Tips voor beschildering gevraagd

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Tips voor beschildering gevraagd

Lars Fehse
Lars Fehse

January 30th, 2003, 8:39 pm #1

Hallo,

Ik zou graag wat tips hebben ten behoeve van de beschildering van mijn Panzer IV-H

Het gaat me vooral om de toren en de Pantserplaat eromheen.

Moet ik geheel vastplakken en proberen met de airbrush en later de kwast ertussen te komen of is het beter de Armorplaten los te laten en en pas als alles af is in elkaar te zetten???

Bedankt voor de hulp!!!

Mvg Lars
Reply
Share

January 31st, 2003, 12:02 am #2

handig om de panzer plaat los te laten, en lijmen als het af is...je kan overal beter bij. zelf heb ik dat bijv. met de lange spatborden van de m-8 greyhound gedaan....sub assemblies voorkomt ook beschadigingen.

groetjes,
frans.
Reply
Like
Share

bart dewilde
bart dewilde

January 31st, 2003, 11:43 am #3

Hallo,

Ik zou graag wat tips hebben ten behoeve van de beschildering van mijn Panzer IV-H

Het gaat me vooral om de toren en de Pantserplaat eromheen.

Moet ik geheel vastplakken en proberen met de airbrush en later de kwast ertussen te komen of is het beter de Armorplaten los te laten en en pas als alles af is in elkaar te zetten???

Bedankt voor de hulp!!!

Mvg Lars
zo heb ik dat ook gedaan, lijkt me inderdaad de beste manier: het laat toe zonder hindernissen de binnenkant van de plaat naar believen te 'verweren'! (vergeet niet aan diezelfde binnenzijde met een exacto-mes de naden van de toegangsluiken aan te brengen -als het de tamiya-editie betreft althans-) veel succes!
Reply
Share

Lars Fehse
Lars Fehse

January 31st, 2003, 12:17 pm #4

Ja ik dacht zelf ook al dat dat de beste methode is....maar welke Naden bedoel je? Ik bouw de academyversie... zie ook het photoalbum!!
Mvg LArs
Reply
Share

bartdewilde
bartdewilde

January 31st, 2003, 12:47 pm #5

de Academy-versie van de 'H' ken ik niet zo (wel altijd schitterende prijs/kwaliteit-produkten vind ik), maar bij Tamiya komt de pantserrok om de geschutstoren in één stuk en aan de binnenkant ervan zijn wel de scharnierblokken voorzien van de toegangsluiken, maar niet de naden...maar allicht heb je dat probleem dus niet! vergeten maar!...mvg, bart
Reply
Share

January 31st, 2003, 2:10 pm #6

handig om de panzer plaat los te laten, en lijmen als het af is...je kan overal beter bij. zelf heb ik dat bijv. met de lange spatborden van de m-8 greyhound gedaan....sub assemblies voorkomt ook beschadigingen.

groetjes,
frans.
breek ik het machine geweer af van m'n M-47 met dry brushen

gr,
frans.
Reply
Like
Share

Lars Fehse
Lars Fehse

January 31st, 2003, 2:24 pm #7

de Academy-versie van de 'H' ken ik niet zo (wel altijd schitterende prijs/kwaliteit-produkten vind ik), maar bij Tamiya komt de pantserrok om de geschutstoren in één stuk en aan de binnenkant ervan zijn wel de scharnierblokken voorzien van de toegangsluiken, maar niet de naden...maar allicht heb je dat probleem dus niet! vergeten maar!...mvg, bart
bij academy zijn de stukken los.... geen naden nodig dus :-D

mvg Lars
Reply
Share

LArs Fehse
LArs Fehse

February 2nd, 2003, 11:08 am #8

breek ik het machine geweer af van m'n M-47 met dry brushen

gr,
frans.
die plk ik er sowieso altijd het laaste erop als alles af is :-S
Reply
Share

February 2nd, 2003, 3:46 pm #9

die ik wilde oplappen dat is aardig gelukt, als het maar bij dat machine geweer blijft

gr,
frans.
Reply
Like
Share