Mindre bruksspår...

Mindre bruksspår...

May 28th, 2012, 10:40 am #1

Tänkte bara dela ett par bilder på farsans klocka, jag köpte den ny av Hans B för TVÅ år sen o farsan använder den dagligen... Han var in till urmakarn när ett index skakat loss från tavlan, tillbakalimmat o den går bra!

.
.
------------------------------------------------
My grandfather... on his deathbed... sold me this watch.

Like
Share

May 28th, 2012, 11:11 am #2

Sliten på två år alltså... Är far din grottforskare?
Måste vara riktigt dålig kvalité alternativt hemskt handhavande av klockan då den fått värre "patina" än förlagan en Rolle som används dagligdags sedan 50-talet. Tur att det är en homage och inte the real deal, då hade det varit skandal!
Like
Share

May 28th, 2012, 11:28 am #3

...på vad fadern gör om dagarna. Älskar att se klockor slitas, men han behöver ju en redigare dinka. En Omega med Liquid Metal-bezel går inte att slita ner på det där sättet och inga index lossnar heller. Bara att lätta på plånboken Niklas.

Vänligen
Forumets undersköterska
Like
Share

May 28th, 2012, 11:40 am #4

...men ägnar dagarna att att fixa med gamla skrotbilar, bygga hus o busa med barnbarnen... men det är väl rätt tydligt att vridringen sitter för högt så mycket spö som den fått... fast boetten är rätt sliten den med... men han tar NOLL hänsyn till att han har en klocka på armen... så att mineralglaset klarar sig är kanske det mest överraskande...

.
.

Like
Share

May 28th, 2012, 12:18 pm #5

...så jag undrar om man kan hyra din farsa, om man har någon dinka med för lite användarspår, som man vill vintagisera lite...

Jag menar, fejkade bruksspår gör ju inte en glad direkt
Like
Share

May 28th, 2012, 1:37 pm #6

han kunde ju strappa armarna fulla med vintagesubbar när han rotar i motorrum, skyfflar grus o trillar från tak! kanon affärsidé tackar!!!

.
.
"Those are my principles!!! - If you don't like them... ...I have others..." Groucho Marx
Like
Share

WVT

May 28th, 2012, 1:38 pm #7

Tänkte bara dela ett par bilder på farsans klocka, jag köpte den ny av Hans B för TVÅ år sen o farsan använder den dagligen... Han var in till urmakarn när ett index skakat loss från tavlan, tillbakalimmat o den går bra!

.
.
Det skulle vara intressant att se hur din farsas armar och händer ser ut..
Ser klockan ut så kan jag tänka mig att han har en del sår och ärr =P

Easily..
Like
Share

May 28th, 2012, 7:20 pm #8

.
.
... det finns nått riktigt charmigt över rejält slitna beaters!!!
Gillar den mycket!!

/ John R

Kaplans suger!!!!
Like
Share

May 29th, 2012, 11:39 am #9

.
.
...Var riktigt sugen på att låta min MK II Kingston bli en Riktig beater i denna stilen men jag själv är en sån pussy och efterfrågan efter dem var för stor så den fick lämna istället tyvärr..

http://vintage-revival.blogspot.com/
Like
Share