut....
Hur ser en dyr klocka ut? (nt)
Like
Share

February 17th, 2012, 7:34 am #5

det ser helt ok ut. En skön omväxling från länk.

De jag kört/kör på nato då och då.

...fast, sedan finns det ju så klart klockor som inte ska komma i närheten av ett nato ens.
.
.
------------------------------------------------
”Take it easy, but take it." Woody Guthrie
Like
Share

February 17th, 2012, 7:35 am #6

Like
Share

February 17th, 2012, 7:56 am #7

Jag är totalt såld på natobanden, köper inte en klocka som inte skulle kunna ha nato.

Men jag har ju många billiga, tooliga klockor förstås. Jag tycker att natot på Breitlingen "de-blingar" den på ett rätt bra sätt:

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
- Bertrand Russell -
Like
Share

February 17th, 2012, 7:58 am #8

....nyare/moderna klockor ser ju oftast väldigt illa ut. Dock är det riktigt smuffrigt på vintage/mögel/gammalt junk.....där kommer det mer till sin rätt mot slitna boetter, dassiga plexis, matta tavlor med gulnad index och visare. Ett NATO kan då ge ett helt rätt intryck...lite mer...den där killen har flugit förr känsla.....

Rolex post -86, bye bye....
Like
Share

February 17th, 2012, 8:05 am #9

Hur ser en dyr klocka ut? (nt)
Billigt i det här sammanhanget betyder nog inte billigt i bemärkelsen lite pengar. Det är ungefär som i engelskans "inexpensive" vs "cheap" där "cheap" kan (men behöver inte) ha en lite negative underton (om tex ett skämt, ett beteende etc på ungefär samma sätt som man kan säga att något är billigt) medan inexpensive betyder "lite pengar".

Like
Share

February 17th, 2012, 8:05 am #10

så uppenbart så det är löjligt.. lägg ner nu.
Like
Share