Köpråd Submariner TT Svart / Guld

Köpråd Submariner TT Svart / Guld

February 20th, 2012, 9:15 pm #1

Hej

Brukar läsa här men inte posta pga att det kan kännas lite rörigt för den icke inbitne

Nu är det så att jag suktar efter en Sub i svart / guld.
Är det stor skillnad på den gamla samt den nya med keramisk bezel ?

Har googlar det som går men tänkte om någon här har lite input och allmänt om modellen, samt vad ni fått för reaktioner på den klockan om ni har en dvs.
Känns som gränsen är hårfin mellan yrkeskriminell knarklangare och medveten bärare.

Spricker det blir det en Sea Dweller ist

Over and out

//Marcus
Like
Share

February 20th, 2012, 10:53 pm #2

... jämfört med den blå. I svart skulle jag utan tvekan välja den keramiska.
Like
Share

February 20th, 2012, 11:43 pm #3

Hej

Brukar läsa här men inte posta pga att det kan kännas lite rörigt för den icke inbitne

Har googlar det som går men tänkte om någon här har lite input och allmänt om modellen, samt vad ni fått för reaktioner på den klockan om ni har en dvs.
Känns som gränsen är hårfin mellan yrkeskriminell knarklangare och medveten bärare.

Over and out

//Marcus
jag tycker att den nya subben med keramisk bezel känns lite för stor i förhållande till länken, inte samma harmoni som i den GMT jag har från 2004, detta är dock en smaksak, jag har en gmt guld/stål samt en vanlig vintage sub, GMT:n tror folk ofta att den e falsk o subben bryr sig folk inte om hahaha Sea Dweller är ett diskretare men mer stilsäkert val, personligen kändes den inte bra pga den kändes topptung, jag har "eleganta" handleder så den känns inte bekväm att bära, köp den som känns "rätt" o skit i vad folk tycker:)

http://luxurytyme.com/en/rolex-reviews/ ... er-116613/

Like
Share

February 21st, 2012, 8:15 am #4

Tack för den info.

Det är någonting med GMTn som jag inte riktigt gifter mig med men den är snygg iaf det tycker jag.
Guld tänker jag mig som en liten present till mig själv som man blir glad av att titta på, lite extra lyxkänsla.

Japp, jag har bara provat en Deep-Sea och den gillad jag inte jättemycket, jag tycker faktistk den kändes billig och plastig konstigt nog ?

Ska prova mig fram lite mer, svårt det här med klockor man vill ju ha allt
Like
Share

February 21st, 2012, 8:52 am #5

Hej

Over and out

//Marcus
Ja det är ganska stor skillnad på den nya 116613LN/LB och den gamla 16613, men som tidigare nämnts så anser även jag att det är mer hamoni och balans i designen i den gamla än i den nya. Men smaken är som baken, sedan är den blå tavlan på den gamla mycket härligare än den "overkligt" (vet inte hur jag ska förklara färgen men googla) klarblå som finns i den nya modellen.

Tror inte du kan kompensera med en GMT om det är en Sub du vill ha. Väldigt få personer i samhället lägger märke till vilken klocka du har, du behöver inte oroa dig för att bli stämplad yrkeskriminell för att du har en TT sub

Min säger hej!

Byter till sommarkläder nu i helgen!

Mvh
Like
Share

February 21st, 2012, 9:44 am #6

Tack för det, väldigt snygg klocka du har där gör mig inte mindre sugen direkt.
Ok så du byter bara tavlan inte ringen till blå ?

Som du säger så är det sub som gäller och inte gmt, är det något speciellt man ska kika på vid köp, förutom det vanliga sub grejerna ? guldet osv hur det slits mm ?

Man får se till att inte använda för mycket kontanter bara i samband med klockan på armen så är det nog ingen fara att bli stämplad som krim, hehe.

Vilket trevligt forum för övrigt här får jag börja spendera mer tid än bara glo i köp och sälj delen

Mvh
Marcus

Like
Share

February 21st, 2012, 10:06 am #7

Tack! Självklart byter jag till blå insert också i samband med tavelbytet men den ligger på Nymans Ur och väntar och kom därför inte med på bild, hoppas som sagt att finna tid i helgen och utföra bytet.

Länken är det viktiga du bör tänka på, du vill inte ha en stretchad/sliten TT-länk.. finns nog inget ocharmigare än det - och det kostar halva klockan att köpa ny.

Tjock och skarp boett vill du också gärna se, inte en sönderpolerad boett som fått formen av en yacht master, typ såhär (ligger ute på försäljning på TRF, hoppas det inte gör något)

maila mig om du funderar på något, finns även i Stockholm om du vill klämma lite.

Mvh
Like
Share

February 21st, 2012, 10:22 am #8

Kanon, tack för tipsen.
Nej verkligen inte snyggt när det bli så mjuka kanter ser inte klokt ut !

Stretchad länk menas att den är uttänjd med andra ord,` blir den så med åren eller om någon använt den alldeles för tight så att den dragits ut ?

Bor i Uppsala men om det blir intressant och börjar närma sig kanske jag tar dig på orden
Tack för erbjudandet

Mvh
Marcus

Like
Share

February 21st, 2012, 10:33 am #9

njaa, klockan BÖR bäras tight för att undvika stretch (samt för att undvika att se ut som en pizzabagare). Länken utsätts för större påfrästningar om du bär den slappt.

Lycka till!

Mvh
Like
Share

February 21st, 2012, 12:03 pm #10

så sant En TT Datejust är ju lite pizzavarning
Like
Share