Moderators: cinehound, Jack J

paypal wtf? (in Dutch)

brucecampbell
Superstar Member
Superstar Member
brucecampbell
Superstar Member
Superstar Member

April 18th, 2014, 2:56 pm #1

Today I got this message from ebay...a buyer paid for his stuff and I have to send it first before I get my money...the buyer has to contact ebay/PayPal first when he gets the goods.

Beste ,

U heeft een betaling ontvangen, het geld staat op uw saldo in behandeling. Als er geen problemen zijn met de bestelling, verplaatsen we het geld binnen 21 dagen naar uw beschikbare saldo.

Hier volgen enkele stappen die u kunt nemen om sneller over uw geld te kunnen beschikken:

Verzend het artikel zo snel mogelijk en vergeet niet om de status van de bestelling in het gedeelte met verzendgegevens op uw PayPal-rekening te wijzigen in Verzonden. Dit stelt ons in staat om de verwachte bezorgdatum te berekenen. Het is mogelijk dat u dan al binnen 7 dagen na die datum beschikking heeft over uw geld.
Kies een verzendmethode met volgsysteem en vermeld het volgnummer in uw verzendgegevens.
Vergeet niet om de bestelling van digitale goederen, zoals muziekbestanden, e-books of apps, op de transactiewebsite als Voltooid te markeren.
Als de koper bevestigt dat het artikel is geleverd en geen problemen met het artikel heeft gemeld, wordt uw geld naar uw beschikbare saldo verplaatst. Als er problemen zijn met de bestelling, is het geld mogelijk pas beschikbaar als het probleem is opgelost.

Voor meer informatie logt u in op PayPal en gaat u naar Veilig handelen.

wtf?
I know the seller and it will be all good but what if he say he never got it?

Like
Share

horrorC.K.
Superstar Member
Superstar Member
horrorC.K.
Superstar Member
Superstar Member

April 18th, 2014, 3:48 pm #2

Is omdat je een nieuwe verkoper bent/ nieuwe account hebt. Ik had het ook. Komt allemaal wel goed.
Remember: eBay is eigenaar van PayPal

Ik had ook zoiets. Ik betaalde mijn rekeningen van mijn bankrekening totdat ik op een dag bericht kreeg dat ze het geld niet van mijn rekening konden krijgen terwijl het om een automatische betaling ging en er meer dan genoeg cash op stond.
Ze dwongen me daarna min of meer om of elke rekening handmatig te betalen of de automatische betaling vanaf mijn PayPal te doen.....

Ebay is leuk en het kan soms wat geld in het laatje brengen maar het is een dictatoriale bende. Als verkoper ben je niks en als koper kun je doen wat je wilt. Gelukkig dat de meeste kopers eerlijk zijn.
PICT6781.jpg
Like
Share

brucecampbell
Superstar Member
Superstar Member
brucecampbell
Superstar Member
Superstar Member

April 18th, 2014, 3:54 pm #3

inderdaad, als je ziet welke fees ze allemaal gebruiken...pfff..ik heb zin om er niets meer op te zetten.
Ik heb inderdaad een tweede account gemaakt omdat het gelimiteerd is tot 75 aanbiedingen per maand, veel te weinig voor mij...
Like
Share

horrorC.K.
Superstar Member
Superstar Member
horrorC.K.
Superstar Member
Superstar Member

April 18th, 2014, 4:02 pm #4

brucecampbell wrote: inderdaad, als je ziet welke fees ze allemaal gebruiken...pfff..ik heb zin om er niets meer op te zetten.
Ik heb inderdaad een tweede account gemaakt omdat het gelimiteerd is tot 75 aanbiedingen per maand, veel te weinig voor mij...
Die 75 aanbiedingen zijn gratis maar daarom kun je wel meer aanbieden. Je betaald dan alleen plaatsingskosten maar die betaalde je eerst ook dus daar veranderd niet heel veel mee toch?

Ik had een shop waarmee ik alles voor 10 cent kon aanbieden voor 10 euro per maand. Goeie deal en het lag me geen windeieren tot die nieuwe regeling er kwam waarbij zowel particulier als shop 75 aanbiedingen gratis had per maand.....plus de shop werd 20 euro per maand...na die 75 werd het dan 10 cent per aanbieding.
Needless to say dat ik de shop heb opgedoekt!
Like
Share

brucecampbell
Superstar Member
Superstar Member
brucecampbell
Superstar Member
Superstar Member

April 18th, 2014, 4:09 pm #5

Tot over enkele maanden had ik bijna 1000 tapes op ebay, kostte me geen cent plaatsingskosten, alleen als de tape verkocht ging er een percent naar ebay en een percent naar PayPal.
Nu is het gratis 75 aanbiedingen en daarna betalen om het te plaatsen, als het verkocht wordt en ook nog eens een percent aan PayPal...
Tapes voor 1 of 2€ verkoop ik niet meer...
Like
Share

horrorC.K.
Superstar Member
Superstar Member
horrorC.K.
Superstar Member
Superstar Member

April 18th, 2014, 4:15 pm #6

brucecampbell wrote: Tot over enkele maanden had ik bijna 1000 tapes op ebay, kostte me geen cent plaatsingskosten, alleen als de tape verkocht ging er een percent naar ebay en een percent naar PayPal.
Nu is het gratis 75 aanbiedingen en daarna betalen om het te plaatsen, als het verkocht wordt en ook nog eens een percent aan PayPal...
Tapes voor 1 of 2€ verkoop ik niet meer...
Ja Guy, het word allemaal wat minder! Merk het zelf ook.
Like
Share

Nocturna
Superstar Member
Superstar Member
Nocturna
Superstar Member
Superstar Member

April 19th, 2014, 9:54 am #7

Komt inderdaad wel goed . Bij mij duurde het een maand ofzo voor het weer normaal was .

Tapes voor een euro verkopen op Ebay zit er niet meer in .. dan kosten de fees je geld !
Like
Share

brucecampbell
Superstar Member
Superstar Member
brucecampbell
Superstar Member
Superstar Member

April 19th, 2014, 9:59 am #8

Eigenlijk is het toch niet normaal dat je eerst iets moet opsturen voordat je je geld krijgt als "nieuwe" verkoper.
Stel dat je een tape verkoopt voor 200€...je stuurt die op en de koper zegt hem nooit te hebben gekregen...
Ze raden aan om alles op te sturen met trackingnummers maar zonder tracking kost het me al 13,10€ voor 1 tape op te sturen, laat staan met trackingnummer.
Like
Share

Nocturna
Superstar Member
Superstar Member
Nocturna
Superstar Member
Superstar Member

April 19th, 2014, 10:01 am #9

brucecampbell wrote: Eigenlijk is het toch niet normaal dat je eerst iets moet opsturen voordat je je geld krijgt als "nieuwe" verkoper.
Stel dat je een tape verkoopt voor 200€...je stuurt die op en de koper zegt hem nooit te hebben gekregen...
Ze raden aan om alles op te sturen met trackingnummers maar zonder tracking kost het me al 13,10€ voor 1 tape op te sturen, laat staan met trackingnummer.
Ja ben het met je eens Guy .. maar dat zijn de regels nu eenmaal .
Like
Share

cinehound
Superstar Member
Superstar Member
cinehound
Superstar Member
Superstar Member

April 19th, 2014, 2:59 pm #10

You both speak a weird alien language

I think this is the reason for the strange behavior of ebay

Now, seriously, this sounds very interesting, could you give an English summary?
Like
Share