Welke (britse?) truck is op deze foto te zien ?

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Welke (britse?) truck is op deze foto te zien ?

SA2

May 23rd, 2003, 6:01 pm #1

Struikelde over deze foto in mijn verzameling (was zoals gewoonlijk op zoek naar iets totaal anders )
Ik kan hem niet thuis brengen....HELP!!

Grz,

Sam.

Like
Share

Eelke Warrink
Eelke Warrink

May 23rd, 2003, 8:38 pm #2

Hoi Sam,

da's een moeilijke. Rutger en ik hebben dezelfde foto, maar dan groter. Het lijkt mij een 15 cwt truck, maar de laadbak is niet echt typisch van vorm. De velgen lijken op die van een Morris PU, maar de rest lijkt er niet echt op....
Ik zou het eerlijk gezelgd niet weten, maar volgens mij is het geen Morris CS, Morris PU, Guy Ant, Humber, Wot, Bedford, of Chevy/Ford CMP.

Grtz

Eelke Warrink
Share

bert lindeboom
bert lindeboom

May 24th, 2003, 11:20 am #3

Struikelde over deze foto in mijn verzameling (was zoals gewoonlijk op zoek naar iets totaal anders )
Ik kan hem niet thuis brengen....HELP!!

Grz,

Sam.

bijna zeker,dit is de enige met een bumper en die is nog net zichtbaar de GUy quad ant heeft dat ook wel maar dan lopen de deuren door waar hier de tank zit.Je kunt ook nog net een deel van de motorkap zien en de spatborden kloppen met de MWD.Het laadbakje is het 15cwt GS bakje en standaard.

groeten,bert
Share

SA2

May 24th, 2003, 2:14 pm #4

.
Like
Share

Eelke Warrink
Eelke Warrink

May 24th, 2003, 2:46 pm #5

bijna zeker,dit is de enige met een bumper en die is nog net zichtbaar de GUy quad ant heeft dat ook wel maar dan lopen de deuren door waar hier de tank zit.Je kunt ook nog net een deel van de motorkap zien en de spatborden kloppen met de MWD.Het laadbakje is het 15cwt GS bakje en standaard.

groeten,bert
Ik denk dat je gelijk hebt, Bert. De velgen zijn alleen een beetje a-typisch. Ik dacht trouwens dat bij het laadbakje de achterklep over de hele breedte liep? Of is dat alleen zo bij de houten versie (deze lijkt van staal)?

grtz

Eelke Warrink
Share

bert lindeboom
bert lindeboom

May 25th, 2003, 4:55 pm #6

de GS laadbakken kunnen wat de klep betreft verschillen afhankelijk van de Functie.Deze heeft blijkbaar kasten in de laadbak waardoor de klep wat kleiner is.Ik heb nog even gekeken of de Unit-code wat duidelijkheid verschaft.Het enige wat in de buurt komt is het volgende:Volgens de richtlijn voor de 2nd Armd Div. van 25 januari 1941 is het nr 100 toegekend aan Light repair section RAOC,Recovery section RAOC en Field Park section RAOC op een achtergrond in de kleur van de brigade waaar deze sectie toe behoorde.Dat kan dan zijn resp. rood ,groen of bruin voor Senior,second of Junior brigade.Verder komt er wat nummers boven de 100 betreft weinig in de buurt.Maar een RAOC ( royal army ordnance corps)voertuig kan verklaren waarom de laadbak enigzins afwijkt.
groeten,bert
Share

Eelke Warrink
Eelke Warrink

May 25th, 2003, 5:34 pm #7

nt
Share