NBA Draft 2018

NBA Draft 2018

AI2
All-Star

21 Nov 2017, 20:10 #1

Michael Porter JR, toch 1 van de kanshebbers om #1 genomen te worden, is out for season

Jammer, maar voor de rest nog genoeg jong talent om naar uit te kijken, voornamelijk grote jongens die er aankomen

DeAndre Ayton lijkt een echte (old school) center te zijn, heel groot, atletisch
Mo Bamba
Michael Porter dan, zullen we niet veel van weten bij de draft
Marvin Bagley
Luka Doncic, het toptalent uit Slovenië

Deze 5 leken mij de top 5 te gaan uitmaken.
Door de blessure van Porter, de vraagtekens omtrent atletische kwaliteiten bij Doncic en toch ook vraagtekens bij de motor van Bamba en de all-round kwaliteiten van Bagley lijkt er mij zeker nog mogelijkheden voor bepaalde spelers om de top 5 binnen te dringen.

Ik denk dan oa aan

Jaren Jackson Jr
Kevin Knox
Trenton Duval, 1 van de weinige goede PG-prospects
Miles Bridges, type Draymond Green
Robert Williams, hyperatletische PF/C, maar nog rauw
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

Sjors
Face of the Franchise

21 Nov 2017, 20:54 #2

Ik baal wel een beetje van MP jr. Ik heb laatst eens een docu over hem zitten kijken. Best leuk!

Maar poooh wat hoop ik dat de Lakers wat meer gaan verliezen, pick 2-5 zou goud zijn in deze draft... het ziet er voorlopig niet naar uit maar het kan zeker wel. Misschien hebben de Lakers geluk of dan eigenlijk pech in de Lottery ;)

Playoffs gaan ze niet halen in elk geval.

Boston Celtics (keepers-league): Stephen Curry - John Wall - Carmelo Anthony - Jared Sullinger - DeAndre Jordan - Pau Gasol - Chris Bosh - Andre Igoudala - Alec Burcs - Kelly Olynyk - Greivis Vazquez - Mirza Teletovic
Reply

AI2
All-Star

22 Nov 2017, 10:11 #3

Sjors @ 21-11-2017 21:54 wrote: Ik baal wel een beetje van MP jr. Ik heb laatst eens een docu over hem zitten kijken. Best leuk!

Maar poooh wat hoop ik dat de Lakers wat meer gaan verliezen, pick 2-5 zou goud zijn in deze draft... het ziet er voorlopig niet naar uit maar het kan zeker wel. Misschien hebben de Lakers geluk of dan eigenlijk pech in de Lottery ;)

Playoffs gaan ze niet halen in elk geval.
Play-offs zou idd straf zijn voor de Lakers.
OKC, Memphis, Utah en Clippers zouden toch boven hun moeten eindigen. Ik kan me wel inbeelden dat 2 van die teams uiteindelijk gaan 'tanken' waar de Lakers daar helemaal geen nood aan hebben aangezien ze toch geen pick hebben.

Ze zullen sowieso top 3 moeten eindigen voor Boston, want plek #4 en #5 lijkt me zeer onrealistisch. Daarvoor moeten ze slechter eindigen dan SAC, BKN, PHO.
dat lijkt me weinig waarschijnlijk.
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

AI2
All-Star

28 Nov 2017, 10:52 #4

Colin Sexton was redelijk indrukwekkend in het wedstrijdje 3 tegen 5 enkele dagen terug.

Hij zal wel hoog genomen worden, aangezien er maar enkele goede PG's in de draft lijken te zitten (voornamelijk bigs). Phoenix bv zou hem zeker op hun lijst moeten hebben. Orlando eveneens.

Marvin Bagley heeft stevige stats, maar ik vind hem echt beperkt en hij mist enorm veel inside. Zijn shot is ook niet indrukwekkend. Hij lijkt het puur op atletisch vermogen te doen momenteel.

Mo Bamba is echt rauw en flinterdun.

DeAndre Ayton kan #1 worden nu Porter geblesseerd is, maar heeft toch wat problemen om de focus te houden.

Doncic is een ? Veel hype en heel goed in Europa, maar zal hij atletisch genoeg zijn voor NBA? Ik denk dat hij een hele goede wordt, maar geen idee wat de GM's ervan denken.

De top van de draft lijkt me niet supersterk, maar posities 6-10 lijken mij wel interessante spelers op te leveren zoals Mikal Bridges, Miles Bridges, Robert Williams, Colin Sexton en mijn favoriet Kevin Knox. Trae Young is ook aan het opklimmen.
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

Tiez#10
Hall of Famer

28 Nov 2017, 13:37 #5

AI2 @ 28-11-2017 11:52 wrote: ...

Doncic is een ? Veel hype en heel goed in Europa, maar zal hij atletisch genoeg zijn voor NBA? Ik denk dat hij een hele goede wordt, maar geen idee wat de GM's ervan denken.

...
Doncic... Tja, topscorer Euroleague met 20ppg en maar 18 jaartjes jong. Hij zal atletisch iets minder zijn dan de Amerikaanse krachtpatsers, maar eigenlijk is het heel eenvoudig: deze gast kan basketballen. Punt.

In Amerika geilen ze enorm op lichaamsbouw, atletisch vermogen en welk potentieel die combinatie wel niet met zich meebrengt. Daarbij wordt nogal eens voorbij gegaan aan (vrij essentiële) zaken als skills (fundamentals) en bball-iq. Niet alleen bij Europeanen overigens. Zo is bijv. Draymond Green ook een mooi voorbeeld: totaal over het hoofd gezien tot halverwege de tweede ronde van zijn draft.
Keeper League Lakers: G. Hayward / D. Booker / A. Horford / M. Chriss / J. Valanciunas / J. Teague / T. Harris / T. Young / M. Smart / J. Winslow / D. Smith / N. Powell
Reply

T-Dog
Hall of Famer

29 Nov 2017, 21:01 #6

Het land van geilen :p :) :D :D Mooi gesproken Ties B) :lickie:
[img]http://www.basketballforum.com/customavatars/avatar33047_35.gif[/img]
Keepers: (PG) Paul, Conley (SG) McCollum, Harden, Bazemore (SF) Evans, Hernangomez (PF) Griffin, Millsap © Cousins, Kanter, Zubac
Reply

theEDGE
Hall of Famer

01 Dec 2017, 18:36 #7

Iemand nog een vervangende site voor DraftExpress naast Nbadraft?
Bucks Depth Chart:

PG: F.Ntilikina, K.Dunn, M.Teodosic.
SG: N.Batum, K.Dunn, M.Teodosic, M.Monk.
SF: G.Antetokounmpo O.G. Anunoby, K.Durant, T.Prince, N.Batum .
PF: G.Antetokounmpo, K.Durant, K.Love, T.Maker, O.G. Anunoby .
C : J.Nurkic, K.Love, T.Maker.
Reply

AI2
All-Star

02 Dec 2017, 08:35 #8

theEDGE @ 01-12-2017 19:36 wrote: Iemand nog een vervangende site voor DraftExpress naast Nbadraft?
Ik volg altijd Tankathon.

Dat is de beste, de mock wordt ook redelijk snel aangepast.
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

theEDGE
Hall of Famer

02 Dec 2017, 09:10 #9

AI2 @ 02-12-2017 09:35 wrote: Ik volg altijd Tankathon.

Die kon ik nog niet.
Wel een heel verschil t.o.v. Nbadraft.net.
Bucks Depth Chart:

PG: F.Ntilikina, K.Dunn, M.Teodosic.
SG: N.Batum, K.Dunn, M.Teodosic, M.Monk.
SF: G.Antetokounmpo O.G. Anunoby, K.Durant, T.Prince, N.Batum .
PF: G.Antetokounmpo, K.Durant, K.Love, T.Maker, O.G. Anunoby .
C : J.Nurkic, K.Love, T.Maker.
Reply

AI2
All-Star

03 Dec 2017, 10:50 #10

theEDGE @ 02-12-2017 10:10 wrote:

Die kon ik nog niet.
Wel een heel verschil t.o.v. Nbadraft.net.
Ik vind hem goed, past ook alle odds aan en past ook zijn mock aan ifv 'noden' van het desbetreffende team.
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

T-Dog
Hall of Famer

03 Dec 2017, 11:34 #11

Trae Young is lekker bezig
Keepers: (PG) Paul, Conley (SG) McCollum, Harden, Bazemore (SF) Evans, Hernangomez (PF) Griffin, Millsap © Cousins, Kanter, Zubac
Reply

Vinsanity
All-Star

03 Dec 2017, 13:04 #12

Zo'n site heb je toch niet meer nodig vanaf dit seizoen ;)
Phoenix Suns Keepers Team: Russell Westbrook, Goran Dragic, Jordan Clarkson, Caris LeVert, Rudy Gay, Wilson Chandler, Dirk Nowitzki, Hassan Whiteside, Serge Ibaka, Myles Turner, Clint Capela, Guerschon Yabusele
Reply

AI2
All-Star

03 Dec 2017, 15:10 #13

Vinsanity @ 03-12-2017 14:04 wrote:

Zo'n site heb je toch niet meer nodig vanaf dit seizoen ;)
Pick van de Lakers in de gaten houden hee ;)
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

T-Dog
Hall of Famer

11 Dec 2017, 23:15 #14

BREAKING: LiAngelo Ball and LaMelo Ball have both signed 1-year contracts in Lithuania!

Welcome to the Prienu Vytautas.
Reply

AI2
All-Star

12 Dec 2017, 10:48 #15

Denk dat die Ayton zijn positie als pick 1 aan het vastleggen is.
Top 3 lijkt me ook vast te liggen (Ayton - Doncic - Bagley).

Daarna is het open.
Mikal en Miles Bridges zijn er, Porter zal ook nog wel genomen worden op gebied van zijn potentieel, Jaren Jackson lijkt ook veelbelovend.
En nog zoveel anderen.

Geen toptalent (buiten Doncic imo) maar wel diepe top 10.
Trust The Process
Sam Hinkie died for this
Reply

Tiez#10
Hall of Famer

12 Dec 2017, 13:00 #16

T-Dog @ 12-12-2017 00:15 wrote: BREAKING: LiAngelo Ball and LaMelo Ball have both signed 1-year contracts in Lithuania!

Welcome to the Prienu Vytautas.
Hahahaha! Papa Ball ook naar Litouwen? Misschien dat Lonzo dan een beetje tot rust en bloei komt ;)

Wel verrassend dat de beide Balletjes naar Litouwen gaan hoor. Ik had ze eerder in China oid verwacht.

Overigens jammer dat ze deze keuze niet eerder hebben gemaakt. Hadden we de Balls in Groningen aan het werk kunnen zien :hihi:
Keeper League Lakers: G. Hayward / D. Booker / A. Horford / M. Chriss / J. Valanciunas / J. Teague / T. Harris / T. Young / M. Smart / J. Winslow / D. Smith / N. Powell
Reply