Trading Cards

Trading Cards

Martijn
Starter

10 Aug 2004, 21:45 #1

Vanaf het seizoen 1994/95 heb ik veel trading cards van Upper Deck, Topps, Skybox enzovoorts verzameld. Dit heb ik doorgezet tot 1999 ongeveer. Daarna nooit meer naar gekeken, tot ik ze pas geleden weer eens tegen kwam. En eigenlijk vind ik die kaarten nog steeds best gaaf.

Daarom wil ik ze weer gaan kopen. Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die hier mee bezig zijn. Waar kopen jullie die kaarten dan tegenwoordig? Vroeger ging ik altijd naar Amsterdam, maar ik weet niet of dat nog bestaat (Sportsline). Hun website doet het in ieder geval niet meer.

Verder ben ik ook benieuwd of deze kaarten ook goedkoper bij internetshops te krijgen zijn. Ik heb wel shops gevonden in Amerika, maar dan krijg je wel veel verzendkosten en de douane zal je pakket ook niet met rust laten denk ik zo.

Maarja, zet hier dus jouw ervaringen met trading cards neer.
Reply

The Answer
Face of the Franchise

10 Aug 2004, 22:02 #2

Bijna al mijn cards die ik heb komen uit 94/95 en zijn van Upperdeck (vond de kaarten van Upperdeck wat mooier dan die van Topps vandaar). Miste er helaas een paar om het seizoen compleet te maken.

Vroeger kon je die kaarten bijna in elke sigaren boer krijgen maar sinds ongeveer 98 hebben ze het hier in Nederland uit de markt gegooid.

Tegenwoordig geef ik er niet zo veel meer om dus zou ook niet weten waar je die cards kan kopen.
Reply

Sonic
Face of the Franchise

11 Aug 2004, 10:21 #3

Ik heb een heleboel kaarten uit de 90s, moet ze ff zoeken want ik weet niet waar ze zijn.

Wilde in 2002 weer beginnen met het verzamelen van kaarten, kocht 3 topps pakjes uit het seizoen 2001-2002, maar wilde daarna niet zoveel geld meer besteden aan kaarten (hey ik leef van m'n zakgeld ^_^ )
Verder ben ik ook benieuwd of deze kaarten ook goedkoper bij internetshops te krijgen zijn. Ik heb wel shops gevonden in Amerika, maar dan krijg je wel veel verzendkosten en de douane zal je pakket ook niet met rust laten denk ik zo.
Warrior is een "echte" verzamelaar, misschien dat hij het weet.
Damian Lillard - Bradley Beal - Quincy Miller - Perry Jones - Andre Drummond
Reply

Warrior
Face of the Franchise

11 Aug 2004, 11:06 #4

Probeer het eens bij friese-cards.de da's een Duitse shop waar je ook losse kan kopen. Hij is wel redelijk aan de prijs, maar je betaalt geen invoerrechten en bende. Ik heb er zelf nog nooit besteld overigens.

Ik heb niet zo'n hele grote verzameling hoor, probeer alleen de echte mooie te pakken te krijgen. Ik heb een handvol Jersey insert cards, dus met stukjes Game Worn Jerseys erin: Parker, Malone, Butler, Marion, Sprewell. Verder redelijk wat Warriors cards (o.m rookiecards van Jrich, Pietrus en Dunleavy)

Weet iemand wat voor cards ze verkopen bij de American Book Center in Amsterdam?

En post je mooiste card!

@ Sonics: Ik heb nog een Sura cavaliers card dubbel....
WELCOME TO NELLYVILLE
Image te groot, zie signature richtlijnen @ aankondigingen.
Reply

magicfrankie
Hall of Famer

11 Aug 2004, 19:48 #5

Ik heb ooit eens een hele doos met cards meegenomen uit de states, allemaal netjes in hoesjes gedaan enzo, maar daarna eigenlijk amper meer naar gekeken. Ik heb ze nog wel ergens, maar waar ze liggen......?

Ik zou niet weten waar je ze nu nog kunt kopen, maar probeer het inderdaad eens bij de American Bookstore in de Kalverstraat, daar hadden ze ze vroeger in ieder geval wel.
Reply

Martijn
Starter

11 Aug 2004, 20:35 #6

Bij de American Book Centre in Den Haag en Amsterdam kocht ik ze zelf ook regelmatig, alleen die hebben steeds verschillende en vrij goedkope kaarten.

Ik wou wat exclusievere kaarten kopen dit keer. Upper Deck Finite, Upper Deck Glass en Upper Deck SP Authentic ofzo. En dan van ieder een hele box. Ik denk dat ik die gozer van friese-cards eens een mailtje stuur om te vragen wat hij voor prijzen rekent, en dan vooral voor het verzenden.

Mijn meest exclusieve kaart is overigens een rookie-card van Tracy McGrady van Topps Chrome. Deze doet het in perfecte staat voor rond de 80 dollar.

Daarnaast heb ik alle SP rookiecards uit het jaar van Kobe Bryant, en dat was een topdraft (Allen Iverson, Stephon Marbury, Antoine Walker, Ray Allen, Jermaine O'Neal, Marcus Camby, Abdur-Rahim en Derek Fisher) en de meeste dubbel tot in vijfvoud. Die Jersey cards enzo is een beetje van na mijn tijd geweest, maar dat soort dingen zijn wel leuk. Het allerleukste vind ik om zon box te openen en dan te kijken wat voor moeilijk te krijgen kaarten er tussen zitten.
Reply

Martijn
Starter

11 Aug 2004, 20:38 #7

Voor diegenen die echt niet weten waar ze met hun geld naartoe moeten, hebben ze nu een nieuwe serie van Upper Deck:

Upper Deck Exquisite

En hij maakt zijn naam waar, aangezien je zo'n 700 dollar voor een box betaalt. Daar zitten dan 5 pakjes in en in elk pakje zit 1 kaart. Je betaalt dan dus 120 dollar per kaart. :wacko:
Reply

Warrior
Face of the Franchise

11 Aug 2004, 22:31 #8

Martijn @ 11 August 2004 21:35 wrote: Bij de American Book Centre in Den Haag en Amsterdam kocht ik ze zelf ook regelmatig, alleen die hebben steeds verschillende en vrij goedkope kaarten.
In den haag heb ik ze nog nooit gezien hoor! Waar liggen die dan?

Ik heb mooie Jersey Cards en een aantal mooie rookie cards, zal ff zoeken naar een pic en dan posten.
WELCOME TO NELLYVILLE
Reply

Martijn
Starter

11 Aug 2004, 22:46 #9

Ze lagen altijd bij de kassa, maar dan praat ik over tien jaar geleden...

www.thepit.com is trouwens een grappige site over cards. Een soort effectenbeurs waar je in kaarten kan handelen. Erg wazig.
Reply

Warrior
Face of the Franchise

11 Aug 2004, 23:03 #10

Hm...ben er vorige week nog geweest en toen zag ik ze nergens liggen.

Thepit.com ken ik wel, als je wat verder wil zoeken moet je je meteen aanmelden. Irritant.

friese-cards.de kan je volgens mij op de site al vinden wat de kosten zijn hoor, tis ff zoeken dat wel.
WELCOME TO NELLYVILLE
Reply

Martijn
Starter

11 Aug 2004, 23:13 #11

Ik heb ook al een andere site uit duitsland gevonden. De all american sports store ofzo. Die is wel wat goedkoper, scheelt al 35 euro op 2 boxen. En zelf importeren uit amerika is natuurlijk ook nog steeds een optie. Iets om mezelf in te verdiepen de komende tijd.

Kan best zijn dat ze ze bij de american book store in den haag niet meer hebben. Toen ik tien jaar geleden kwam, hadden ze ze al vaak niet. Amsterdam was/is? wat dat betreft toch wel wat zekerder.
Reply

Warrior
Face of the Franchise

12 Aug 2004, 20:58 #12

Koop jij hele boxen dan? Pff dure liefhebberij. Hou me op de hoogte als je betaalbare winkels vindt in Europa.
WELCOME TO NELLYVILLE
Reply

Martijn
Starter

12 Aug 2004, 21:48 #13

Ja, als ik koop wil ik wel een hele box kopen. In een jaar koop je denk toch maar 2 of 3 boxen van de topseries, das 125 euro per box, dus 250 of 350 euro in een jaar. Dat vind ik wel meevallen. Voor mijn fitnessabonnement betaal ik het dubbele per jaar.

Ik heb deze site gevonden: The all american sports store

Hij is een stuk goedkoper dan friese-cards

Voorbeeld:

een box upperdeck glass en een box upperdeck sp authentic is bij friese 284 euro, bij deze site is dit 249 euro.
Reply

Warrior
Face of the Franchise

12 Aug 2004, 22:40 #14

Mij niet gezien, ik koop wel losse pakjes. Anders sterf je ook van de dubbele kaarten die je toch aan niemand kwijt kan.

Kan trouwens niet echt wijs uit die site....maar mijn duits is ook belabberd!
WELCOME TO NELLYVILLE
Reply

Conflict
Hall of Famer

22 Aug 2004, 12:08 #15

Ik WAS een grote verzamelaar, tot ze niet meer te verkrijgen waren wat ik nog steeds jammer vind! Ik heb twee seizoenen geheel compleet, zonder te ruilen want niemand in mijn omgeving geeft een fuck om de NBA! Ik ben zelfs naar beursen geweest en op de Haarlem BBallweek om kaarten te scoren! Ik ben niet echt Iverson fan maar ik heb zo'n ongelovelijk vette rookiecard van hem, man op de beurs zei dat ie vrij speciaal was, dus vind ik wel mooi!
Reply

Martijn
Starter

22 Aug 2004, 19:21 #16

Welke kaart van Iverson is dat?

Ik heb ook wel een mooie kaart van Iverson uit z'n rookie-jaar. Een of andere insert van de SP-serie, waar ik ook zijn rookiekaart van heb.
Reply

Conflict
Hall of Famer

22 Aug 2004, 19:33 #17

Weet ik zo niet, maar ga het even opzoeken! Maybe kunnen we wat dubbele kaarten met elkaar ruilen over de post ofzo! Ik heb niet zoveel meer dubbel maar goed!

Heb trouwens die twee volledige jaartallen mooi in mapjes gedaan! Ziet er echt strak uit!

Tevens van Pacers heb ik een stuk of 300 kaarten, waarvan stuk of 60 van Smits en wel 100 van Miller!
Reply

Martijn
Starter

22 Aug 2004, 19:45 #18

Ik heb onder andere rookiecards van allen iverson en jermaine o'neal 3 keer en kobe bryant 2 keer.

Ik moet toch eens in een beckett opzoeken wat dat allemaal waard is. Dat vind ik het mooiste: die pakjes openmaken en dan een insert van een goede speler of een mooie rookiekaart trekken en opzoeken wat het voor waarde heeft in de beckett. (niet dat je dat ooit zal krijgen)
Reply

Warrior
Face of the Franchise

23 Aug 2004, 16:34 #19

Ik heb rookiecards van Jason Richardson, Mike Dunleavy, Mickel Pietrus, Jonathan Bender, Richard Dumas, Walt Williams, Tom Gugliotta, Christian Laettner, Alonzo Mourning, Latrell Sprewel, Joe Smith en nog een handvol anderen
WELCOME TO NELLYVILLE
Reply

K-J
Rotational Player

27 Aug 2004, 12:24 #20

In Amstelveen heb je zo'n sigarenwinkel waar je ook basketbal kaarten kan kopen. Maar het zijn niet van die spectaculaire series waar ik ook naar op zoek ben. :hmm:
<center>

"Like I told the guys earlier, once he turns 21 and is able to drink, it's over."
– Jalen after LeBron scored 56 on the Raptors

"The only way I'm going to make it is if my team goes
82-0 and I'm playing pretty good."
- Jalen Rose on the All-Star Game</center>
Reply