Roundabout baru keningau??

Joined: July 26th, 2008, 4:45 pm

February 3rd, 2009, 12:40 pm #11

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
yg sia balik CNY bru2 ni, tkejut jg sia nmpk tu roundabout kiut2.......paling sia tkt tgk kalau ada kreta besar2 pusing sana manatau tiba2 dia telimpang sebab d bukit kna buat tu bonggol2 kuning.......

tapi kan...sia rasa kbanyakan org malas mau pusing roundabout.....mau masuk p pasar pun masih ada yg brenti sja d depan pagar......bukan dia mau pusing d roundabout.....simpang masuk p Kota Ayangan pun sama jg....ada yg tiba2 u-turn d dpn JKR sja.....

dlu2 sia dgr ini la antara kelebihan Kgau....x pyh pusing roundabout...brenti sja d tgh jalan trus masuk simpang klu ok suda.....skrg ni msti ikut peraturan suda mcm d bandar besar yg ikut sistem.....kna up suda Kgau ni.....
Quote
Like
Share

Joined: January 22nd, 2009, 3:14 am

February 4th, 2009, 2:39 am #12

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
Masa firstday sa lalu d roundabout yg dkt BSN 2 kan, sa tida perasan yg ada roundabout sana (sblm kena cat kuning)sa jln lurus saja trus sa rasa mcm terangkat sebelah ba kereta sa baru sa tau yg ada roundabout sana. Trkejut btl sa oii, sekali sa tengok kreta yg d blkg pun ikut sa jga jln lurus. Punya la sa rasa lucu, hampir telimpang ba sa ketawa saturang dlm kreta.
Nasib po tu aau nokosungal rongus kreta ku oi..
Quote
Like
Share

Joined: February 4th, 2009, 11:26 am

February 7th, 2009, 10:17 am #13

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
yang spoil btul roundbout dekat melemewa sana miring dia punya roundabout...klu mo limpas mo keta jdi miring...kekekeek
Quote
Like
Share

Joined: February 5th, 2009, 3:21 am

February 9th, 2009, 6:41 am #14

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
Kenapa bah tu Roundabout tu dorang buat begitu ?? sepatutnya klu buat roundabout, bikinlah dengan mengambil kira semua aspek. bukan main hantam ja bikin. Sepatutnya sebelum bikin tu Roundabout dorang ambil kira dulu kesesuaian n yg paling penting ubahsuai keluasan jalanraya yg dorang bikin Roundabout tu. ini tidak, dorang kasi pacak ja tu bulatan di sana begitu2 ja.

Entah2 itu Engineer JKR n MDK yg bijak pandai tu tidur ja..tidak buat research dulu sebelum kasi lulus tu Projek. Sampai tu Projek Roundabout pun kelihatan seperti "Projek suka-suka' untuk membazirkan duit pembayar cukai Keningau.
Takkanlah pula Engineer kedua2 pihak berkuasa sampai begitu ja kemampuan dorang menaiktaraf pembangunan lalulintas keningau kan...?? isssh... lain bah durang..

"SeMpiTT...Lagi itu Yang Duulu... !"
Quote
Like
Share

Joined: February 9th, 2009, 10:56 am

February 9th, 2009, 11:08 am #15

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
tidak payah buat pun tidak apa bh tu sya rasa..sudah lah jalan disana kecil sja.sya tgok kereta besar dia naik sja tu roundabout..
Quote
Like
Share

Joined: January 21st, 2009, 3:09 pm

February 9th, 2009, 1:12 pm #16

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
bagus baitu ada round about, kalau dari BSN/ dari Bomba... tida lagi tecucuk-cucuk mau masuk .. klu dulu penat balance minyak klac(sala eja) mau menyisip, mengharap betul ada yang simpati... buli tau urang yang akan simpati.. driver tempatan/muka kerajaan/kereta tempatan... klu kereta besar2,mewah2,tauke cina (maaf cakap)jarang mau kasi can.
Quote
Like
Share

Joined: February 9th, 2009, 1:39 pm

February 9th, 2009, 2:02 pm #17

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
sapa la arkitek yg bt 2 round baut...sia rasa drg beli bh sijil diorang di pasar siang

bgs lg guna 2 guni/karung lps itu kasi msk tanah susun mcm d tabasan...

kos pn murah...lebian bujet masuk pokeetla........
Quote
Like
Share

Joined: February 12th, 2009, 2:02 am

February 12th, 2009, 2:27 am #18

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
itu roundmaut bikin takuttttttttttttt.......mmg bikin heran ooo napa mdk wat camtu....kalo ada lampu merahkuning ijau lagi bagus ooo.....
Quote
Like
Share

Joined: January 29th, 2009, 5:24 am

February 12th, 2009, 11:46 pm #19

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
Ada gambar roundbout baru kgau ka???
Quote
Like
Share

Joined: February 13th, 2009, 1:59 am

February 13th, 2009, 2:48 am #20

ba apa komen kamu pasal roundabout bru d kgu skrg?
c yoku ladu tu mmg cm tu pandu laju sangat tapi lau dia bawa gen 2 dia nampak jpj lari dia tkt spoiler kana cabut hahaha
Quote
Like
Share