Uitlaat

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Uitlaat

April 17th, 2003, 10:17 am #1

Reeds een jaar geleden (verhuizing tussendoor dus nu pas weer begonnen) heb ik mijn eerste model (Jagdpanzer) gebouwd. (al wel wat ervaring met vliegtuigbouw). Voor een eerste keer ben ik niet ontevreden maar ik heb nog veel te leren. Maar wat denk ik al een grote verbetering zal zijn is het vervuilen van de uitlaat! Nu heb ik wat aan gerotzooid met zwart en roest en pastelpoeders maar ik ben niet helamaal tevreden. Heeft iemand goede tips of waar ik die kan vinden? Bvd!
Like
Share

April 17th, 2003, 11:06 am #2

Like
Share

April 17th, 2003, 12:39 pm #3

Iedereen kon mijn achternaam al zien bij mijn e-mail... maar zal het in het vervolg zo doen.. sorry!
Like
Share

Rob Plas
Rob Plas

April 17th, 2003, 1:04 pm #4

Share

Jakko Westerbeke
Jakko Westerbeke

April 18th, 2003, 11:25 am #5

Reeds een jaar geleden (verhuizing tussendoor dus nu pas weer begonnen) heb ik mijn eerste model (Jagdpanzer) gebouwd. (al wel wat ervaring met vliegtuigbouw). Voor een eerste keer ben ik niet ontevreden maar ik heb nog veel te leren. Maar wat denk ik al een grote verbetering zal zijn is het vervuilen van de uitlaat! Nu heb ik wat aan gerotzooid met zwart en roest en pastelpoeders maar ik ben niet helamaal tevreden. Heeft iemand goede tips of waar ik die kan vinden? Bvd!
Ik schilder verroeste uitlaten vaak door ze een roodbruine kleur te geven, en er dan washes overheen te doen van allerlei tinten rood, oranje en bruin (gewoon wat mengen op een palet tot de kleur je bevalt) — niet over de hele uitlaat, maar plaatselijk, en de volgende kleur breng ik alweer aan voordat de vorige gedroogd is. Hierdoor loopt het allemaal in elkaar over en houd je na zelfs maar twee of drie tinten (plus de basiskleur) een behoorlijk verroest-uitziende uitlaat over.
Share

April 20th, 2003, 11:48 am #6

Naast het gebruik van diverse kleuren voor een roesteffect (zoals reeds aangegeven) meng ik soms wat talkpoeder door het orange om roestdeeltjes effect te krijgen.
Werkt niet altijd zoals ik wil moet ik er wel bij zeggen; wellicht dat anderen hier nog wat aan kunnen toevoegen. Het kost in ieder geval niet veel.
Like
Share