.... wat krijg je als je een ........

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

.... wat krijg je als je een ........

Frerik Noordhuis
Frerik Noordhuis

March 21st, 2003, 8:51 am #1

Opel maultier met een mercedes L 3000 met elkaar krijgt???

Ik heb een Opel Maultier ( Italeri ) liggen en wil daar eens wat anders mee doen dan altijd maar een Opel..... Kan ik op het Maultier onderstel een Mercedes L 3000 (Italeri) cabine zetten.....?????

Ik vraag het maar op de site, mijn boekenkast schiet hierin te kort... mijn parate kennis ook.

Frerik
Reply
Share

Bram Corts
Bram Corts

March 21st, 2003, 9:03 am #2

Hi Frerik,

Naar mijn weten heeft er geen 2- of 3tons Mercedes Maultier bestaan. Er bestond alleen een 4,5tons Maultier van Mercedes, dat is die met dat Panzer II loopwerk.
Het is natuurlijk wel een leuk "what if" project, zo'n 2ton Mercedes Maultier .

Gtrz,
Bram
Reply
Share

peter van dijk
peter van dijk

March 21st, 2003, 11:31 pm #3

Opel maultier met een mercedes L 3000 met elkaar krijgt???

Ik heb een Opel Maultier ( Italeri ) liggen en wil daar eens wat anders mee doen dan altijd maar een Opel..... Kan ik op het Maultier onderstel een Mercedes L 3000 (Italeri) cabine zetten.....?????

Ik vraag het maar op de site, mijn boekenkast schiet hierin te kort... mijn parate kennis ook.

Frerik
maar dat was dan de Mercedes-Benz L 4500 R uitvoering.
En daar zat 't loopwerk van de Panzer II onder.

Maarreee.....als ze nou 'ns een Prima Maultier rijwielgedeelte hadden staan en een Mercedes 3000 met een onbruikbaar chassis. Wat doe je dan als je in 't veld zit en vervangingsvoertuigen schaars zijn ?
Noem het maar een ss-veldmodificatie

Have fun

groetje, Peter
Reply
Share

Frerik Noordhuis
Frerik Noordhuis

March 22nd, 2003, 9:38 am #4

De vraag natuurlijk : is daar een kit van?

Ik zag trouwens tijdens het zoeken ook nog een foto van een Ford Maultier.... die bestaat dus wel op een 3 tons onderstel.
Kan iemand me vertellen of die cabine te koop is?

Ik zag in een japans fotoboek ( de bekende ) een foto van een maultier met een 88 erachter... wat was dat dan?

Frerik
Reply
Share

peter van dijk
peter van dijk

March 23rd, 2003, 9:32 pm #5

En je hebt gelijk wat de Ford Maultier betreft.

Verder kan ik je enkel succes wensen met je speurtocht

groetje, Peter
Reply
Share