Märket Raymond Weil är det något att hänga i granen?

Märket Raymond Weil är det något att hänga i granen?

May 24th, 2012, 12:25 am #1

Är ju relativt ny på alla märken som uppdagas för mig men jag kollar på en Raymond Weil och vill få lite info om märket är något att ha?
Like
Share

May 24th, 2012, 5:13 am #2

--------{==================}--------

Relaxa med Axa
Like
Share

May 24th, 2012, 6:21 am #3

Utveckla gärna.
Like
Share

May 24th, 2012, 6:26 am #4

Är ju relativt ny på alla märken som uppdagas för mig men jag kollar på en Raymond Weil och vill få lite info om märket är något att ha?
...men skulle nog säga att det är ett mellanmärke. Snäppet över tissot/certina men långt under Omega mfl...

Listor är hopplösa (men roliga) så en liten kort lista för att placera märket skulle kunna se ut så här

Patek
Rolex
Omega
Tag Heuer
Raymond Weil
Tissot/Certina
...
...
...
Ur & penn

Givetvis kommer säkert någon tycka att något märke är fel-placerat ovan och så kan man givetvis placera in fler märken. Samt så beror det förstås på vad det är man egentligen värdesätter hos ett klockmärke men men... Ovan är bara ett försök att placera in märket i ett sammanhang. Inte meningen att trampa någon på tårna
Like
Share

May 24th, 2012, 6:45 am #5

Så den dom spelar ungefär i samma liga som min Davosa klocka?
Like
Share

May 24th, 2012, 7:00 am #6

Eller lite över Davosa?
Like
Share

May 24th, 2012, 7:16 am #7

Jag skulle nog placera dem över Davosa. Men som sagt så är allt detta en smaksak.
Like
Share

May 24th, 2012, 7:54 am #8

Utveckla gärna.
tillhör i samma kategori som modemärkena.

Finns annat kul ETA-baserat. Antingen med historia (Tissot, Longines, etc) eller mikrotillverkare.

--------{==================}--------

Relaxa med Axa
Like
Share

May 24th, 2012, 10:20 am #9

...faktiskt, Nabbuccon är rätt cool. men räknar man in skrytfaktor så hamnar dom nog som tidigare sagt straxt under TAG enkligt mig...

/Martin

<a href="" rel="nofollow">http://tidpunkt.blogspot.com/</a>
Like
Share

May 24th, 2012, 12:24 pm #10

Förstår inte riktigt det här med med att rangordna märken.När man har tagit sig över steget där alla klockor innehåller safirglas, Chronometer ETAs så tyckr jag att resterande mervärde högst subjektivt.

Sedan kan man ju hävda att urverken, inhouse, gör stor skillnad när man pratar prestige men isåfall skulle jag rangordna Omega högre än Rolex då Omegas 8500/8520/9300 kaliber är tekniskt sett överlägsna på i princip samtliga plan.

Varför är ska t ex Patek Philippe vara högre upp än JLC? JLC skulle säkert kunna ta bra mycket mer betalt för sina ur och ändå vara konkurranskraftig.

Sorry for my ranting, men tycker att det är tråkigt att det återkommande dyker upp trådar som; ''Är X märke något att ha?''.

Sedan så är ju kinesproducerade parfymklockor (Gant, osv) ett kapitel för sig själv. ; )
Like
Share