Vampyyripäiväkirjat-kirjat

Yleistä keskustelua kirjoista!

Vampyyripäiväkirjat-kirjat

Tipsuli_
Vampyyri
Tipsuli_
Vampyyri

31 Oct 2010, 08:16 #1

Onko kukaan muuten huomannut, että ensimmäinen sarjan kirja Korpinmusta on ilmestymässä 15.12 Otavalta. (Risingshadow.net - L.J.Smith: Korpinmusta)
Seuraavat kaksi osaa ovat myös ilmestymässä vuoden 2011 aikana.
Itse laitoin jo ensimmäisen kirjan kirjastosta varaukseen, jotta saan sen heti kun se sinne vain tulee. Onko kukaan noita sarjan kirjoja lukenut englanniksi? Niitähän on käsittääkseni aika monta ilmestynyt. Wikipedian mukaan ilmeisesti 6 tällä hetkellä, 7 tulossa 2011 ja kirjailija on lisäksi kirjoittanut sopimuksen vielä yhdestä sarjaan kuuluvasta trilogiasta.
Sarjahan on melko vanha, eli alunperin ensimmäinen trilogia on julkaistu jo 1991.. Aika kauan kesti ennenkuin sarjasta tehtiin tv-sarja ;)
Someday they will be together...

....Damon & Elena
Reply
Like

Marski
Uusi Vampyyri
Marski
Uusi Vampyyri

31 Oct 2010, 21:32 #2

Voishan nuo (tai ekan ainaki) jossain vaiheessa lukea ihan mielenkiinnosta. Omasta tuppukylän kirjastosta ei tota kirjaa näyttänyt ainakaan vielä olevan tilauksessa, mut toivottavasti myöhemmin tulee ja voihan tuon tietty jostain muualtakin aina varata/lainata. :)
Forever isn't long enough
In the company of you
My heart will always beat your name
Reply
Like

Tipsuli_
Vampyyri
Tipsuli_
Vampyyri

03 Nov 2010, 16:45 #3

Itsekin ajattelin ihan mielenkiinnosta lukea, vaikken ihan usko että on välttämättä yhtä hyvä kun tuo tv-sarja. Ja jostain jenkkisivultakin luin, että ilmeisesti kirjoissa juoni on melkolailla erilainen kun sarjassa. Kirjoissa ainakin Elenasta tietääkseni tulee vampyyri jos oikein ymmärsin.. tai mistä sitä tietää vaikka tv:ssäkin niin kävisi jossain vaiheessa. Vaikken kyllä usko, koska mun mielestä sarjan yksi kantava teema nimenomaan on se, ettei Elena ole vampyyri...
Mutta kyllä tosiaan ihan innolla odotan kirjan julkaisua. Voi kyllä olla, että meidänkin kirjastoon kestää ikuisuus ennenkuin kirja todella sinne tulee vaikka onkin jo tilauksessa.

....Damon & Elena
Reply
Like

Tipsuli_
Vampyyri
Tipsuli_
Vampyyri

24 Nov 2010, 07:24 #4

Sarjan 2. ja 3.osa ilmestyvät muuten myös heti ensi vuoden alkupuolella. 2.osa sielunkumppani ilmestyy 15.02.11 ja 3.osa verivala 15.04.11. Niitäkin innolla jo odottelen. Saa nähäd kuinka erilainen kirjasarja on tv-sarjaan verrattuna.

....Damon & Elena
Reply
Like

nelly
Uusi Vampyyri
nelly
Uusi Vampyyri

06 Dec 2010, 15:41 #5

Aika jännä että nämä kaikki "vampyyri hitit" kuten VD, True blood ja Twilight perustuvat kirjoihin.

Suunnitelmissa oli mullakin lukea noi kirjat sitten kun ne onnistun saamaan. Mutta tapahtuukohan noissa kirjoissa jotain sellaista mikä spoilaisi sitten sarjaa vai ovatko ne juoneltaan ihan erilaiset? Mä kun vasta katson 1.kautta niin ei kyllä olisi sitten kiva lukea tulevista tapahtumista...
Reply
Like

Tipsuli_
Vampyyri
Tipsuli_
Vampyyri

06 Dec 2010, 20:12 #6

Mä oon ainakin ymmärtänyt, että juonet olisivat melko erilaiset. Sen voin kyllä ainakin paljastaa, että kirjasarjoissa Elenasta tulee vampyyri. Tv:ssa oon ainakin ymmärtänyt jenkkihaastatteluista, että Elena ei olisi ainakaan lähiaikoina muuttumassa.. muuten mullekin on kirjasarjan juoni ihan tuntematon.

....Damon & Elena
Reply
Like

Dobreva
Vampyyri
Dobreva
Vampyyri

28 Feb 2011, 15:25 #7

Mulla on jo se eka kirja, tokaki on ;D en kyllä tiiä mistä täti osti. ku ei suomalaisessa kirjakaupassakaan oo sitä. outoo... ^^
Reply
Like

SuselovesDamon
Vampyyri

02 Mar 2011, 22:57 #8

Mulla on ensimmäinen kirja ja toinen on tilattu mutta sen julkaisupäivä aina muuttuu ensin se piti julkaista 15.2 nyt väitetään että se julkaistaan 7.3 :o
Reply
Like

Dobreva
Vampyyri
Dobreva
Vampyyri

03 Mar 2011, 17:17 #9

Ihme, koska mulla on se jo ;DD mun pitää kysyy mistä mun täti osti sen...
Reply
Like

Tipsuli_
Vampyyri
Tipsuli_
Vampyyri

03 Mar 2011, 18:55 #10

Mäkin olen miettynyt tuota 2. kirjan julkaisua. Alunperinhän se piti julkaista 14.2, mutta jatkuvasti on siirtynyt tuo julkaisi, enkä mistään kirjakaupoista ole sitä löytynyt. Kysy ihmeessä mistä sen hän sai ostettua niin saadaan muutkin samaan paikkaan marssia. :)

....Damon & Elena
Reply
Like