nbaforum.nl

Voor suggesties, opmerkingen en problemen omtrent het forum

nbaforum.nl

Hookies
Hall of Famer

17 Jan 2012, 11:01 #1

Op dit moment vind ik het nog steeds een drama om elders de site te vinden. Dat invisionfree klinkt leuk, maar het zegt niets en zorgt zeker niet voor een toestroom van nieuwe leden.

Daarnaast erger ik me ook aan de reclame op de site. Nu van de iPhone 4S, maar daten met chicks in Rusland kom ik ook geregeld tegen.

Is het niet een idee om zelf een site te maken en ergens te hosten, zodat we gewoon als nbaforum.nl door het leven kunnen en niets te maken hebben met die oerlelijke advertenties. Voilgens mij hebben we zat knappe websitekoppen in ons team zitten die dat wellicht makkelijk kunnen realiseren.

Mijn zakelijke site is gehost bij Vevida in Groningen en dat kost me nog geen 50 euro per jaar (kan vast elders goedkoper). Ik heb er geen probleem mee om jaarlijks een financiële bijdrage te leveren om een betere site te creëren.
Reply

Tiez#10
Hall of Famer

17 Jan 2012, 11:19 #2

Ik ben totaal niet bekend met dat soort dingen. Het zou wel heel tof zijn als we weer gewoon onder nbaforum.nl te vinden zijn. Misschien is er iemand die parate kennis heeft over het hoe en wat?
Keeper League Lakers: G. Hayward / D. Booker / A. Horford / M. Chriss / J. Valanciunas / J. Teague / T. Harris / T. Young / M. Smart / J. Winslow / D. Smith / N. Powell
Reply

magicfrankie
Hall of Famer

17 Jan 2012, 11:23 #3

Goed punt, ook ik irriteer me al een tijdje aan de advertenties.
Ik weet dat er een mogelijkheid is om die uit te schakelen (hier moet dan voor betaald worden), ik zal dat eens uitzoeken.

Het hosten van het forum bij een andere provider is natuurlijk mogelijk, probleem is dan alleen dat je zelf de database die er achter zit moet gaan beheren.

Voor de 'leken': alle berichten die op het forum worden gezet worden in een database geplaatst, deze database wordt nu door invisionfree beheerd, wij maken gratis gebruik van deze service, in ruil voor de advertenties.

Bij het overstappen naar een ander domein (nbaforum.nl) zullen we deze database dus ook moeten inrichten en migreren, dat is best even een klusje waar wat technische kennis voor nodig is. Ik weet niet of wij die kennis in voldoende mate hebben.

Een andere optie is om de alias die wij eerder gebruikten weer in het leven te roepen. Destijds had Answer dat geregeld geloof ik, maar dat moet niet zo moeilijk zijn.

Iemand nog andere ideeën?
Reply

Conflict
Hall of Famer

17 Jan 2012, 18:28 #4

Hookies @ 17-01-2012 13:01 wrote:
Daarnaast erger ik me ook aan de reclame op de site. Nu van de iPhone 4S, maar daten met chicks in Rusland kom ik ook geregeld tegen.
Haha Hookies, volgens mijn weten worden die advertenties geselecteerd uit jouw eigen surfgedrag. Zo staan er bij mij vaak advertenties van sites waar ik spullen bestel. Als je je cookies weggooit gaan die advertenties van mij weer weg tot ik vaak weer op die sites kom. Maakt me verder natuurlijk niet uit dat je date met chicks uit Rusland :D JK

Zijn vast wel wat forumleden die een ietsiepietsie kunnen doneren, daar zal het probleem niet liggen. Ik ben helaas zelf niet zo'n nerd die met databases en dat soort dingen werkt.
Reply

Hookies
Hall of Famer

17 Jan 2012, 18:30 #5

Conflict @ 17-01-2012 19:28 wrote: Haha Hookies, volgens mijn weten worden die advertenties geselecteerd uit jouw eigen surfgedrag.
Tja, dan zouden er bij mij vooral advertenties moeten komen van sites die spullen verkopen voor modelspoorbanen of eBay. Misschien nog wat basketbal, maar meer toch niet.
Reply

Sjors
Face of the Franchise

17 Jan 2012, 18:35 #6

Conflict @ 17-01-2012 19:28 wrote:
Hookies @ 17-01-2012 13:01 wrote:
Haha Hookies, volgens mijn weten worden die advertenties geselecteerd uit jouw eigen surfgedrag. Zo staan er bij mij vaak advertenties van sites waar ik spullen bestel. Als je je cookies weggooit gaan die advertenties van mij weer weg tot ik vaak weer op die sites kom. Maakt me verder natuurlijk niet uit dat je date met chicks uit Rusland :D JK

Zijn vast wel wat forumleden die een ietsiepietsie kunnen doneren, daar zal het probleem niet liggen. Ik ben helaas zelf niet zo'n nerd die met databases en dat soort dingen werkt.
hahahaha ja inderdaad!! Dat heb ik inderdaad ook! Gewoon dingen die je hebt bezocht!

Ik weet helemaal niks van sites af, ben blij dat ik weet hoe een forum werkt :D

Boston Celtics (keepers-league): Stephen Curry - John Wall - Carmelo Anthony - Jared Sullinger - DeAndre Jordan - Pau Gasol - Chris Bosh - Andre Igoudala - Alec Burcs - Kelly Olynyk - Greivis Vazquez - Mirza Teletovic
Reply

T-Dog
Hall of Famer

17 Jan 2012, 20:48 #7

ik zie alleen maar advertenties over jongetjes van 8 :D
[img]http://www.basketballforum.com/customavatars/avatar33047_35.gif[/img]
Keepers: (PG) Paul, Conley (SG) McCollum, Harden, Bazemore (SF) Evans, Hernangomez (PF) Griffin, Millsap © Cousins, Kanter, Zubac
Reply

Pitakaas
Bench Warmer

20 Jan 2012, 20:02 #8

Die advertenties zijn makkelijk te blokken trouwens.

Als je Firefox gebruikt: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... lock-plus/

Als je Chrome gebruikt: https://chrome.google.com/webstore/deta ... kkbiglidom
Reply

Hookies
Hall of Famer

20 Jan 2012, 23:09 #9

En wat als je dan met IE8 werkt?
Reply

Hookies
Hall of Famer

05 Aug 2012, 08:54 #10

magicfrankie @ 17-01-2012 12:23 wrote: Goed punt, ook ik irriteer me al een tijdje aan de advertenties.
Ik weet dat er een mogelijkheid is om die uit te schakelen (hier moet dan voor betaald worden), ik zal dat eens uitzoeken.

Het hosten van het forum bij een andere provider is natuurlijk mogelijk, probleem is dan alleen dat je zelf de database die er achter zit moet gaan beheren.

Voor de 'leken': alle berichten die op het forum worden gezet worden in een database geplaatst, deze database wordt nu door invisionfree beheerd, wij maken gratis gebruik van deze service, in ruil voor de advertenties.

Bij het overstappen naar een ander domein (nbaforum.nl) zullen we deze database dus ook moeten inrichten en migreren, dat is best even een klusje waar wat technische kennis voor nodig is. Ik weet niet of wij die kennis in voldoende mate hebben.

Een andere optie is om de alias die wij eerder gebruikten weer in het leven te roepen. Destijds had Answer dat geregeld geloof ik, maar dat moet niet zo moeilijk zijn.

Iemand nog andere ideeën?
Hoe staat het met je onderzoekje Frank? Ik ben zeer te porren voor die alias www.nbaforum.nl, zodat we via Facebook bijvoorbeeld wat nieuwe forumleden kunnen werven die wellicht ook aan de fantasy leagues mee willen doen.

Als er kosten aan zitten, dan wil ik zeker bijdragen. En zal vast niet de enige zijn.
Reply

magicfrankie
Hall of Famer

21 Oct 2012, 12:49 #11

www.nbaforum.nl is live! :D

Laat die nieuwe leden maar komen!
Reply

T-Dog
Hall of Famer

21 Oct 2012, 19:22 #12

magicfrankie @ 21-10-2012 13:49 wrote: www.nbaforum.nl is live! :D

Laat die nieuwe leden maar komen!
:wiebel:
[img]http://www.basketballforum.com/customavatars/avatar33047_35.gif[/img]
Keepers: (PG) Paul, Conley (SG) McCollum, Harden, Bazemore (SF) Evans, Hernangomez (PF) Griffin, Millsap © Cousins, Kanter, Zubac
Reply

Tiez#10
Hall of Famer

21 Oct 2012, 19:24 #13

nice!! B)
Keeper League Lakers: G. Hayward / D. Booker / A. Horford / M. Chriss / J. Valanciunas / J. Teague / T. Harris / T. Young / M. Smart / J. Winslow / D. Smith / N. Powell
Reply

magicfrankie
Hall of Famer

24 Oct 2012, 10:58 #14

De laatste paar dagen heb ik wat wijzigingen doorgevoerd in de instellingen van het forum, zo dienen nieuwe members voortaan eerst gevalideerd te worden door de admins, hierdoor zijn we als het goed is verlost van de spammers.
Daarnaast heb ik flood control uitgezet, waardoor er snel achter elkaar berichten geplaatst kunnen worden zonder melding.

Ik ben nog bezig om uit te zoeken of we de memberlist kunnen opschonen, maar ik vertrouw de tooling van Invision niet helemaal, dus wellicht gaat dat een handmatige actie worden. :rolleyes:

Uiteraard hoor ik graag van jullie welke wensen er nog meer zijn voor wat betreft het forum, zijn er nog suggesties?
Reply

Hookies
Hall of Famer

24 Oct 2012, 11:09 #15

Ik pleit nog steeds voor duidelijkere leesbare letters als je een bericht post. Soms kan ik echt niet zien of ik wel een goede letter heb ingeklopt.

Met handmatig opschonen wil ik best helpen hoor.

Wie zijn tegenwoordig de admins: Ties en jij?
Reply

Tiez#10
Hall of Famer

24 Oct 2012, 11:30 #16

Dat zijn wij idd :) Wat die letterkleur betreft: ik heb daar eens naar gekeken en kon zo niet vinden waar ik dat kon veranderen. Misschien kan Frankie het wel fiksen (ik neem aan dat het vooral van belang is, dat de letters in de replybox een aantal tintjes donkerder worden?).
Reply

Hookies
Hall of Famer

24 Oct 2012, 11:34 #17

Precies Ties. Als de tekst op het forum staat is die wel goed leesbaar.
Reply

Number 21
Hall of Famer

24 Oct 2012, 12:08 #18

Zoals ik eerder een keer vroeg om Fantasy topic te splitsen in een roto en een Keepers topic. Dus dat het meteen bij het beginscherm aparte topics zijn. Maar is geen onoverkomelijk iets als het niet kan. Maar voor mij zou het iets prettiger zijn. Het zijn ook 2 van de meest gebruikte topics volgens mij.
Keeper;
PG <FONT COLOR="black">Darren Collison - De'Aaron Fox</font>
SG<FONT COLOR="blue"> Gary Harris - Josh Richardson</font>
SF <FONT COLOR="red">Demar DeRozan - TJ Warren - Michael Kidd-Gillchrist </font>
PF <FONT COLOR="navy">Kristaps Porzingis - Ryan Anderson - Nikola Mirotic </font>
C <FONT COLOR="green"> Anthony Davis - Alex Len</font>

Roto;
Reply

Tiez#10
Hall of Famer

24 Oct 2012, 12:10 #19

Ook dat is een puntje dat Frank misschien kan oppakken. Ik ben te n00b met dat soort zaken (heb daar namelijk ook al eens naar gekeken).

Goede punten!
Reply

magicfrankie
Hall of Famer

24 Oct 2012, 12:12 #20

Hookies @ 24-10-2012 12:09 wrote: Ik pleit nog steeds voor duidelijkere leesbare letters als je een bericht post. Soms kan ik echt niet zien of ik wel een goede letter heb ingeklopt.

Met handmatig opschonen wil ik best helpen hoor.

Wie zijn tegenwoordig de admins: Ties en jij?
Ik heb er even naar gezocht, volgens mij zou het aan te passen moeten zijn in het CSS Style Sheet, maar daar ben ik geen held in helaas.. gaat echt om een code aanpassing..
Ik zal later nog eens wat uitgebreider zoeken, maar don't hold your breath :)

Opschonen van users is inmiddels gelukt, gebruikers met 0 of 1 posts zijn grotendeels van het forum verwijderd. Daarmee zijn de spammers nu ook echt verdwenen.
Reply