Klocka med både GMT och Day Date

Klocka med både GMT och Day Date

March 20th, 2012, 4:17 pm #1

Hej, länge hängt här, läst och gjort en och annan mindre affär på K&S. Nu behöver jag dock lite hjälp av er, kunniga medlemmar! En kompis har fått för sej att han vill ha en analog klocka med både GMT och Day Date funktioner. Jag googlade lite snabbt och hittade dels en Fortis och sen ett par Seiko, vad finns det mer? Budgeten är för mej okänd...
Like
Share

March 20th, 2012, 5:37 pm #2

och en riktigt snygg och ovanlig breitling

cheers
christian
Like
Share

March 20th, 2012, 6:35 pm #3

Snyggaste bratten om du frågar mig! Det blir nog en med cremetavla vad det lider.

//Rickard aka Rickarnold

"Trots att en stor del av mitt liv kretsar kring klockor är jag aldrig i fas med tiden..."
Like
Share

March 20th, 2012, 6:55 pm #4

cheers
christian
Vad var det för seiko och fortis du hittade? Jag är nyfiken på samma komplikationer.
/V
Like
Share

March 20th, 2012, 7:29 pm #5

Seiko SARN 001 och 003 och en Fortis, Spacematic Day/Date. Ok, på med skämshatten nu, men vad är det för Bratte och har den GMT funktion?
Like
Share

March 20th, 2012, 7:37 pm #6

Och har som synes day/date och som icke synes urtavla gjord i silver (coolt, ja!). GMT funktionen har du iom UTC'n i länken, och det är det som Ville menar med fusk antar jag, då det inte är unikt för modellen och dessutom är ett litet quartzverk.

//Rickard aka Rickarnold

"Trots att en stor del av mitt liv kretsar kring klockor är jag aldrig i fas med tiden..."
Like
Share

March 20th, 2012, 7:47 pm #7

Fast den var ju sjukt snygg! (nt)
Like
Share

March 20th, 2012, 8:55 pm #8

Snyggaste bratten om du frågar mig! Det blir nog en med cremetavla vad det lider.

//Rickard aka Rickarnold

den känns faktiskt fetare än crosswind'en

har inte sett den irl med creme tavla, bara blå och svart

har för mig att den finns helborstad med grå/silver tavla

cheers
christian
Like
Share

March 20th, 2012, 9:34 pm #9

cheers
christian
.. riktigt snygg. Påminner om en Rolex president fast Breitlingifierad!

When a guy takes off his coat, he's not going to fight.
When a guy takes off his wristwatch, watch out!
Like
Share

March 21st, 2012, 3:29 pm #10

Hej, länge hängt här, läst och gjort en och annan mindre affär på K&S. Nu behöver jag dock lite hjälp av er, kunniga medlemmar! En kompis har fått för sej att han vill ha en analog klocka med både GMT och Day Date funktioner. Jag googlade lite snabbt och hittade dels en Fortis och sen ett par Seiko, vad finns det mer? Budgeten är för mej okänd...
Kom precis på att Hamilton har en modell som uppfyller dina krav och dessutom kostar korvöre jämfört med Brattar och Fortisar. Denke har en till salu på k&s:http://www.network54.com/Forum/140376/t ... C+Hamilton

//Rickard aka Rickarnold

Like
Share