Fick hem lite nytt idag, höstens stora materialsnackis...

Fick hem lite nytt idag, höstens stora materialsnackis...

November 15th, 2011, 7:58 pm #1

i form av en Magrette brons och för att sammanfatta det kort, I love it!

Tyckte den såg hyfsat fin ut på bilderna så tog en liten chansning men i verkligheten är den mycket finare. Magrette har lyckats få fram en billig konkurrent till Panerai och Benarus. Vibbarna från Panerai finns där men även en del olikheter, dessutom känns den inte fullt så stor som 44mm låter. Det enda negativa är att den endast har 5atm WR, men läst om ägare som både har badat och snorklat med sina utan problem så hoppas min klarar 10atm på morgondagens trycktest

Lite bilder nedan, AW-strapet som följde med osar kvalité. Jag visste att Anders gjorde bra band men detta är i klass med Toshi för halva priset, bland det bästa jag haft och passar klockan perfekt

Samlingen i sin helhet med fokus på den nya...

Tack Pierre för en (igen) smidig affär och det kommer säkert bli fler

//Jocke
Like
Share

November 15th, 2011, 8:26 pm #2

och grattis! Tycker också att den är lite kul. Visst finns det mycket Anomino och Panerai i designen men för mig är den på rätt sida plankningsgränsen.

Min ligger för tillfället nerplockad i väntan på en bronsfärgad krona
Like
Share

November 15th, 2011, 8:26 pm #3

i form av en Magrette brons och för att sammanfatta det kort, I love it!

Tyckte den såg hyfsat fin ut på bilderna så tog en liten chansning men i verkligheten är den mycket finare. Magrette har lyckats få fram en billig konkurrent till Panerai och Benarus. Vibbarna från Panerai finns där men även en del olikheter, dessutom känns den inte fullt så stor som 44mm låter. Det enda negativa är att den endast har 5atm WR, men läst om ägare som både har badat och snorklat med sina utan problem så hoppas min klarar 10atm på morgondagens trycktest

Lite bilder nedan, AW-strapet som följde med osar kvalité. Jag visste att Anders gjorde bra band men detta är i klass med Toshi för halva priset, bland det bästa jag haft och passar klockan perfekt

Samlingen i sin helhet med fokus på den nya...

Tack Pierre för en (igen) smidig affär och det kommer säkert bli fler

//Jocke
Grymma bilder och tack själv:) (nt)
Like
Share

November 15th, 2011, 9:23 pm #4

och grattis! Tycker också att den är lite kul. Visst finns det mycket Anomino och Panerai i designen men för mig är den på rätt sida plankningsgränsen.

Min ligger för tillfället nerplockad i väntan på en bronsfärgad krona
min kommer dock förbli i stål, gillar den lilla kontrasten. Känns som en rolig klocka för pengen, som förhoppningsvis bara blir roligare med tiden/patineringen
Like
Share