Isn't This Interesting?

New 2005 DVD discussions here!

Isn't This Interesting?

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

01 Feb 2010, 09:39 #1

Okay, I know one part of this was from another forum topic, but here: line changes. I watched both the original and new version and noticed tww lines changed.

1) When Pony and Johnny stop for a breather after Darry shoves Pony, Johnny says, "Take it easy, Pony. We'll be alright, man. Ju--just cool it, man."

In the original cut, Pony says, "I'm scared, man." Whereas is the new one, Pony says, "You got a cigarette, Johnny? I'm scared to death."

2) In the fire, when Johnny gives a kid to Dallas, in the original version he says, "Take the kid man, take 'im!" In the new version, he says, "Take this sh*t man, take 'im!"

Found it interesting and thought I'd point it out. :)
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

Sodapop127
Advanced Member
Sodapop127
Advanced Member
Joined: 11 Jan 2010, 07:09

01 Feb 2010, 21:22 #2

I didn't notice that second one. o.O That's weird.
♥Stay Gold♥
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

01 Feb 2010, 22:44 #3

Wow yeah thanks for tellin' us that! I feel so ashamed I didn't get to see the original yet. :(
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like

Karen
Supreme Member
Karen
Supreme Member
Joined: 27 Jan 2005, 18:01

02 Feb 2010, 20:19 #4

I didn't notice Dally saying that in the extended version.
Thats like in the original Parent Trap, one of the girls says "those bast*****!" and that was in a Disney movie! how it missed the cutting room floor, I'll never know. :confused:

Stay Gold, Karen
Karen ~ Moderator ~ the Outsiders Book & Movie Offical Website
Stay Gold Ponyboy, Stay Gold.........
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

02 Feb 2010, 21:57 #5

Oh yeah I saw that movie Parent Trap! Didnt notice that either though!! Yeah it's weird it didnt get cut out.
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

03 Feb 2010, 09:13 #6

Sodapop127--> I know, right? I was just watchin' it carefully and all of a sudden that popped up right in my ears (I had headphones on; I was on YouTube)! I sat there gawking at the screen for like three minutes, no joke. O.O

thebiggestoutsidersfan--> Aww, don't feel bad! I know you'll watch the movie soon! Somethin' tells me you will. ;)

Karen--> Oh, it's not Dally. It's Johnny. O.o Which makes it a bit more freakier, I must say. And I've never heard of Parent Trap... Hmm. And it was a Disney movie?! What the heck!
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

03 Feb 2010, 23:53 #7

Yeah I'm DYING to see the original and all these other awesome movies of Ralph Macchio's and C. Thomas Howell's and Emilio Estevez's (you know where I'm goin' with this)......... but just can't. It's imposssible to watch a movie on Youtube with my parents banning me from it. :( Hard to find it rented around here too.
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like

Karen
Supreme Member
Karen
Supreme Member
Joined: 27 Jan 2005, 18:01

04 Feb 2010, 06:27 #8

The Parent Trap came out in the early 60's. A remake with Lindsey Lohan came out a few years ago, but i prefer the original version. It may seem corny by todays standards, but it was a great movie in its time.

Stay Gold, Karen
Karen ~ Moderator ~ the Outsiders Book & Movie Offical Website
Stay Gold Ponyboy, Stay Gold.........
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

04 Feb 2010, 22:41 #9

BLEH yeah I saw the Lindsey Lohan one and it sucks. I wanna see the 60's one!
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

04 Feb 2010, 23:07 #10

Linday Lohan... the now-druggie. So odd. Why her, I wonder?

thebiggestoutsidersfan--> You've gotta watch Karate Kid I! Ralph was SOOOO amazing! What sucks is that one part of the movie wasn't on YouTube, so I missed it. :( And for part 2 of the movie, there was no audio! I didn't even bother watching it without the sound... I'll rent the movie later. :D GO RALPH!!!
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

04 Feb 2010, 23:41 #11

Aw yeah youtube ain't that much of a reliable source :( I want to see it SO BAD! Ooooh I saw one part of Crossroads on Youtube (the guitar duel part!!) AND IT WAS SO AMAZING!!! I can't wait to see the whole thing!!!!! Just wanna rent them all now :P
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

08 Feb 2010, 18:05 #12

The cutting heads part? Yeah, I watched the whole movie, and LOVED it. Ralph was great. Immensely, hugely, humongous Ralph fan here, everybody. :P Dude, you really gotta watch "The Karate Kid". Ralph's the best Karate Kid EVA. I'm not looking forward to the Jayden Smith remake. >:( Hell, I'm kinda mad about it.
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

08 Feb 2010, 23:07 #13

I know I GOTTA watch The Karate Kid! And heck yeah, I think I'm as big of a fan of Ralph as you are. :P Just started saving photos, and already got to 67!!!

I am NOT lookin' forward to the remake. I feel the same way you do.
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

08 Feb 2010, 23:16 #14

Haha, I dunno how many pictures I got of Ralph... All I know is that it's more than the other actors' pictures (that I have) combined! Me luv dis actor~

And about the remake... I got nothin' against Will Smith and Jayden. I just don't know why they HAVE to make a remake of the Karate Kid. It SUCKS. >:( I'm glad that Ralph's glad about fans being angry about the remake. >:D
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

08 Feb 2010, 23:28 #15

Yah! I mean, I think Will Smith's awesome; I've seen a couple of his movies like Hancock (liked that movie). Nothin' against Jayden either. But they just can't remake The Karate Kid!! Ralph will always be the best and the original!!!!
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

08 Feb 2010, 23:33 #16

*roars in approval* HECK YEAH! RALPH WILL ALWAYS BE THE BEST!
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

Sodapop127
Advanced Member
Sodapop127
Advanced Member
Joined: 11 Jan 2010, 07:09

09 Feb 2010, 06:06 #17

What?! They're re-making The Karate Kid? NOOOO! They can't replace Ralph :(
♥Stay Gold♥
Reply
Like

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

09 Feb 2010, 15:19 #18

Yeah, the movie's comin' out this year. :'( Will Smith's son, Jayden, stars as the Karate Kid and Jackie Chan is the "Mr. Miyagi". I'm so ticked off... NO ONE CAN REPLACE THE ORIGINAL!
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

10 Feb 2010, 22:06 #19

I KNOW!!! THEY CAN'T BEAT RALPH, NO MATTER HOW HARD THEY TRY!!!!! >:(
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

10 Feb 2010, 23:34 #20

You got that right. D:<
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

Sodapop127
Advanced Member
Sodapop127
Advanced Member
Joined: 11 Jan 2010, 07:09

13 Feb 2010, 19:27 #21

Ugh I'm so mad at those people! We should protest against the new Karate Kid movie!
Lol do it for Johnny!
&#9829;Stay Gold&#9829;
Reply
Like

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

14 Feb 2010, 10:35 #22

Haha, yeah~ :P Nice one. *grins*
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

15 Feb 2010, 00:59 #23

LOL yeah! We'll do it for Johnny! ;)

Good one. lol :D
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like

johnnyandsodalover4life
Supreme Member
Joined: 31 Dec 2009, 11:26

18 Feb 2010, 07:44 #24

Maybe I should start making a poster... XP
Johnny Cade-- My Guardian Angel
Reply
Like

thebiggestoutsidersfan
Supreme Member
Joined: 10 Dec 2009, 20:23

30 Sep 2010, 20:50 #25

hahaha we'll make t-shirts with 'we'll do it for johnny' written on it... i think we'd make millions off of them :)
'A guy that'll really listen to you, listen and care about what you're saying, is something rare.' -The Outsiders
Reply
Like