För att fira "nya" TTT...

För att fira "nya" TTT...

February 27th, 2012, 2:28 pm #1

...slänger jag upp en gruppbild. Är väldigt nöjd med samlingen just nu, känns som den fyller alla mina klockbehov. Visst finns det en del som fångar intresset men inget jag riktigt suktar efter just nu.

Posta gärna era gruppbilder, temabilder, eller bara någon bild ni gillar och skriv ett par rader i tråden för att fira vårt eminenta forum.

Like
Share

February 27th, 2012, 2:34 pm #2

- ALLT ÄR ETT -
Like
Share

February 27th, 2012, 2:39 pm #3

Seikokronon. Har haft några dressare men valde ändå alltid något sportigare så de har prioriterats bort. Kanske uppkommer behovet av en riktig dressare någon dag men just nu känns det överflödigt.
Like
Share

February 27th, 2012, 3:08 pm #4

då inte som dressare iofs, men kom inte riktigt överens med den. Kör själv en gammal kronograf som dressare just nu, och tycker det funkar bra.

- ALLT ÄR ETT -
Like
Share

February 27th, 2012, 3:10 pm #5

...slänger jag upp en gruppbild. Är väldigt nöjd med samlingen just nu, känns som den fyller alla mina klockbehov. Visst finns det en del som fångar intresset men inget jag riktigt suktar efter just nu.

Posta gärna era gruppbilder, temabilder, eller bara någon bild ni gillar och skriv ett par rader i tråden för att fira vårt eminenta forum.

Här kommer en bild på en liten vintage-trio. Två 50-talare med subsekund (Universal och Movado) och en 60-talare (Exacta). Tycker de är riktigt trevliga. Jag har inte varit så inne på vintage förut, men tilltalas allt mer av den här kategorin klockor. Att man dessutom får riktigt fina ur för en struntsumma är naturligtvis en riktig bonus.

/Henrik

Like
Share

February 27th, 2012, 3:37 pm #6

då inte som dressare iofs, men kom inte riktigt överens med den. Kör själv en gammal kronograf som dressare just nu, och tycker det funkar bra.

- ALLT ÄR ETT -
Jag tycker 6139-600X är en riktigt spännande klocka som ger mycket för pengarna. En av de första automatiska kronograferna, rymdklocka, egen design, bra storlek, ganska vattentålig med nya packningar, m.m. Seiko träffade många rätt med denna modell i mina ögon så det är bara slå till på en.
Like
Share

February 27th, 2012, 3:41 pm #7

Här kommer en bild på en liten vintage-trio. Två 50-talare med subsekund (Universal och Movado) och en 60-talare (Exacta). Tycker de är riktigt trevliga. Jag har inte varit så inne på vintage förut, men tilltalas allt mer av den här kategorin klockor. Att man dessutom får riktigt fina ur för en struntsumma är naturligtvis en riktig bonus.

/Henrik

Man verkar helt klart få mycket för pengarna när det gäller gamla dressare av lite mer udda schweiziska fabrikat. De urverksbilder man sett ger ju ett intryck av väldigt välarbetade verk i många av dessa gamla handdragna små ur.
Like
Share

February 27th, 2012, 4:01 pm #8

....skön samling du har där .

Slänger in några gruppbilder, temat med något litet undantag får ju bli "Flyg"
(dock med återkommande samma ur)

/Henrik
Like
Share

February 27th, 2012, 4:17 pm #9

Like
Share

February 27th, 2012, 6:05 pm #10

Yes here they are!!

KS
Like
Share