Marinemaster + Grand Seiko

Marinemaster + Grand Seiko

July 1st, 2012, 8:58 pm #1

Hej nån som vill hjälpa en nybörjare lite? Nån som har erfarenhet av Seikos marinmaster eller nån som har erfarenheter av Grand Seiko modeller? Är dom fina irl för ser underbara ut på bild och aldrig klämt på nån. Nån om vill ge lite tankar?
Like
Share

July 1st, 2012, 9:16 pm #2

Har en Grand Seiko med ett 9f-verk, SBGT035 heter den. Finare i verkligheten än på bild, som alla klockor är. Är du sugen på GS, ta dig till Klockmaster Globen som är en av få Grand Seiko-dealers i Europa, och kläm på. Du kommer inte ångra dig. Haft den ute till försäljning ett par gånger, men ångrat mig båda gångerna. Den kommer få stanna länge denna.

Här är en bild på min

Vad gäller Marinemaster har jag haft ett par SBDX001. Även om de absolut är kanonklockor, så tycker jag att de börjar bli lite väl dyra på andrahandsmarknaden. Skulle inte ge mer än 9-10 000 för en i fint skick. Marinemastern är ett par rejäla snäpp under GS i finish och kvalitetskänsla, men absolut väldigt fina klockor, som jag saknar ibland.
Like
Share

July 2nd, 2012, 7:22 am #3

Hej nån som vill hjälpa en nybörjare lite? Nån som har erfarenhet av Seikos marinmaster eller nån som har erfarenheter av Grand Seiko modeller? Är dom fina irl för ser underbara ut på bild och aldrig klämt på nån. Nån om vill ge lite tankar?
GS haar egentligen inte mycket gemensamt med Omega eller Rolex, GS är enligt mig mer besläktat med JLC om man ser nivån i finishen, kvalitet och produktionen. Seiko Marinemaster har jag en, jag skrev en review längre ner. Kvaliteten och finishen är ganska lik en Planet Ocean 2500, eventuellt så har Marinemaster en aning högre nivå i finishen gentemot PO 2500. Men både MM300 och GS är en bra valuta för ens pengar.
Like
Share

July 2nd, 2012, 7:39 am #4

håller med de ovanstående svaren: GS har en helt fantistisk finish och kvalitet; ta dig till Klockmäster Globen och känn själv! Marinemastern har jag haft länge på önskelistan.
Like
Share

July 2nd, 2012, 12:45 pm #5

Mycket roligt att titta paa daer.
http://mollewatch.webgain.se/information/index.xhtm
Har man tur har han naagot godis till salu ochsaa.

Sjaelv har jag mest bara naagra aeldre.
Tycker nog kvaliteen i dom aer god.

[/IMG]

/Bjorn.
Like
Share

July 4th, 2012, 7:01 pm #6

Har en Grand Seiko med ett 9f-verk, SBGT035 heter den. Finare i verkligheten än på bild, som alla klockor är. Är du sugen på GS, ta dig till Klockmaster Globen som är en av få Grand Seiko-dealers i Europa, och kläm på. Du kommer inte ångra dig. Haft den ute till försäljning ett par gånger, men ångrat mig båda gångerna. Den kommer få stanna länge denna.

Här är en bild på min

Vad gäller Marinemaster har jag haft ett par SBDX001. Även om de absolut är kanonklockor, så tycker jag att de börjar bli lite väl dyra på andrahandsmarknaden. Skulle inte ge mer än 9-10 000 för en i fint skick. Marinemastern är ett par rejäla snäpp under GS i finish och kvalitetskänsla, men absolut väldigt fina klockor, som jag saknar ibland.
uppskattas/Magnus
Like
Share