wijze les voor de volgende meeting

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

wijze les voor de volgende meeting

sander benjamins
sander benjamins

March 2nd, 2003, 2:46 pm #1

he jongs,

het was gister weer gezellig.
ik heb voor het eerst mee gedaan en al gelik weer een les geleerd voor de volgende keer.

ZET OP HET FORMULIER WAT JE VERANDER HEBT AAN HET MODEL

had ik dus niet gedaan:-(
de jury zag de lasnaden aan voor een niet weggewerkte lijmsliert kan gebeuren.

van het jureren zelf leer je ook weer.

groeten Sander
Share

Eelke Warrink
Eelke Warrink

March 3rd, 2003, 12:00 am #2

...schijf alles op een a4-tje, daar kun je nog veel meer op kwijt. Volgens het wedstrijdreglement is één A-4 toegestaan.
Jammer van je lasnaad trouwens, maar ik ben er nog niet uit of ik het nou lollig of sneu moet vinden?

Grtz

Eelke Warrink
Share

Peter van Beelen
Peter van Beelen

March 3rd, 2003, 9:07 am #3

he jongs,

ik heb voor het eerst mee gedaan en al gelik weer een les geleerd voor de volgende keer.

groeten Sander
Misschien dan het formulier wat uitgebreider maken? Aan de andere kant, we kunnen onze hardwerkende juryleden toch niet aanrekenen dat ze al die details ook niet kennen? Ze vinden mijn motorruimte te zwart. Ja, als je na een jaar onder de kap kijkt is het toch echt zo. Ik ga er alleen geen kleurtjes in maken omdat dat in de mode is. Geen kritiek jongens, heb zelf niets aan de jurering bijgedragen!!! Mijn kennis van dingen op tracks is zo minimaal.... Nogmaals chapeau voor de jury!!
Share

March 3rd, 2003, 10:33 am #4

in A'foort. Maar wat noteer je dan allemaal op dat A4.
Op mijn juryrapport had ik maar weinig punten voor historische waarde of nauwkeurigheid van mijn Red Baron.
Ik kan moeilijk een aantal foto's of een biografie neerleggen om te laten zien dat mijn model dus wel geheel volgens de history is beschilderd. Het is een piloot uit WW1 en daar is de kennis dus stukken minder (logisch misschien)van.
Omdat ik met een aantal andere met 1/16 tankies aan het rossen was is de bijdrage aan bejurering er deze keer weer bij in geschoten, schande over mij helemaal waar. Maar soms is een blanco mind misschien wel een voordeel voor de bejurering, Ik weet weinig van eenheden, uniformen etc etc, dus zal ik mneer met een nuchtere blik naar veroudering, vervuiling en zo kijken.
Bert (die absoluut een enorm respect heeft voor mensen die bejureren)
Like
Share

Peter van Dijk
Peter van Dijk

March 3rd, 2003, 6:56 pm #5

he jongs,

groeten Sander
Ik heb ook meegedaan als jureerpipo, en we hebben in ons teampje verschillende items beoordeeld.
Het is me duidelijk geworden dat een jury van te voren een minicursusje nodig heeft om goed te kunnen beoordelen.
Wat ik bedoel : er werd ergens goud mee gewonnen, waar ik op dat moment effe van stond te kijken.....

Iedereen jureren : Prima, maar zonder een goeie instructie vooraf : natte vingerwerk......

Groetje, Peter
Share

March 3rd, 2003, 7:31 pm #6

het goud wat Ronald, of Bert heeft gewonnen? betekend dit dat ik mijn zilver kwijt ben?

geintje jongens, dit was een inkoppertje

gr,
frans.
Like
Share

Peter van Dijk
Peter van Dijk

March 3rd, 2003, 9:30 pm #7

ok, geintje is goed en lever maar in.....geintje )

Ik bedoelde niet te zeggen dat mensen onterecht iets hebben gewonnen. Ik bedoel dat er best iets meer aandacht mag worden besteed aan de manier van jureren.
Enne, door het feit dat je meedoet heb je eigenlijk al iets gewonnen...

groetje, Peter
Share

March 3rd, 2003, 10:32 pm #8

maar, als ik het goed begrepen heb, door drukke veranderingen nog net niet helemaal op de rails voor A'foort
Bert
Like
Share

March 3rd, 2003, 11:43 pm #9

ok, geintje is goed en lever maar in.....geintje )

Ik bedoelde niet te zeggen dat mensen onterecht iets hebben gewonnen. Ik bedoel dat er best iets meer aandacht mag worden besteed aan de manier van jureren.
Enne, door het feit dat je meedoet heb je eigenlijk al iets gewonnen...

groetje, Peter
uiteraard heb ik voor het werk van Ronald en Bert veel respect, omdat het gewoon prachtig is naar mijn mening, en dat heb ik ze zelf ook verteld. ik poste het berichtje als grap!

gr,
frans.
Like
Share

March 4th, 2003, 9:29 am #10

Beetje dollen mag altijd
Bert
Like
Share