Information: Uusi Teejiifoorumi osoitteessa: http://teejii.foorumi.eu
Munchy
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Munchy
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

December 23rd, 2011, 11:29 am #131

Dukitte wrote:Ihan näin btw, mikä on teidän lempidigimon?
Vaikken Digimonia ole koskaan seurannut kunnolla - mitä nyt silloin ammoisina aikoina Neloselta niitä ensimmäisiä jaksoja - niin tähän kysymykseen osaan vastata sen yhden ja ainoan lempparin, joka on sama kuin silloin pikkupenskana ollessa: Patamon. Sen digivoituminen Angemoniksi on/oli niin coool.
Like
Share

purrjo
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
purrjo
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

January 23rd, 2012, 6:26 am #132

Tungempa tänne, kun sain viikonloppuna älynväläyksen ja alotin Digimonin alusta. En ikinä oo nähny kaikkia jaksoja, mutta aika monesta muistan silti vaikka mitä. :D Viime katselukerrasta on ihan hirveesti aikaa enkä tajua miten en oo tajunnu, että noi alkujaksothan oli oikeesti ihan mahtavia.. ainakin jos kattoo japaniks enkkusubeilla. Tai ainakin mä tykkään. Tokan kauden alotan kohta, sitäkin oon jonkin verran joskus kattellu.. mutta eka on kyllä paras. :D Muita aion tsekata sitten tän jälkeen.. vähän kyllä hirvittää, kun kattelin noita linkkejä mitä tähän keskusteluun on laitettu. :s mutta eipä ne ainakaan vanhoja jaksoja pahenna. ;)

En tiiä mikä mua vaivaa, mutta pillitin jokaikisessä jaksossa mitä katoin ja katoin 42 jaksoa.. silmät kiitti sen jälkeen.. :'D Joka kerta kun joku alko kehittyyn niin oioioi, sillon kyynelkanavat aukes.. kaippa se oli se musiikki ja nostalgia.. ja niistä kohtauksista vaan oli jotenkin saatu tosi hyviä. :>
Dukitte wrote: Ihan näin btw, mikä on teidän lempidigimon?
Aina ja iankaikkisesti Tailmon. Alusta asti ollut lemppari ja edelleen se sitä on. Liekö sillä jotain osaa asiaan, kun oon kissaihminen henkeen ja vereen.. :D Mutta joo, tykkään kyllä Tailmonin muodoistakin, vaikka eipä se enää niin kissamainen kehittyessään ookkaan. ;D Ja asiaan kyl vaikuttaa varmaan myös se, että Hikari on paras. :>
Like
Share

Miruku
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Miruku
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

January 23rd, 2012, 8:22 am #133

Tää on siisti sarja, miksi kaikki aina haukkuu kun tää on okeasti ihan kiva? Digimonissa on yhtä kivoja otuksia kuin pokémonissa ja on kanssa jännä tarina. Tosi kiva seurata niitä kun tapahtuu niin paljoa.
~~LOVE~~
Like
Share

Kurye
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Kurye
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

August 2nd, 2014, 7:22 am #134

Itse sain tietää juuri, että Toei on aloittanut tekemään kolmatta Adventure-kautta ja se kuulemma esitetään japskien TV:ssä ensi keväänä. Kovin paljoa ei ole tietoa annettu, mutta ihan virallisten lähteiden mukaan se sijoittuu 3 vuotta Zero Twon jälkeen ja Taichi on nyt 17-vuotias. Siinä tullaan kuulemma käsittelemään noita muitakin maailman valittuja (en kyllä tykkää tuosta ideasta edeleenkään, mutta jos Mamoru Hosoda on mukana niin tämä sarja on kyllä must-see).

Toivottavasti tämä hoidettaisiin vähän paremmin kuin Zero Two, sen tekijät joutuivat nimittäin aikamoisiin riitoihin keskenään eivätkä he oikein tienneet mitä tuon Digimon-keisari arcin jälkeen oikein enää voitaisiin tehdä, joten siitä syntyi useita eri juonikuvioita ja sarjan loppu meni aika sekasotkuksi (ainakin omasta mielestäni).

Edit: Niin ja tästä voi katsoa mainosvideon: https://www.youtube.com/watch?v=rVnqtcBcsPo
Did I eat my drink?
Like
Share

Avri
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

December 3rd, 2014, 11:10 pm #135

En tiedä miksi, mutta muhun on iskenyt kauhea hinku katsoa Digimonia ties kuinka pitkän ajan jälkeen :D. Ja nimenomaan jotain sellaista kautta, mitä en oo ikinä nähnytkään. Tiedä sitten miksi :D. Jotenkin mua kiinnostaa toi Digimon... Savers vai mikä se oli. Siinä ne kumman näköiset robottimaiset digimonit näyttää niin jotenkin kiinnostavilta :D.

JA oon tosi innoissani tosta kolmannesta Adventures-kaudesta! Jeee Takeru! Ja Patamon! :D
->UUSIN POSTAUS 7.8.! : Alolan parhaat: Startterit
Like
Share

Kurye
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Kurye
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

December 15th, 2014, 7:17 pm #136

Tuosta uudesta Digimon Adventure-kaudesta on nyt julkaistu sitten virallinen poster. Hahmot ovat kyllä kokeneet aikamoisen muodonmuutoksen, mistä miulla on vähän ristiriitaiset mielipiteet. Tosi vaikea kuvitella tämän olevan jatkoa noille ekalle ja tokalle kaudelle kun piirrosryyli on niin paljon erilainen, mutta toisaalta tämähän on ihan eri Digimon-sarja ja ehkä sen teemaan sopii sitten tällainen tyyli, saa sitten nähdä kun sarja alkaa. En kyllä pysty kuvittelemaan Butter-Flyn soivan taustalla tuollaisen tyylin kanssa. ^^;

Hauskaa kun Hunters-sarjassa oli tuo crossover ja ihan pari vuotta sitten Adventure julkaistiin pelinä PSP:lle Japanissa (suosittelen katsomaan läpipeluuvideoita, siinä on jotain juonikuvioita väännetty kokonaan uusiksi), ja näissä hahmot oli piirretty täsmälleen samalla tavalla kuin alun perinkin. Ääninäyttelijät olivat kaikki samat kuin ennenkin ja samaa toivoisin tältä uudelta sarjalta, kun esim. tuossa Sailor Moonin rebootissa kaikki ääninäyttelijät vaihtuivat Usagia lukuunottamatta.
Did I eat my drink?
Like
Share

neko
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
neko
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

December 15th, 2014, 7:54 pm #137

Joo itsekin olen tosi innoissani tästä Digimon Adventure tri.:stä. Vaikuttaa hauskan kypsältä, minkä uskookin, kun varmaan koitellaan samalla herätellä vanhoissa katsojissa nostalgiantunteita mutta myös tuoda jotain uutta mukaan. Saa nähdä kuinka suuressa roolissa esim. taistelut sitten ovat, kun kukaan sarjan tekijöistä (jotka ovat onneksi ainakin suurimmalti osin erit kuin Adventuressa ja 02:ssa) ei ilmeisesti ole ollut tekemässä toiminta-seikkailu-sarjoja aiemmin. Noh, ensikeväällä sitten nähdään, ja näitä teasereita taitaa tippua aika tasaisesti matkan varrella tuolla digimon-adventure.net-sivulla kun vaan jaksaa käydä klikkailemassa niitä munia :D
Like
Share

Avri
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

December 27th, 2014, 7:30 pm #138

Tuo uusi posteri on musta kyllä todella lupaava! Odotan oikein innolla tätä uutta Adventures-kautta, koska jee. Tykkään ihan tuosta erilaisesta piirrostyylistä ja siitä, miten hillityiltä hahmot näyttää... esimerkiksi kun vertaa johonkin Taichin ensimmäisen kauden tukkaan :D.

Osaisiko neko tai Riuku tai joku muu ehdottaa, mitä Digimon-kautta alkaisin katsella? Katsoin jonkin aikaa Digimon Tamersia, mutta joko suomi-dubbi tai ne aamu-seitsemän herätykset tai jokin muu ei saanut innostumaan siitä. Digimon Data Squad näyttää jotenkin hienolta, mutta meikäläinenhän ei siis tiedä juonista sun muista yhtikäs mitään sitten kahden ensimmäisen kauden, kun tuon Tamers-kaudenkin juoni on unohtunut ihan totaalisesti.
->UUSIN POSTAUS 7.8.! : Alolan parhaat: Startterit
Like
Share

neko
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
neko
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

December 27th, 2014, 8:19 pm #139

Avri wrote: Tuo uusi posteri on musta kyllä todella lupaava! Odotan oikein innolla tätä uutta Adventures-kautta, koska jee. Tykkään ihan tuosta erilaisesta piirrostyylistä ja siitä, miten hillityiltä hahmot näyttää... esimerkiksi kun vertaa johonkin Taichin ensimmäisen kauden tukkaan :D.

Osaisiko neko tai Riuku tai joku muu ehdottaa, mitä Digimon-kautta alkaisin katsella? Katsoin jonkin aikaa Digimon Tamersia, mutta joko suomi-dubbi tai ne aamu-seitsemän herätykset tai jokin muu ei saanut innostumaan siitä. Digimon Data Squad näyttää jotenkin hienolta, mutta meikäläinenhän ei siis tiedä juonista sun muista yhtikäs mitään sitten kahden ensimmäisen kauden, kun tuon Tamers-kaudenkin juoni on unohtunut ihan totaalisesti.
Oon kyllä itse niin hypettynyt tuosta uudesta kaudesta, etten melkein malta odottaa. Tässä voi päätyä kahdella tapaa, joko olen todella tyytyväinen sarjaan, tai petyn todella pahasti. Esimerkkinä Toein uudelleenherättämisyrityksistä on tämä Sailor Moon Crystal joka on järkyttävintä kakkaa mitä faneille on kehdattu syöttää ikinä. Animaatio on ala-arvoista ja muita epäloogisia ratkaisuja mm. vain Usagilla on alkuperäinen ääninäyttelijä joka särähtää pahasti korvaan, kun vanha mummo kiljuu kuin pikkutyttö ja muiden ääninäyttelijät on ihan asiallisen nykyaikaista sakkia. Sarja on kuitenkin varmaan ihan puhtaassa pääomantuotto mielessä tehty sinisilmäisten taikatyttöfanien rahastusprojekti, mutta Digimon Adventure tri. näytetään ilmeisimmin jopa ihan televisiossa asti (toisin kuin Crystal), joten vaatimustasot voivat olla korkeammalla. Toisaalta millään digimonkaudella ei ole ollut mikään täydellisesti soljuva animaationjälki tasaisesti läpi yli 50-jaksoisen kauden. Saa siis nähdä onko tekijöillä kunnianhimoa viedä sarjaa johonkin erityiseen suuntaan. Ulkoasu näyttäisi viittaavan aika moderniin slice-of-life shouneniin, jotka harvoin ovat mitään 50 jakson mainosmaratoneja.

Avrille voisin edelleen suositella tuota Tamersia, ihan vaan sen vuoksi, että juoni on todella tasokas loppua kohden, ja muutenkin vaikuttaisi loogiselta ratkaisulta edetä kaudet järjestyksessä, vaikka mitään kronologiaa ei niiden välillä näytä olevan. Kuitenkin Tamersia voidaan pitää jonkinlaisena Adventuren "seuraajana" ihan vain siksi, että Tamersin universumissa Adventure ja Adventure 02 ovat tv-sarjoja ja oheistuotteita, niinkuin meidänkin maailmassamme. Ainakin yksi muu suora viittaus 02-kauteen on myöhemmässä vaiheessa sarjaa.

Kuitenkin jos Tamersin uudelleenkatsominen juonen paremmin hahmottamiseksi ei innosta, niin katso sitten vaikka se Savers, vaikkakin täytyy varoittaa, että kausi lähtee käyntiin rasittavalla filleri-kaaoksella jonka katsominen on puhdasta työtä. Palkitsee kyllä katsojansa sillä loppukausi on melko eeppinen :D.
Like
Share

Kurye
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia
Kurye
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

December 27th, 2014, 10:04 pm #140

neko wrote:Oon kyllä itse niin hypettynyt tuosta uudesta kaudesta, etten melkein malta odottaa. Tässä voi päätyä kahdella tapaa, joko olen todella tyytyväinen sarjaan, tai petyn todella pahasti. Esimerkkinä Toein uudelleenherättämisyrityksistä on tämä Sailor Moon Crystal joka on järkyttävintä kakkaa mitä faneille on kehdattu syöttää ikinä. Animaatio on ala-arvoista ja muita epäloogisia ratkaisuja
Ihan vain pienenä infona, niin tuo Sailor Moon Crystalin animaatio on kyllä fiksattu noissa Blu-Ray-julkaisuissa. Omasta mielestäni SMC on ihan ok, ottaen huomioon että Naoko Takeuchi itse on mukana sen tekemisessä edes vähän enemmän kuin sen alkuperäisen animen kanssa. Onhan siinä toki jotain ärsyttäviä jutuja, mutta uskoisin sen menevän parempaan suuntaan toisen tuotantokauden myötä. Tähän Digimoniin en taas ole vielä tässä kovin hypettynyt, odottaisin jonkinnäköistä traileria ensin niin eiköhän sitten ala sisällä kipinöidä. :)
Avri wrote: Tuo uusi posteri on musta kyllä todella lupaava! Odotan oikein innolla tätä uutta Adventures-kautta, koska jee. Tykkään ihan tuosta erilaisesta piirrostyylistä ja siitä, miten hillityiltä hahmot näyttää... esimerkiksi kun vertaa johonkin Taichin ensimmäisen kauden tukkaan :D.
Mutku se tukka on nii kiva piirtää... :(
Did I eat my drink?
Like
Share