Play-offs 2017

Play-offs 2017

AI2
All-Star

27 Mar 2017, 10:25 #1

De race naar de play-offs is ingezet.

In het westen lijkt vooral een eventuele match-up tussen de Clippers en de Jazz spannend te worden.

Verder lijkt het logisch dat:
Golden State - Portland/Denver
San Antonio - Memphis
Houston - OKC
De andere wedstrijden worden. Ik hoop dat Denver mag deelnemen. Niet dat ze meer dan 1 wedstrijd gaan kunnen winnen, maar ik heb dat team wel graag.

In het Oosten ligt het veel meer open, het valt ook weer op hoeveel zwakkere teams uit die conference komen.

Cleveland - Boston - Washington en zelfs Toronto (heel kleine kans) kunnen nog de 1e plaats inpalmen.

Voor de laatste tickets is het ook nog zeer spannend.

Wat wel redelijk duidelijk is, is dat de eerste ronde in het Oosten (met teams als Atlanta, Indiana, ...) helemaal niet spannend zal zijn.

Daarom hoop ik dat Chicago en Miami zich kunnen plaatsen (zeker ten koste van Atlanta). Die teams zijn veel competitiever.

Over 2 weken weten we veel meer.
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

Sjors
Face of the Franchise

27 Mar 2017, 19:43 #2

De Celtics zijn de laatste weken bezig met het achterhalen van de Cavs en de #1 in de east kan wel eens woensdag beslist gaan worden. Celtics hebben een gemakkelijker schedule dan de Cavs dus het zou zeer leuk meegenomen zijn als ze de Conference winnen (en dan volgend jaar de nr 1 pick hopelijk:P).

Ik zie graag Denver in de playoffs. Snap eigenlijk niet waarom ze zo'n 'matig' record hebben, ze hebben echt veel goede spelers. 1 game pakken in Denver is toch wel mogelijk!?

SAS - MEM hebben we voor mijn gevoel al tig keer gehad de afgelopen 7 jaar, dat hoeft niet. MEM / HOU zou nog grappig kunnen worden. En doe dan maar OKC - SAS en Utah - LAC

Boston Celtics (keepers-league): Stephen Curry - John Wall - Carmelo Anthony - Jared Sullinger - DeAndre Jordan - Pau Gasol - Chris Bosh - Andre Igoudala - Alec Burcs - Kelly Olynyk - Greivis Vazquez - Mirza Teletovic
Reply

T-Dog
Hall of Famer

28 Mar 2017, 18:33 #3

Als het record van vorig seizoen maar niet gebroken gaat worden :no:

Veel playoff duels met 20 punten verschil of meer :no:
[img]http://www.basketballforum.com/customavatars/avatar33047_35.gif[/img]
Keepers: (PG) Paul, Conley (SG) McCollum, Harden, Bazemore (SF) Evans, Hernangomez (PF) Griffin, Millsap © Cousins, Kanter, Zubac
Reply

T-Dog
Hall of Famer

28 Mar 2017, 18:34 #4

Finale Spurs - Celtics

Celtics winnen met 4-3

:p :) :wiebel:
Keepers: (PG) Paul, Conley (SG) McCollum, Harden, Bazemore (SF) Evans, Hernangomez (PF) Griffin, Millsap © Cousins, Kanter, Zubac
Reply

Sjors
Face of the Franchise

29 Mar 2017, 19:09 #5

T-Dog @ 28-03-2017 19:34 wrote: Finale Spurs - Celtics

Celtics winnen met 4-3

:p :) :wiebel:
Als dat gebeurd.... dan slaap ik niet voor een week!

Ik ben zeer blij en content als we de ECF finale halen. Alles meer is ongelooflijk en ook onrealistisch.

1st seed zou mooi zijn!!

Boston Celtics (keepers-league): Stephen Curry - John Wall - Carmelo Anthony - Jared Sullinger - DeAndre Jordan - Pau Gasol - Chris Bosh - Andre Igoudala - Alec Burcs - Kelly Olynyk - Greivis Vazquez - Mirza Teletovic
Reply

AI2
All-Star

06 Apr 2017, 08:48 #6

Na gisterenavond (overwinning OKC op Memphis) lijken:
OKC - Houston
Utah - LA Clippers (fun!)
San Antonio - Memphis
al vast te liggen.
Enkel de tegenstander van Golden State nog, waarschijnlijk mag Portland zich voor een sweep opmaken.

In het Oosten is het nog onduidelijk, door de overwinning van Cleveland op Boston lijken zijn terug in pole position voor nummer 1. Boston lijkt ook zeker van nummer 2 in het Oosten. Washington en Toronto (met terugkeer van Lowry) maken uit wie 3 en 4 wordt.

Maar Indiana, Chicago en Miami (en eventueel Atlanta) moeten waarschijnlijk vechten tot de laatste wedstrijd om te bepalen wie play-offs speelt en wie niet. En dus ook interessant om te bepalen wie tegen wie uitkomt.

Boston - Miami zou ik bv een leuke match-up vinden.
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

T-Dog
Hall of Famer

06 Apr 2017, 18:09 #7

Ja, Utah vs Clippers is mooi!
Reply

AI2
All-Star

13 Apr 2017, 06:22 #8

Miami heeft het net niet gehaald, vind ik zeer jammer.
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

Tiez#10
Hall of Famer

13 Apr 2017, 07:24 #9

AI2 @ 13-04-2017 07:22 wrote: Miami heeft het net niet gehaald, vind ik zeer jammer.
Helemaal mee eens. Dan toch erg jammer van de zeer povere seizoenstart. Heel knappe tweede helft van het seizoen!

Leuke match-ups verder. Zelfs de #1 vs #8 in Oost en West zijn interessant. Nu denk ik niet dat Portland kans maakt tegen de Warriors, maar ben toch benieuwd hoe moeilijk de ontketende Lillard het ze kan maken. Portland draait sowieso lekker, dus wie weet kunnen ze een potje van GS afsnoepen.
Keeper League Lakers: G. Hayward / D. Booker / A. Horford / M. Chriss / J. Valanciunas / J. Teague / T. Harris / T. Young / M. Smart / J. Winslow / D. Smith / N. Powell
Reply

Maarten
Face of the Franchise

13 Apr 2017, 13:23 #10

Leuke eerste ronde in het Oosten: Ben zeer benieuwd naar de cijfers van Jimmy Butler tegen Boston maar verwacht dat Bradley, Crowder en Smart het hem moeilijk genoeg kunnen maken.

Verder Paul George tegen LeBron James. De Cavs staan bekend als een team wat "het begrijpt" en in de playoffs van een ander niveau is dan tijdens het seizoen. George aan de andere kant kan James misschien wat uitputten in de defence.

Beide series zullen waarschijnlijk niet spannend worden maar Butler en George krijgen wel een mooi podium om te laten zien hoe goed ze echt zijn.

Dan de Raptors tegen de Bucks. Toronto heeft een flinke upgrade gehad na de all star break en lijkt klaar om de Cavs weer uit te dagen. Ze stuiten echter meteen op de door iedereen gevreesde tegenstander: de Bucks, die sinds de Parker-Middleton swap als een trein gaan. In theorie zou dit geen probleem moeten zijn voor de complete en ervaren Raptors maar wie weet wat Middleton en Antetokounmpo kunnen nu de stakes hoger zijn.

Ik word overigens niet moe van weer een Spurs-Grizzlies matchup, zeker nu Conley zo'n sterk seizoen heeft gedraaid.

Charlotte Hornets
Kemba Walker - Jimmy Butler - Robert Covington - LaMarcus Aldridge - Nikola Jokic - Trevor Ariza - Kyle Lowry - Guillermo Hernangomez - Seth Curry - Willie Cauley-Stein - Donovan Mitchell - DeAndre Bembry

Roto
LeBron James - Chris Paul - Joel Embiid - Victor Oladipo - Clint Capela - Willie Cauley-Stein - Markieff Morris - Kentavious Caldwell-Pope - Richaun Holmes - Marvin Williams - Norman Powell - Thon Maker - Stanley Johnson
Reply

Tiez#10
Hall of Famer

13 Apr 2017, 14:04 #11

Spurs-Grizz kijk ik ook wel naar uit. Misschien niet het meest flitsende basketball, maar voorbasket puristen als wij hier zijn natuurlijk een prima serie :D
Keeper League Lakers: G. Hayward / D. Booker / A. Horford / M. Chriss / J. Valanciunas / J. Teague / T. Harris / T. Young / M. Smart / J. Winslow / D. Smith / N. Powell
Reply

T-Dog
Hall of Famer

13 Apr 2017, 19:46 #12

Het gaat allemaal weer beginnen, YESSSSSS
Reply

Sjors
Face of the Franchise

13 Apr 2017, 21:49 #13

LETS GO CELTICS

#IT'S NOT LUCK

Reply

AI2
All-Star

21 Apr 2017, 12:00 #14

Enkele dingen die me opvallen:

Cleveland staat 3-0 voor maar hun D lijkt me alleszins top.
Paul George kan het niet alleen, maar speelt wel enorm sterk.

Washington: grootste uitdager voor Cleveland? Wall speelt op erg hoog niveau? Is hij de beste PG in de NBA?

Chicago heeft verstoppertje gespeeld dit seizoen?

Toronto: Lowry blijft in de play-offs veel minder sterk spelen dan in het reguliere seizoen. Ibaka is wel een sterke aanwinst.
DeRozan is geen speler waar je kampioen mee kan worden (als keyplayer).

OKC: Westbrook mag voor mij MVP worden, maar de play-offs bewijzen dat hij een pak gaten in zijn spel heeft. Ik weet niet of je met zo'n speler ooit kampioen kan worden.
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

Vinsanity
All-Star

21 Apr 2017, 13:30 #15

AI2 @ 21-04-2017 13:00 wrote: OKC: Westbrook mag voor mij MVP worden, maar de play-offs bewijzen dat hij een pak gaten in zijn spel heeft. Ik weet niet of je met zo'n speler ooit kampioen kan worden.
Westbrook kan het niet alleen, Harden heeft wel een betere supporting cast.

Oladipo speelt vooralsnog belabberd, Kanter kun je nauwelijks laten spelen deze ronde.
McDermott en Gibson hebben ze niet voor niets gehaald, laat ze dan ook meer spelen.

Met Durant en Ibaka is het ook maar een keer gelukt om in de Finals te komen. Wat als ze Harden niet getrade hadden...

We zullen het nooit weten, maar de kans is groot dat de Thunder niet voorbij de eerste ronde zullen komen.
Phoenix Suns Keepers Team: Russell Westbrook, Goran Dragic, Jordan Clarkson, Caris LeVert, Rudy Gay, Wilson Chandler, Dirk Nowitzki, Hassan Whiteside, Serge Ibaka, Myles Turner, Clint Capela, Guerschon Yabusele
Reply

Tiez#10
Hall of Famer

21 Apr 2017, 13:40 #16

Chicago speelt sterk tegen Boston. Bij Inside the NBA zag ik nog iets over Rajon Rondo: "They handed him the keys", werd gezegd. En dat klopt wel. Kennelijk kreeg hij aan het begin van het seizoen allerlei opdrachten mee van coach Hoiberg, maar wordt hij nu meer vrij gelaten in zijn spel. En dat werkt! Chicago heeft op papier natuurlijk ook gewoon een sterke ploeg: Butler, Wade en Rondo zijn toppers (al dan niet in de herfst van een carriere: iig een schat aan playoff ervaring). RoLo is een ondergewaardeerde roleplayer en Niko Mirotic is erg goed als hij aan staat (maar staat ook regelmatig uit als een blokfluit). Vanaf de bank ook voldoende wapens. In game 1 was het Bobby Portis die erg goed was en in game 2 ineens Paul Zipser: who next? Jerian Grant? MCW?

De Raptors vallen (alweer) negatief op in de playoffs. De winst in game 2 ging al niet van harte en dan dit... Tja, Kyle Lowry en DeMar DeRozan zijn kennelijk niet de echte toppers die een ploeg nodig heeft om ze ver te brengen.

Washington speelt sterk. Maar zijn aan de andere kant de Atlanta Hawks niet gewoon vrij matig? Ik ben erg benieuwd hoe Wall &co het straks in ronde 2 gaan doen (want daar kunnen we toch al wel vanuit gaan).

Leuk dat Memphis een game heeft afgesnoept van San Antonio. Z-Bo terug in de starting five en direct gewonnen. Gaan de Spurs het nog moeilijk krijgen of was het een eenmalige opleving van de Grizz?
Reply

Sjors
Face of the Franchise

21 Apr 2017, 18:18 #17

Uiteraard weer veel aan het kijken, maar tot op heden leef ik in teleurstelling om mijn Celtics. Het was gewoon niet goed genoeg en Chicago is ook niet je normal 8th seed met dit veteranen team. Toch moet ook gezegd worden dat Boston onder hele vervelende en nare omstandigheden gespeeld heeft. Ik denk dat de dood van Chyna Thomas nog meer invloed op het spel van de Celtics heeft gehad dan mensen denken.
Tevens denk ik dat Boston moeite heeft met de druk van #1 seed.

Maar nu misschien een gelukje wat ik eigenlijk heel jammer vind voor de persoon zelf. Rondo is OUT met een gebroken duim, Rondo heeft ons gesloopt. De man die van playoff hero bij Boston naar schlemiel ging. Van All star naar troubled man. Ik heb altijd een zwak voor Rondo gehad, uiteraard door zijn Celtic verleden. Hij was één vd beste spelers in game 1 en 2. En nu ligt hij eruit. Chicago is al niet heel diep op PG dus dit zal ze wel zeer doen.
Verder hoop ik dat Boston wat vrijer kan spelen. Win vannacht en de hoop komt terug. Maargoed vergeet neit dat het in Chicago moet gebeuren...

Reply

Sjors
Face of the Franchise

21 Apr 2017, 18:19 #18

Hee Thiez ben je overgelopen naar Boston? Goede stap, mooi fototje van Jaylen Brown!

All star in 2020

Reply

Sjors
Face of the Franchise

22 Apr 2017, 12:14 #19

Celtics pakken game 3! IT speelde pregame een motivational video van Garnett! Celtic pride!

Bulls crowd vond ik trouwens maar magertjes voor de playoffs... Jazz die hadden een crowd. Geweldige arena.

Reply

Tiez#10
Hall of Famer

23 Apr 2017, 12:43 #20

Sjors @ 21-04-2017 19:19 wrote: Hee Thiez ben je overgelopen naar Boston? Goede stap, mooi fototje van Jaylen Brown!

All star in 2020
Haha dat nooit ;) Maar Brown vind ik wel tof. Lekker oldskool B) Wel een profielfotootje waard icm David Nwaba :hihi: Dat ze de rivalry maar nieuw leven in mogen blazen!
Reply