Har ni sett denna recensionen av Rolex 114060 (nya ND-subben) ? Vad tycks?

Har ni sett denna recensionen av Rolex 114060 (nya ND-subben) ? Vad tycks?

July 17th, 2012, 4:16 pm #1

http://100percent-rolex.blogspot.se/201 ... eview.html

Mina spontana tankar:

1) Jag tycker nog att den ser vassare ut än föregångaren. Jag gillar designen. Ok, hade föredragit aluminium-insert men bortsett från det så känns det som en rätt lyckad uppdatering där de har fixat mycket av det som störde mig på 14060m, dvs de små timmarkeringarna, tunna visarna och låset.

2) Lite trist att enda skillnaden mot datum-subben verkar vara avsaknaden av datum. Logiskt men lite trist ändå på nåt vis.

3) Skulle jag köpa en? förmodligen men är lite kluven kring om det är dumt att köra utan datum. Men kanske ändå.

4) Börjar bli väldigt dyrt. Inget nytt i det för det har vi ju redan sett på övriga modeller men ändå. Om jag köper en sån här så är det med avsikt att använda den som bruksklocka och det börjar ta emot när man är uppe runt 55-60k eller vad de nu ligger på. Finns det nåt mesigare än en Sub hanterad med silkesvantar?
Like
Share

July 17th, 2012, 4:31 pm #2

fick mig mer sugen på det än en ny no-date sub :D
Like
Share

July 17th, 2012, 5:06 pm #3

Mina spontana tankar:

1) Jag tycker nog att den ser vassare ut än föregångaren. Jag gillar designen. Ok, hade föredragit aluminium-insert men bortsett från det så känns det som en rätt lyckad uppdatering där de har fixat mycket av det som störde mig på 14060m, dvs de små timmarkeringarna, tunna visarna och låset.

2) Lite trist att enda skillnaden mot datum-subben verkar vara avsaknaden av datum. Logiskt men lite trist ändå på nåt vis.

3) Skulle jag köpa en? förmodligen men är lite kluven kring om det är dumt att köra utan datum. Men kanske ändå.

4) Börjar bli väldigt dyrt. Inget nytt i det för det har vi ju redan sett på övriga modeller men ändå. Om jag köper en sån här så är det med avsikt att använda den som bruksklocka och det börjar ta emot när man är uppe runt 55-60k eller vad de nu ligger på. Finns det nåt mesigare än en Sub hanterad med silkesvantar?
Jag älskar de nya Subbarna och deras maxi urtavla. Något som jag stör mig på är att en del klock entusiaster är bakåtsträvare av den värsta sorten, jag älskar också vintage klockor - vilket min MM300 får stå som mall för, men ärligt talat varför ska det gnällas nu när Rolex verkligen förbättrat kvaliteten på sina Subbar marginellt med ny och förbättrad armbandslänk, förbättrad klasp och keramisk krans. När tid passerar förändras saker, och det gäller även för klockor.
Like
Share

July 17th, 2012, 6:06 pm #4

De gamla är bara så otroligt mycket snyggare om du frågar mig. Finns säkert de som tycker tvärtom. Vad vet jag.. Inget jag direkt stör mig på.

Funktionsmässigt duger en plastglasad gammal sub för mig. Den tål allt jag kastar på den och lite mer.

Like
Share

July 17th, 2012, 6:29 pm #5

....att sluta sno mina tankar. Känner allt när du loggar i min substans och nosar runt. ...Dessutom så kittlar det.....

vintage support.....
Like
Share

July 17th, 2012, 6:51 pm #6

De gamla är bara så otroligt mycket snyggare om du frågar mig. Finns säkert de som tycker tvärtom. Vad vet jag.. Inget jag direkt stör mig på.

Funktionsmässigt duger en plastglasad gammal sub för mig. Den tål allt jag kastar på den och lite mer.
och kan hålla med i många fall, min favorit Rolex vintage dykare är faktist Seadweller 1665 double red

När jag gick förbi Kaplans på Biblioteksgatan för nån vecka sen och fick syn på en 1665 höll mitt hjärta på stanna. Otroligt vacker på alla sätt.

Men jag håller fast vid det jag sagt. Dom nya har överlägsna material och är av bättre kvalitet. Sen kan jag förstå att dom kan ses som en aning karaktärslösa av många.
Like
Share

July 17th, 2012, 7:04 pm #7

Mina spontana tankar:

Inte förvånande hur Rolex låtit denna modell utvecklas.
Dom tjockare hornen var något jag påtalade och visade på en PS-bild redan
för många år sedan...

Men trots att jag egentligen bara sammlat vintageRolex så
är denna "nya" version en hit!
Faktiskt snyggare än med datum, perfekt med kronometercertifieringen.
Designen följer traditionen och kommer att säljas bra trots ett
egentligen galet pris.

Snygg Jag tar en en!
Like
Share

July 17th, 2012, 8:20 pm #8

Mina spontana tankar:

Like
Share

July 17th, 2012, 10:18 pm #9

och kan hålla med i många fall, min favorit Rolex vintage dykare är faktist Seadweller 1665 double red

När jag gick förbi Kaplans på Biblioteksgatan för nån vecka sen och fick syn på en 1665 höll mitt hjärta på stanna. Otroligt vacker på alla sätt.

Men jag håller fast vid det jag sagt. Dom nya har överlägsna material och är av bättre kvalitet. Sen kan jag förstå att dom kan ses som en aning karaktärslösa av många.
Sett dig utrycka det flera gånger .. Men man får ju ha fler favoriter.
Like
Share

July 17th, 2012, 10:33 pm #10

och att vurmen för Seiko är kopplad till att du har råd till ett.

Rolex peakade 1966
Like
Share