Halda?

Halda?

February 4th, 2012, 9:02 pm #1

Hej!

Jag vill fånga upp ämnet som Rivalen tog upp för några dagar sedan, men som inte fick så många svar: Halda. Det var väldigt mycket prat om den innan den kom - både positivt och negativt. Sedan den väl levererades tycker jag som Rivalen att det varit väldigt tyst om den klockan. Vad hände? Man ser den aldrig under dagens klock-trådar eller liknande.

Det vore jättekul att få se lite bilder (inte minst på den analoga modulen) och får höra lite erfarenheter och åsikter om denna i början så omdebatterade klocka.

/Henrik
Like
Share

February 5th, 2012, 2:53 pm #2

Hej Henrik!

Det kan låta lite fånigt kanske, men jag minns fortfarande hur det kändes första gången jag öppnade boxen från Halda under förra sommaren. Man blev som ett litet barn på julafton igen. Jag Och den har verkligen levt upp till alla mina förväntningar. Och lite till.

Givetvis var prislappen hög och det var något avskräckande att jag inte kunde klämma och känna på klockan innan jag köpte den, men såhär i efterhand känns investeringen fantastiskt klockren (ursäkta uttrycket).

Sedan jag köpte klockan har jag haft förmånen att bo både i Tokyo och Shanghai (bor där för tillfället) och det känns alltid lika bra nar folk frågar vad det är för klocka jag har på mig. Fåfäng? Ja, visst. Det känns som om rymdmodulen tilldrar sig mest uppmärksamhet men jag brukar alternera mellan den modulen och den mekaniska (ett mästerverk) beroende på situation och humör. Jag reser alltid med bägge modulerna.

Jag har ganska smala handleder och var lite orolig huruvida klockan skulle vara för stor. Men, det känns mer som att man har en tydlig pjäs kring handleden. Det galler framförallt den mekaniska modulen som är riktigt tung. Men man vänjer sig.

Som ni förstår så är jag så in i Norden nöjd med Haldaklockan. Och jag slutar aldrig att förföras av tanken att när alla andra går omkring med Rolex, Omega, Panerai et cetera så sitter man där med en riktigt unik klocka som nästan ingen annan har.

Om du eller någon på forumet är nyfiken på att höra mer om hur Haldaklockan har fungerat – eller kika på bilder, så är det bara att hojta till. Jag finns pa cobranding@spray.se

Cheers,

Johan

Ps. Jag har massvis med fotografier... Ds
Like
Share

February 5th, 2012, 3:39 pm #3

Det vore kalas med lite bilder! Antingen här eller så kan du maila hemingway1999a@gmail.com.

Ser fram emot ögongodis!

/Henrik
Like
Share