Hur ser din box ut i dagsläget...forts

Hur ser din box ut i dagsläget...forts

August 6th, 2012, 9:44 am #1

Hej
Är relativt ny på TTT. Här finns många med exklusiv smak medan jag själv mer ackumulerar klockor än samlar. En rejäl spread även om en tredjedel är omega. Samtliga av mina klockor har dock någon typ av mervärde (för mig s a s)

Jag uppskattar verkligen det här forumet; har t o m börjat vänja mig vid de s k vrist-shootsen! och kan t o m tycka att det ser bra ut. Från början upplevde jag vrist shoot som "med kalsonger i mercedesen" .

Då det regnar här i Lund idag så passar jag på att förnya "box-tråden". Kanske ngn känner igen någon gammal kärlek!

Min Omega låda nedan: MK II racing dial; Seamaster 1973; Constellation 1963; hoppsan en Conquest har smygit sig in, f ö köpt av medlem på forumet; Genevé 1975; Bumper 1944; Dynamic 1970 c:a; Ranchero 1959; Seamaster 1961

Här är övrigt lådan; en brokig skara: Ryss fr 80-talet, ful som stryk men 43 timmar gångreserv och +-0 efter 35 timmar! ; Seiko 7005/8050 Dykare, ett måste på Puch Dakotan en gång i tiden! ; Precista dykare bytt här på forumet; Tärnan Vattentät även denna fr TTT; Tissot Military style; Helvetia 1940 min och även min pappas första klocka; Favre Leuba renoverad i Indien kolla visarna! men den går riktigt bra. ; Enicar Ultrasonic automaten surrar som en leksak Nice! en favorit! ; Bulova 1954, min fru brukar ha den här då boetten endast är 31 mm.; Start ryss fr 50-talet; Atlantic 60-tal som går precis med 46 timmar gångreserv; helt j-a otroligt! ; hm.. min frus omega

Ha det fint så länge/ K
Like
Share

August 6th, 2012, 9:52 am #2

***************************************************************************************************************************************************************

- ALLT ÄR ETT - "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone else, and we are all part of the same compost pile." ~Chuck Palahniuk, Fight Club, Chapter 17
Like
Share

August 6th, 2012, 10:18 am #3

En subtil njutning!

/K
Like
Share

August 6th, 2012, 10:21 am #4

Hej
Är relativt ny på TTT. Här finns många med exklusiv smak medan jag själv mer ackumulerar klockor än samlar. En rejäl spread även om en tredjedel är omega. Samtliga av mina klockor har dock någon typ av mervärde (för mig s a s)

Jag uppskattar verkligen det här forumet; har t o m börjat vänja mig vid de s k vrist-shootsen! och kan t o m tycka att det ser bra ut. Från början upplevde jag vrist shoot som "med kalsonger i mercedesen" .

Då det regnar här i Lund idag så passar jag på att förnya "box-tråden". Kanske ngn känner igen någon gammal kärlek!

Min Omega låda nedan: MK II racing dial; Seamaster 1973; Constellation 1963; hoppsan en Conquest har smygit sig in, f ö köpt av medlem på forumet; Genevé 1975; Bumper 1944; Dynamic 1970 c:a; Ranchero 1959; Seamaster 1961

Här är övrigt lådan; en brokig skara: Ryss fr 80-talet, ful som stryk men 43 timmar gångreserv och +-0 efter 35 timmar! ; Seiko 7005/8050 Dykare, ett måste på Puch Dakotan en gång i tiden! ; Precista dykare bytt här på forumet; Tärnan Vattentät även denna fr TTT; Tissot Military style; Helvetia 1940 min och även min pappas första klocka; Favre Leuba renoverad i Indien kolla visarna! men den går riktigt bra. ; Enicar Ultrasonic automaten surrar som en leksak Nice! en favorit! ; Bulova 1954, min fru brukar ha den här då boetten endast är 31 mm.; Start ryss fr 50-talet; Atlantic 60-tal som går precis med 46 timmar gångreserv; helt j-a otroligt! ; hm.. min frus omega

Ha det fint så länge/ K
En Longines har även smugit sig in i Omega-lådan Bra där! Fin i guld!
Like
Share

August 6th, 2012, 10:47 am #5

...Long(ines) Con(quest)

Jag antar att du har några justa..!?

/K
Like
Share

August 6th, 2012, 11:31 am #6

Just nu endast en Legend Diver. Med liten budget får många fina gå vidare. Longines ligger mig dock varmt om hjärtat Ett underskattat märke om du frågar mig.
Like
Share

August 6th, 2012, 12:25 pm #7

Hej

Ha det fint så länge/ K
I morse såg den ut såhär:
[/IMG]
Fr ö vä Oris TT1, Tag Heuer Monaco, Citizen Promaster C023 , Leiona incablock 17 rubis, Seiko "Helmet", Invicta AutoAlarm á la 70-tal, Seiko "Arnie", Seiko SKX009, Seiko "Speedtimer".

Såhär ser det ut nu, några timmar senare, vad saknas?
[/IMG]

Om ett par dagar har det troligen hänt ngt igen... Osv..

//Rickard aka Rickarnold

"Trots att en stor del av mitt liv kretsar kring klockor är jag aldrig i fas med tiden..."
Like
Share

August 6th, 2012, 12:40 pm #8

...men Speedtimern & Helmeten saknas.

Hm..nu har jag ju tame f-n bättre koll på dina klockor än mina egna!

/K
Like
Share

August 6th, 2012, 12:41 pm #9

Just nu endast en Legend Diver. Med liten budget får många fina gå vidare. Longines ligger mig dock varmt om hjärtat Ett underskattat märke om du frågar mig.
..skam med en Legend diver! /K
Like
Share

August 6th, 2012, 1:27 pm #10

I morse såg den ut såhär:
[/IMG]
Fr ö vä Oris TT1, Tag Heuer Monaco, Citizen Promaster C023 , Leiona incablock 17 rubis, Seiko "Helmet", Invicta AutoAlarm á la 70-tal, Seiko "Arnie", Seiko SKX009, Seiko "Speedtimer".

Såhär ser det ut nu, några timmar senare, vad saknas?
[/IMG]

Om ett par dagar har det troligen hänt ngt igen... Osv..

//Rickard aka Rickarnold

"Trots att en stor del av mitt liv kretsar kring klockor är jag aldrig i fas med tiden..."
...det saknas helt klart en Locam Crazy Horse

http://www.network54.com/Forum/140376/t ... IGEN+NU%21

/Martin

'Verkar inte vara lika vanligt med gtg i Götet..'

<a href="" rel="nofollow">http://tidpunkt.blogspot.com/</a>
Like
Share