Bangkok?

Bangkok?

March 21st, 2012, 11:32 am #1

Hej! Jag skulle vilja veta om det finns någon som har tips på beg klockor i Bangkok?
Jag känner till dom vanliga , alla handlare på MBK och Because i like it! ,JJ marknad... Men jag skulle vilja ha nått extra som jag aldrig sett förut.
Väldigt taksam för tips.
Mvh/Chrille
Like
Share

March 21st, 2012, 6:02 pm #2

Det beror på hur bra du kan Bangkok. Jag har jobbat på en bank i Bangkok i ungefär 10 år (men njuter av semester i Sverige nu:-)), men måste tillstå att BKK inte har ett bra utbud av "naliga muu song"(begagnade klockor). För klockor gäller HK eller Singapore, visst Paragon har två(!) återförsäljare av Patek Philippe men det är mer en återspegling av det nyrika segmentet i Thailand. Dock finns det fina vattenhål bla i början av soi luecha (PHY s.4, du ser det om du åker bts från mbk till Chatujak/jj) där finns en kille som säljer beggade seikos och citizen. Sedan finns det en hel del ställen i Yaowarat, men som sagt är HK eller tex Guangzhou mycket bättre.
Like
Share

March 21st, 2012, 7:30 pm #3

Men om du jobbat här i 10år så vet du säkert mer än mig. Jag kom hit första gången 91 och har stannat 4-5 månader varje år sedan dess.
Vet att närliggande länder ofta har mer att erbjuda. Men när man hittar en vintage-kille i BKK så kan man ha tur , T.ex china-town's gatumarknader eller olika klädchoppar med vintage inriktning där dom kan ha ett 10-tal klockor om man har tur.. Patek återförsäljarna får nog vänta några år, men sen ska jag ha en nautilus Soi Luecha har jag aldrig hört om och ska kolla upp det redan imorn, Tack! Vad menar du med förkortningarna PHY s.4???
Tack igen!
Like
Share

March 22nd, 2012, 9:44 am #4

Jag har lite brådis just nu, men Hör gärna av dig via mail så kan diskutera klick ställen i BKK.

Mvh
Micke E
Like
Share