welk middel gebruiken jullie bij het reinigen van jullie airbrush?

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

welk middel gebruiken jullie bij het reinigen van jullie airbrush?

boris bakker
boris bakker

October 27th, 2003, 12:35 pm #1

ik heb pas een nieuwe airbrusch gekocht en dat is voor mij weer iets nieuws. ik had een starterclas van revell alleen voor egaal spuiten meer niet. ()in sneek hebben vast sommige mensen wel 3 modellen gezien met dat resultaat en de gene wie gejureerd hebben weten ook gelijk welke, had namelijk camo geprobeert).
nouja nu dus een nieuwe en weet niet waarmee ik um moet schoon maken van binnen. heb iets gelezen over revell airbrush cleaner, maar heb ook al eens wat gehoort over spiritus. dus graag tips en mideltjes die goed werken.

alvast bedankt en groeten boris bakker.
Reply
Share

Olaf Kievit
Olaf Kievit

October 27th, 2003, 12:51 pm #2

Boris,

Hoe je 'em schoonmaakt hangt gedeeltelijk af van de soort verf die je gebruikt, dus wat meer informatie zou nuttig zijn. Welk merk/model heb je gekocht, trouwens?

Groeten,

Olaf (oNOSPAMkievit@aya.yale.edu)
Reply
Share

robert van 't riet
robert van 't riet

October 27th, 2003, 1:02 pm #3

ik heb pas een nieuwe airbrusch gekocht en dat is voor mij weer iets nieuws. ik had een starterclas van revell alleen voor egaal spuiten meer niet. ()in sneek hebben vast sommige mensen wel 3 modellen gezien met dat resultaat en de gene wie gejureerd hebben weten ook gelijk welke, had namelijk camo geprobeert).
nouja nu dus een nieuwe en weet niet waarmee ik um moet schoon maken van binnen. heb iets gelezen over revell airbrush cleaner, maar heb ook al eens wat gehoort over spiritus. dus graag tips en mideltjes die goed werken.

Ik gerbuik wel eens scheerschuim om potjes en zo schoon te maken en dat werkt goed.

Op de homepage van airbrush almere staat dat je het ook kan gebruiken om je airbrush schoon te spuiten.

mvg,

Robert van 't riet
Reply
Share

boris bakker
boris bakker

October 27th, 2003, 1:07 pm #4

Boris,

Hoe je 'em schoonmaakt hangt gedeeltelijk af van de soort verf die je gebruikt, dus wat meer informatie zou nuttig zijn. Welk merk/model heb je gekocht, trouwens?

Groeten,

een revell masterclas en een student zat in 1 set, en ik gebruik vooral enamel verf de gewone airbrusch verf van revell. ken eerlijk gezegt geen andere voor airbrush maar die zal er ongetwijfeld wel zijn.

groeten boris bakker
Reply
Share

boris bakker
boris bakker

October 27th, 2003, 1:09 pm #5

Ik gerbuik wel eens scheerschuim om potjes en zo schoon te maken en dat werkt goed.

Op de homepage van airbrush almere staat dat je het ook kan gebruiken om je airbrush schoon te spuiten.

mvg,

Robert van 't riet
zal het eens doorlezen en eventueel gebruiken als het er echt staat. (niet dat ik aan je twijfel. )

groeten boris bakker
Reply
Share

boris bakker
boris bakker

October 27th, 2003, 1:16 pm #6

Boris,

Groeten,

wel handig om te weten ja...
groeten boris bakker
Reply
Share

harry"bacardi'' (v.d.vlag)
harry"bacardi'' (v.d.vlag)

October 27th, 2003, 3:12 pm #7

zal het eens doorlezen en eventueel gebruiken als het er echt staat. (niet dat ik aan je twijfel. )

groeten boris bakker
hi boris .

Ik gebruik eigenlijks alleen maar tamiya verf in mijn airbrush...maar na gebruik spuit ik hem ff door met MEK...en daarna met ruitensproeier vloeistaf om de mek er weer uit te krijgen ...als je die namelijk in het apparaat laat zitten tast het de rubbers aan,Mek lost de enamel verf namelijk ook wel op

ideaal spul ..

groetjes harry
Reply
Share

dirk lehaen
dirk lehaen

October 27th, 2003, 4:00 pm #8

Hoi,
Ik gebruik alcohol van het kruidvat voor het reinigen van de brush.
Reply
Share

arne poirot
arne poirot

October 27th, 2003, 11:38 pm #9

.
Reply
Share

boris bakker
boris bakker

October 28th, 2003, 4:17 pm #10

wan thinner is zeer agressief en lost alles van plastic ook op. niet dit in alle airbrush pistolen zit maar sommige wel.
is al eens eerder een vergissing mee gemaakt, omdat thinner ieen engels woord is wat we hier kennen als wasbenzine, en ook thinner kennen wij alleen dan met een andere betekenis.

zou kunnen dat je gelijk hebt, inieder geval bedankt voor je reactie.
goeten boris bakker.
Reply
Share