Information: Uusi Teejiifoorumi osoitteessa: http://teejii.foorumi.eu

Digimon

Pikachu
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Pikachu
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

August 29th, 2005, 2:13 pm #1

Mitä mieltä olette tästä sarjasta ja koko ideasta?

Itse en pidä ollenkaan. Itse asiassa idea on suht hyvä, mutta toteutus (ainakin tv-sarjassa) ei ole kovinkaan hyvä, varsinkaan suomenkieliset dubbaukset. Kyllä minäkin, silloin joskus kun tämä sarja oli uusi, katsoin pari jaksoa ja jopa nauhotin niitä (nykyään olen nauhottanut niiden päälle Pokea)

Tulipa epäselvä selostus :wacko:
Like
Share

Luffy
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Luffy
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

August 29th, 2005, 2:17 pm #2

Mun mielestä Neljäs jakso se Dimon rontier se oli paras kun siinä ne lapset voi ite muuttua Digimoneiks.
Like
Share

Pikachu
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Pikachu
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

August 29th, 2005, 2:22 pm #3

Luffy wrote: Mun mielestä Neljäs jakso se Dimon rontier se oli paras kun siinä ne lapset voi ite muuttua Digimoneiks.
Muuttua Digimoneiksi? Ihmeellistä.
Like
Share

KenraaliDarkkis
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
KenraaliDarkkis
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

August 29th, 2005, 2:29 pm #4

Minusta Digimon on ihan hyvä muttei se Pokemonia voita.
Digimonissa on sentään se hyvä puoli että tarina kulkee selvästi eteenpäin ja kaikki ei tunnu olevan aivopestyjä seuraavassa jaksossa kuten noissa uusimmissa Pokemon-jaksoissa. Vaikka Digimonissa onkin paremmin etenevä juoni ja paremmat musiikit, Pokemonin idea on paljon mielenkiintoisempi kuin Digimonin.
On paljon mukavampaa omistaa useampi kuin yksi örvelö ja taisteluttaa niitä ties missä.
Jokatapauksessa molemmissa sarjoissa on omat hyvät ja huonot puolensa, ei Digimonia kannata vihata vain siksi että se olisi Pokemonin kopio, sehän on kumminkin suunniteltu aivan erilaiseksi kuin Pokemon. (Yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia Pokemonin ja Digimonin välillä voi lukaista täältä.)

Muistan vielä alkuperäiset Digimonin dubbaukset ja pakko sanoa että ne olivat suorastaan kauheat! Uudemmat kuulostivat paljon paremmilta, mutta lopultahan toista tuotantokautta alettiin esittää tekstitettynä. Pokemoniin taas toivoisin niitä alkuperäisiä dubbeja takaisin, nuo uudet ovat oikea pohjanoteeraus!
Like
Share

salamence
J?sen
J?sen

August 29th, 2005, 2:33 pm #5

Dark Mewtwo wrote: Minusta Digimon on ihan hyvä muttei se Pokemonia voita.
Digimonissa on sentään se hyvä puoli että tarina kulkee selvästi eteenpäin ja kaikki ei tunnu olevan aivopestyjä seuraavassa jaksossa kuten noissa uusimmissa Pokemon-jaksoissa. Vaikka Digimonissa onkin paremmin etenevä juoni ja paremmat musiikit, Pokemonin idea on paljon mielenkiintoisempi kuin Digimonin.
On paljon mukavampaa omistaa useampi kuin yksi örvelö ja taisteluttaa niitä ties missä.

Muistan vielä alkuperäiset Digimonin dubbaukset ja pakko sanoa että ne olivat suorastaan kauheat! Uudemmat kuulostivat paljon paremmilta, mutta lopultahan toista tuotantokautta alettiin esittää tekstitettynä. Pokemoniin taas toivoisin niitä alkuperäisiä dubbeja takaisin, nuo uudet ovat oikea pohjanoteeraus!
niinpä...ja kerron kohta kaks hyvää osotetta...
salamencggggryaaaaarr!!!
Like
Share

Gold
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Gold
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

August 29th, 2005, 2:48 pm #6

Tykkään kummastakin sarjasta. Kuten Darkkis sanoikin Digimonin juoni etenee paremmin. Kummallakin on kauhean huonot dubit. Digimon ei voita Pokemonia ainakaan peleissä ja mangassa. Digimon voittaa Pokemonin Animella ja figuureilla. Kyllä se hörsti osaakin tehdä hyvän artikkelin eroisuudesta (huom: se on digimon fani ja olen samalla foorumilla (Älkää tappako)).
It is something that grows over
time... a true friendship.
a feeling in the heart that
becomes even stronger over time...
Like
Share

Altaria
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Altaria
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

August 29th, 2005, 5:12 pm #7

Digimon on menneiden vuosien suosikkejani, mutta nykyisellään... Se tuntuu lähinnä vastemieliseltä, mutta kyllähän omat hyvät on puolensa siinäkin. Kuitenkin Pokémonin ajattelu vie sen verran aikaa, ettei Digimonille voisi ajatustakaan tuhlata.

Hyvin listatut yhtäläisyydet ja eroavaisuudet tuossa Darkkiksen antamassa linkissä. Darkkis kauhistuttaa ihmiskuntaa taas kerran jakelemalla linkkejä. Hehe.

Editoin myöhemmin lisää.

//EDIT: Nyt sitä lisäsoopaa. Digimon on siis mennen talven lumia. Olen huomannut useasti, että Digimonin kehitysmuodot ovat enneminkin rumia ja ällöttäviä kuin tyylikkäitä tai söpöjä. (No, onneksi eivät olekkaan mitään inhasöpöjä.) Kuitenkin eräs Vauva-muoto, (Niiden vauvadigejen idea oli mielestäni melkolailla Pokémonvauvojen kaltainen.) valloitti sydämeni täysin. Tai no, ei kuitenkaan täysin, mutta hurmaava oli juu. En todellakaan muista nimeä, mutta sarjassa sitä taidettiin kutsua vanhan papparaisen näköiseksi, mutta mielestäni se oli vain suloinen karvakasa. Siitä sitten vaan joku Digituntija saa päätellä, mitä tarkoitin.

Digimoneja tuntuu olevan paljon enemmän kuin Pokémoneja. Tai ainakin joskus kun minä olin vielä nuori, oli. Mutta siitä nyt on aikaa.

Like
Share

Gold
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Gold
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

September 1st, 2005, 6:09 pm #8

Digimon on ainakin väkivaltaisempi kuin Pokémon :lol: . Mielestäni ne ei ole "kaikki" rumia kuten Gallantmon (suosikkini) ja WarGreymon. Ne on aika cooleja. MegaGargomonissa on hauska puoli kun se on lähes kokonaan ohjusten ja konekivääreitten peitossa.
It is something that grows over
time... a true friendship.
a feeling in the heart that
becomes even stronger over time...
Like
Share

Serena
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Serena
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

September 16th, 2005, 4:14 am #9

Joskus parisen vuotta sitten tykkäsin Digimonista, enää ei kyllä kiinnosta.
Like
Share

KenraaliDarkkis
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
KenraaliDarkkis
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

September 16th, 2005, 4:34 am #10

Mikähän voisi olla syynä että niin moni entinen Digimon-fani ei enää tykkää näistä örvelöistä enää ollenkaan?
Like
Share