middag

middag

September 9th, 2012, 5:03 pm #1

Tog lite dåliga foton nu när jag lagade middag i fredags.
men först måste jag ta hand om disken!två personer i en etta blir mycket disk...

Efter det en moralhöjare!

Sen av med klocka och ring (så man slipper kladd)

Uppskuren och kryddad fläskfilé. Maten blev ett spontaninköp, så det blev inte tid att marinera

Förkoka potatis

Moralölen gick sönder (det kom ingen mer öl ur den), så vi tar en ny!
Innis & Gunn är förjävligt trevliga att dricka.

Då det saknas en ugn så är det mycket meck att få till klyftpotatis, eller att lyckas tajma kött och stekt potatis, så nu är det till att jobba!!

Resultatet! Fan va gott det blev!

Like
Share

September 9th, 2012, 5:08 pm #2

Men du kan ju inte laga mat barfota, tänk den dagen du slår ut ett kokkärl eller dylikt
Like
Share

September 9th, 2012, 5:40 pm #3

Skulle nog oroa mig mer för plastgiftåmgorna... (nt)
Like
Share

September 9th, 2012, 5:46 pm #4

Tänker du på tamojgreppgrejen som ligger på kanten på stekpannan? Den lades där en snabbis bara för att bilden skulle tas.
Like
Share

September 9th, 2012, 5:54 pm #5

Men du kan ju inte laga mat barfota, tänk den dagen du slår ut ett kokkärl eller dylikt
Jag brassade pyttipanna och stekta ägg till vickning en nyårsaftonsnatt för ett par år sedan. Lite lagom nyårsfull så körde jag barfota för att få den där genuina Ernst Kirsteiger-feelingen. Det slutade med att jag tappade ett stekt ägg från stekpannan som landade på ovansidan av högerfoten. Brände mig så illa på fotryggen så jag kunde inte ha skor på en vecka.

Så kan det gå

JoberMan

Like
Share

September 9th, 2012, 5:57 pm #6

Tänker du på tamojgreppgrejen som ligger på kanten på stekpannan? Den lades där en snabbis bara för att bilden skulle tas.
Aurum menar att allt som det inte står Skeppshult på antingen är livsfarligt eller värdelöst, alternativt både och. Inget att bry sig om. Han är jävig.

JoberMan

Like
Share

September 9th, 2012, 6:01 pm #7

Jag har en viss koppling till antiteflonrörelsen Nedan en artikel från AB, glöm inte att allt på AB är sant.

http://www.aftonbladet.se/halsa/medicin ... 2591423.ab
Like
Share

September 9th, 2012, 6:02 pm #8

Aurum menar att allt som det inte står Skeppshult på antingen är livsfarligt eller värdelöst, alternativt både och. Inget att bry sig om. Han är jävig.

JoberMan

Jävig och jävlig. (nt)
Like
Share

September 9th, 2012, 6:05 pm #9

Jag brassade pyttipanna och stekta ägg till vickning en nyårsaftonsnatt för ett par år sedan. Lite lagom nyårsfull så körde jag barfota för att få den där genuina Ernst Kirsteiger-feelingen. Det slutade med att jag tappade ett stekt ägg från stekpannan som landade på ovansidan av högerfoten. Brände mig så illa på fotryggen så jag kunde inte ha skor på en vecka.

Så kan det gå

JoberMan

Men jag måste erkänna att jag skrattada ganska rejält åt don historia. Alla har vi sådana smartheter.
jag har bland annat haft en klockren blåtira efter att ha nyst över en ölflaska när jag sträckte mig mot fjärrkontrollen..

Och nu höll jag på att göra mig tålös när jag slog till kniven, och den flög rakt ner på golvet. Dock tror jag inte att det skulle hjälpa om jag hade strumpa då...
Like
Share

September 9th, 2012, 6:07 pm #10

Jag har en viss koppling till antiteflonrörelsen Nedan en artikel från AB, glöm inte att allt på AB är sant.

http://www.aftonbladet.se/halsa/medicin ... 2591423.ab
Att jag är ett stort fan av gjutjärn, men nu har C förhållande valt att teflon är bra..
Like
Share