Waarvan kun je zoal draagriemen maken voor 1:35 geweren?.

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Waarvan kun je zoal draagriemen maken voor 1:35 geweren?.

Eric Stabler
Eric Stabler

July 16th, 2003, 11:01 am #1

Ik heb het al eens geprobeerd met isolatie tape voor cv buizen. Dit is van dat witte rubberachtige dunne spul op zo'n pleisterachtig rolletje. Het vervelende is alleen dat het volgens mij iets te dun is, en dat het wat verschrompeld als je het verft.
Suggesties? Ik ben benieuwd wat je hier nu weer voor kunt gebruiken( na ruitensproeiervloeistof, bakmeel en mr.Muscle ovenriniger.)
Ik wou het wel eens met leadfoil proberen, maar dat heeft mijn modelbouwleverancier niet in het assortiment. Bovendien is het verschrikkeleijk duur als het in een Verlinden-Productions zakje zit.

Groeten Eric Stabler.
Share

Gert ten Brink
Gert ten Brink

July 16th, 2003, 11:17 am #2

Maar er zijn ook makkelijker manieren om er aan te
komen. Tube's. Vroeger ook tandpasta tube's. Maar
die zijn tegenwoordig van platic.
Daar heb je dus niets aan. Maar er zijn genoeg andere
tube's. Gooi bijvoorbeeld nooit je Tamiya putty tube's
weg deze zijn er uiterst geschikt voor. En koop anders
een tube mayonaise. Mayonaise in een potje doen. Moet
je eens kijken hoeveel hoeveel lead-foil je dan hebt.
Ik zou het wel voor gebruik eerst eens goed schoonmaken.

Ga anders naar een apotheek en vraag om tube's waar nog
geen zalf in zit.
Anders ga dure wijnen drinken. Daar zit ook laed-foil
om de dop.
Mocht je kleine straps willen maken, voor bv. 1/72.
Kun je tandzijde gebruiken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Gert.
Share

Eric Stabler
Eric Stabler

July 16th, 2003, 11:47 am #3

Het "boodschappenlijstje" wordt steeds groter, ik moet nu al langs de apotheek, slijtery, en de supermarkt.
Ik ga het proberen, bedankt nogmaals.
Share

Ronny Noben
Ronny Noben

July 16th, 2003, 12:29 pm #4

Eric,

Je kan ook bij een hobby shop die bloemschik materiaal heeft eens langsgaan.

Zij gebruiken ook vaak leadfoil en ik heb mij daar vorig jaar een rol van 1 meter op 15 cm gehaald voor 5 euro
Share

Eelke Warrink
Eelke Warrink

July 16th, 2003, 3:53 pm #5

Maar er zijn ook makkelijker manieren om er aan te
komen. Tube's. Vroeger ook tandpasta tube's. Maar
die zijn tegenwoordig van platic.
Daar heb je dus niets aan. Maar er zijn genoeg andere
tube's. Gooi bijvoorbeeld nooit je Tamiya putty tube's
weg deze zijn er uiterst geschikt voor. En koop anders
een tube mayonaise. Mayonaise in een potje doen. Moet
je eens kijken hoeveel hoeveel lead-foil je dan hebt.
Ik zou het wel voor gebruik eerst eens goed schoonmaken.

Ga anders naar een apotheek en vraag om tube's waar nog
geen zalf in zit.
Anders ga dure wijnen drinken. Daar zit ook laed-foil
om de dop.
Mocht je kleine straps willen maken, voor bv. 1/72.
Kun je tandzijde gebruiken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Gert.
nt
Share

July 16th, 2003, 4:12 pm #6

Ik heb het al eens geprobeerd met isolatie tape voor cv buizen. Dit is van dat witte rubberachtige dunne spul op zo'n pleisterachtig rolletje. Het vervelende is alleen dat het volgens mij iets te dun is, en dat het wat verschrompeld als je het verft.
Suggesties? Ik ben benieuwd wat je hier nu weer voor kunt gebruiken( na ruitensproeiervloeistof, bakmeel en mr.Muscle ovenriniger.)
Ik wou het wel eens met leadfoil proberen, maar dat heeft mijn modelbouwleverancier niet in het assortiment. Bovendien is het verschrikkeleijk duur als het in een Verlinden-Productions zakje zit.

Groeten Eric Stabler.
iets van opsteken.
Zelf gebruik ik de folie van een scalpelmesje, maar dat "veert" teveel mee, om het zo uit te drukken...
Ik probeer het ook uit iig...

mzzl Frenky
Like
Share

Rick Hahn
Rick Hahn

July 16th, 2003, 6:49 pm #7

Groeten Eric Stabler.
en dan het aluminium dat je onder je kant-en-klaar gekochte taartje vindt Lekker dun, het enige probleem is dat je soms het profiel dat erin is gestanst eruit moet zien te halen, maar dat is niet zo heel veel werk. Je zou ook messingplaat kunnen gebruiken, als je dat hebt verhit is het ook redelijk buigzaam.

HTH,

Rick
Share

george jansen
george jansen

July 16th, 2003, 8:42 pm #8

Groeten Eric Stabler.
...van die goedkope cremige schildertape. heeft ook een fijne struktuur.
Share

Ronald Kok
Ronald Kok

July 16th, 2003, 9:23 pm #9

Het "boodschappenlijstje" wordt steeds groter, ik moet nu al langs de apotheek, slijtery, en de supermarkt.
Ik ga het proberen, bedankt nogmaals.
Kijk dan ook eens bij een sportviszaak deze verkoop ook lood (bladlood) voor het uitlijnen van de dobbers.

Ronald
Share

roy blans
roy blans

July 16th, 2003, 9:28 pm #10

Groeten Eric Stabler.
AL IS HET GELUKKIG TEGENWOORDIG WAT DUN
GR ROY
Share