Lagquiz på nett 8. mars 2018

February 19th, 2018, 4:17 pm #1

På tid å kjøre i gang med en ny lagquiz på nett. Opplegget vil bli omtrent som forrige gang, men nå er dato fastsatt på forhånd, torsdag 8. mars. Valg av tidspunkt ble besluttet ut fra tilbakemeldingen på spørreundersøkelsen i etterkant av forrige quiz.

Opplegget
Blir som forrige gang. Spørsmålene er laget i Google Docs og laget får en tilgang til en side der de innenfor en tidsfrist må svare på de 101 spørsmålene. Folk svarer sammen på nett. Det spiller derfor ingen rolle om du holder til i Ulsteinvik eller Berlin, så lenge du har nettilgang.

Hvem kan være med?
Alle som betaler deltakeravgiften på kroner 50.

Lagene
Det ville ha vært mulig at folk slo seg sammen og dannet lag, men jeg har tenkt å plassere sammen lag basert på rating slik at alle lagene blir omtrent like sterke. Jeg ser for meg fem stykker på hvert lag.

Vanskelighetsgrad
Siden lagene er presumtivt like gode, er det ikke behov for å ha mange lette spørsmål for at alle skal få en del poeng og en del veldig vanskelige så de gode skal få brynt seg litt. De aller fleste spørsmålene vil derfor ha vanskelighetsgrad 6,7 eller 8. Jeg har prøvd å lage en del spørsmål som krever tenking og samarbeid.

Tid
Rundt to timer på 101 spørsmål.

Påmelding
Registrer deg her. Om du ikke har vært med før, er det fint om du fyller inn med e-post og telefon. Om du var med forrige gang holder det med navnet. Fint om folk kunne registrere seg med gmail-adresse selv om det kan være at det fungerer uten.

Frist
Påmeldingsfrist: innen torsdag 1. mars.  Få dager etter sender jeg ut beskjed om hvordan lagene blir. For hvert lag angir jeg en person som vil være kontaktperson. Quizen vil finne sted torsdag 8. mars, men det trenger ikke å være samme tidspunkt. Jeg ser det imidlertid som ønskelig at quizen begynner et sted mellom 18 og 20.30.

Resultater
Resultater og quizen vil bli lagt ut i etterkant.

Evaluering
Jeg kommer til å lage et evalueringsskjema som jeg sender ut i etterkant.

Eksempel
Finner du her: https://docs.google.com/document/d/1S0X ... nXzP8/edit

Like
Share

February 19th, 2018, 9:15 pm #2

La meg skyte inn for nye quizzere som kanskje ikke har hele oversikten over hvilke begreper quizforbundet opererer med: Tallene 6, 7 og 8 indikerer vanskelighetsgrad. Jo høyere tall, jo høyere vanskelighetsgrad. Husker ikke helt, men tror vanskelighetsgraden går fra 1-10 eller noe rundt de tallene (dere må gjerne korrigere meg).
Ellers er det så vidt jeg vet ikke nødvendig å vite dette hvis man har lyst å teste quizen.
Like
Share

February 19th, 2018, 9:18 pm #3

Takk Christian. Egentlig ikke så opplagt hva tallene betyr. 
Like
Share

February 19th, 2018, 9:18 pm #4

Bare hyggelig Øystein!
Like
Share

March 12th, 2018, 3:05 pm #5

Lagquizen ble arrangert den 8. mars. Vinnerlaget, som fikk hele 85 poeng, besto av Stig Sanner, Hilde Arnholm, Arild Tørum, Jan-Egil Aakernes, Jarle Kvåle og Andreas Winnem. 

Om noen av dere som ikke fikk anledning til å være med ønsker å kjøpe quizen, er det bare å ta kontakt. Den koster kroner 50. Send meg en epost på oaadnevik@gmail.com
Like
Share